Miért olcsóbb egy Audi A5 mint egy 3-as BMW?
A benzinesek igen, pont ez az évjárat, amiben nem szabad vw konszernes turbóbenzinest venni. Egyiket sem. A dízelek nem rosszak.
És most biztos le fognak pontozni, de a bmw sokkal jobb autó, akár az E90-ről, akár az F30-ról beszélünk. Jobb vezetni, jobb minőség, halkabb, gyakorlatilag mindenben jobb. És most nem a meghibásodásokról, meg a szervízről beszélünk, mert abban rosszabb a bmw.
Egy dízel A5 (2.0 vagy 3.0)-el kevesebb szívás van, a kortárs bmw, lehet az E90 vagy F30, benzines vagy dízel sokkal több.
Ezek a korú A5-ök, használtautó alapján 3 millióról indulnak. Van egykettő alatta is (2,3 meg 2,5 millióért) de azokat eszembe nem jutna megvenni, tuti szét van rugva az egész, azért annyi amennyi.
Ezek 2009-2010-es példányok. Motorválasztékban nincs nagy különbség. Ennyiért van 1.8 TFSI, 2.0 TDI, 3.0 TDI is.
BMW 3-asból 2009-től hahun a legolcsóbb 1,3 millió. Oké, zárjuk ki itt is a top legolcsóbb kotlát. 1,7 - 1,8 millióért vannak a """"normálisabb""" példányok. 3,1-3,2 milliónál már beköszön az újabb generáció is (2012-től).
Szumma szummárom, normális 2009-10-11-es A5 indul 3 millióról, normális ugyan ilyen korú 3-as BMW feleennyibe kerül.
Akkor kérdem én... Hol az anyámba olcsóbb egy A5 mint egy 3-as BMW?
Ja értem. Találtál olyan A5-öt, ami olcsóbb mint egy 3-as BMW. Nyilván. Én is tudok. Találtam olyan 3-as BMW-t, ami 3,1 millió, meg olyan A5-öt ami csak 2,9 millió.
De kb. 99%-ban egy ugyan olyan korú, felszereltségű, motoros A5 drágább lesz.
Én most rákerestem kifejezetten a kupé 3-as BMW-re 2009-től (E92 ment még akkoriban), én úgy látom hogy négyhengeres benzines E92-t olcsóbban kapni szép állapotban mint A5-ös Audit.
Azt meg, hogy melyik jobb autó, senki nem fogja itt eldönteni, attól függ hogy kinek mi a fontos. A BMW-nek akkoriban a Bangle-korszakos belső tér ment, ami elég műanyag, elég karcolódósak-kopósak az alu hatású betétek, szóval nem a legtartósabb beltereket gyártották akkor a bajorok.
Ebben az Audi jobb, a beltér masszívabb, minőségibb érzetet kelt így 10 év távlatából, mert tartósabb.
Amiben viszont az Audi a közelében sincs a 3-as BMW-nek, az a vezetési élmény, de ez nem annyira meglepő, a BMW-nek mindig ez volt az erőssége, és lehet utálni (bár aki utálja, annak legtöbbször vagy nem volt még normálisan motorizált BMW-je, vagy valami lerúgott szart vett tizedik tulajtól ami - ki gondolta volna! - nem volt jó), de ezt akkor is be kell látni, élmény kanyarogni egyet egy jó sorhatos hármassal abból az időből (is).
Fenntartásra meg én nem feltétlen mondanám, hogy rosszabb lesz a BMW. Itt már inkább az számít 10-11 éves prémiumoknál, hogy milyen előző tulajok voltak az autó életében, mert megfelelő karbantartással még az N-es benzinmotorok sem rosszak a BMW-nél amit ezekbe szereltek, csak azért terjedt el a rosszmájúak körében hogy szar, mert valóban kicsit több időszakos karbantartást igényel az azt megelőző M50-M52-M54 szériás sorhatosoknál, ami nem meglepő, mert azok majdhogynem tényleg a világból kimentek gyári vezérléssel, bontatlanul. Az N-re (és főleg a turbós 35i-re) kicsit jobban kell figyelni időszakos cserék tekintetében, és akkor az is elmegy több százezret hibamentesen.
BMW-től viszont dízelt akkorról inkább ne.
Auditól meg benzinest ne, már leírták hogy miért. A 3.0 TDI egy isteni motor, nem véletlen sláger a mai napig új modellekben is, megbízható, kellemes, jól megy, szerintem a VAG legjobban eltalált motorja.
Viszont az infotainment már ezekben az Audikban is elég nevetséges mai szemmel (a BMW-s iDrive valamivel jobb, ha frissített).
Szóval próbáld ki mindkettőt, és dönts.
Én ezt úgy írtam, hogy volt 3 évig E92 335i-m, és Audi A5-tel pont ebből a generációból is mentem már sokszor, családon belül van egy (3.0 TDI).
"Viszont az infotainment már ezekben az Audikban is elég nevetséges mai szemmel (a BMW-s iDrive valamivel jobb, ha frissített)."
Mindenben egyetértek veled, ezen viszont fennakadtam. A korai Audi MMI baromi jó rendszer volt szerintem. Meg mai napig az.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!