Mi kerül ennyibe egy autó motorjának a szerelésében?
Vettem egy 2006 1.3 Suzuki Swiftet. (láncos)
Pár nap után zörgés hallatszott a motorból.
Gondoltam nem lehet nagy a probléma.
El is vittem autószerelőhöz.
Beindította a kocsit és már mondta is a rossz hírt.
Hajtókar csapágyas az autó.
Szét kell szedni a motort és
3-400.000 forint közötti összeget mondott.
Értem én, hogy van vele munka rendesen, de sokaltam azt az összeget, amit a szerelő mondott.
Most típusazonos motorcserén gondolkodom.
Már utána is jártam és jóval olcsóbbra jön ki,mint egy szerelés az alkatrésszel és a munkadíjjal együtt.
Csak hát ott meg a motor múltjáról nem lehet majd tudni semmit,és azt sem, hogy mennyi km van bbenne?
Így kissé tanácstalan vagyok.
Esetleg valaki tudna segíteni, ajánlana egy olcsóbb szerelőt Budapesten vagy környékén?
Te mennyiért csinálnád meg?
Szerintem a motor ki/be már elvisz egy százast..
#1 Már sajnálom, hogy feltettem a kérdést.
Mikyen választ várhattam volna itt a, GYK-n?
De azért köszönöm az okoskodó beszólást.
"#1 Már sajnálom, hogy feltettem a kérdést."
Az újak mindig ilyen hevesek.
Előbb kérdeznek, utána gondolkoznak.
Remélem tanultál belőle....
Egyébként mi bajod kérdező?
Igen, a motorfelújítás ilye drága. A szerelés is.
A legjobban jársz egy bontott motorral. Viszont nézesd meg másik szerelővel is.
Amúgy meg a legolcsóbb a havi BKV bérlet ha nincs pénzed fenntartani egy autót.
Tényleg fura, mondjuk kérdés, mit értesz zörgés alatt, de a hajtókar-csapágy tényleg nem az a gond, amit én zörgő hangnak mondanék.
Magasabb vibráció, erősebb motorzaj, az oké, de zörgés?
Mindegy. Tegyük fel, hogy jó a hibamegállapítás.
Manapság egy autószerelő szerintem olyan jó 7-8000 forintos óradíjjal dolgozik.
És ez csak a munka, alkatrész és egyéb költség nélkül.
A tiszta munkaidő egy ilyen kibelezésre és összerakásra minimum 3 műszaknyi, az 24 óra, nyolcezres óradíjjal az már 192 ezer.
Plusz alkatrész, hajtókar-csapágyazás, hengerfej-tömítés, esetlegesen gyűrűk, hengerfej-síkolás, új olaj, olajszűrő és hűtőfolyadék, ha már szét van löttyentve, új szíjak, vízpumpa... Hát ja, ez bizony ennyi.
Ha közben kiderül, hogy a kuplungod és a kinyomócsapágy is odavan, még több is.
A motorcseréd munkaköltsége a belevaló új lötyikkel is jócskán 100 fölé fog szúrni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!