Szerintetek új autót vegyek vagy használtat?
Azoknak érdekel a véleményük, akik értenek az autókhoz. Van egy 17 éves autóm. Ezt is használtan vettem 3 éve. Szerencsére hitelmentes (ami az első ilyen autóm, mert idáig mindig személyi hitelből tudtam autót venni). Szóval próbálok rövid lenni.
Egyedülálló kétgyerekes anyaként ott vagyok, hogy mindent egyedül sikerült véghez vinnem, intéznem, megcsinálnom. Nekem az autó létfontosságú és nem csak munkához kell és a gyerekeket elvinni iskolába stb., hanem egyszerűen imádok vezetni és nekem ez valamilyen féle státusz. Nekem az autó fontos minden szempontból. Nyilván nem én vagyok az autóért, hanem ő értem, de mégis rendesen körülötte forog az életem. Mivel rengeteg földúton és rossz minőségű utakon közlekedek, ezért mindig van az autóval valami probléma. Kb. 3 havonta viszem valami kisebb nagyobb baj miatt a szerelőhöz. A 15 éve alatt, mióta vezetek, ez már a 7. autóm. Az évek során mindig bele fogtam és az utolsó két autóm bizonyult jó választásnak. Az ezelőtti kicsi volt, ezért nagyterűre váltottam. Nagy bajok nincsenek ezzel se, mert igyekszem mindig karban tartani és foglalkozni vele. De mégis csak egy 17 éves autó :/
Jah és azt hozzá tenném, hogy már amennyit én rá költöttem az autókra, abból már egy 5-6 milliós autó simán ki jött volna :/
Egy pár hónapja beleszerelmesedtem egy autóba. 2020as autó és elhatároztam, hogy Ő kell nekem. Az álmom válna valóra egy 0 km-es teljesen új, szép autónak, ami csak az enyém és csak az ÉN érdemem. Nem adja egy férfi se a seggem alá a pénzt, senki nem segít, csak a saját erőmből lenne. Egy olyan autó, amiről álmodok, minden szempontból megfelelne…na de itt a kis ördög a vállamon és közben a kisangyal.
Kisangyal ezeket mondja: azt a havi 60-70ezret (valahogy) ki tudod fizetni minden hónapban. Cserébe lesz egy gyönyörű megvalósított álomautód. Évekig nem lesz gondod az autóval úgy igazán, 10 év után kifizeted és lesz egy 10 éves hitelmentes autód, ami csak a tiéd volt, tudod mi baja, még legalább 10 évig élvezheted …
a kisördög meg ezeket mondja: az autót ugyanúgy kell majd tankolni meg szerelőhöz vinni, mert az út minőségé, ahol jársz ugyanolyan szar. és akkor a 60-70 ezres hitelen felül még ezt is kell fizetned. Egy autó kopó eszköz, amit 10 évente legalább cserélni kell. Egy új autó nem jó befektetés…
Szóval kb. ezek vannak és egyszerűen nem tudok dönteni, hogy mi legyen. Éjjel nappal ezen agyalok. Hogy tényleg hagyjam a francba a 0 km-es autót és ugyanúgy vegyek egy több évest. Vagy valósítsam meg az álmaim és majd meglátom mi lesz?
Épp ésszel már nem tudok gondolkozni, mert annyira szeretném. De igazából tényleg elég szívás lenne.
Szerintetek?
#20
Nyilvánvaló. Csak ma egy 3-4 éves modellt annyiért adnak használtan, mint amennyibe 2-3 éve került újonnan.
#20
Mindenki a hitelnél van leragadva, pedig új autót átlagban lízingelnek az emberek, főleg, ha normális konstrukció van. Manapság rengeteg alacsony THM-ű lízinget lehet találni, konkrétan a kihozatalkor amit elengednek belőle az simán fedezi a THM-et. Szóval ugyanannyiért hozod ki, mint aki kp-ra veszi csak te fokozatosan fizeted ki. Sose adnék ki egybe több milliót semmilyen autóra, hogy a lámpánál telibeverjék még aznap. Havi 50k-t fizetek érte, simán mellette évi 2,5 milliót spórolni tudok a többi kiadásom mellett. Akkor minek fizessem ki egybe? Inkább várok, hátha belehet fektetni valami jobba, a törlesztőt meg simán fizetem, mert a havi keresetem kb 1/8-ad része.
Ez a ne öld bele olyan termékbe, ami napról-napra kevesebbet ér, világi retardáltság. Akkro ne vegyetek telefont, órát, TV-t, ruhát, hintaágyat, asztalt, széket, stb, mert mind egyre kevesebbet ér. Én inkább kifizetek 600k-t egy évben törlesztőre egy új autóra, mintsem eldohányzok ugyanennyit a napi 1 doboz cigivel.
#21
Ez a másik nagy igazság. A 2-3 éves Toyota Yarisokat nézegettem és konkrétan csak 600k-t kellett ráfizetnem, hogy megkapjam újonnan ugyanazzal a kivitellel.
#16...most egy merivám van, annak se látom az elejét, hátulját. volt egy vw transporter is a seggem alatt. annak se volt tolató radarja és sose történt semmi. aki x éve anélkül vezet, szerintem alap lenne tudni anélkül is továbbra is vezetnie.
#15...opel.hu-n 6.3ra jött ki nekem az autó. beszéltem is velük, az alapján amit az autóba kérek/nem kérek...ennyi az ára.
#18...az a baj, hogy manapság egy átlagember nem fog tudni összespórolni több millió ft-ot. viszont nálam meg pont lemegy egy nagyobb hitel az év végén, amiből simán ki tudom gazdálkodni az új autó árát. viszont itt tényleg az a dilemmám, hogy megéri-e vagy nem, új vagy használt. egy használt autót is 2-3 évest nagyon magas áron kapok. akkor már inkább hozzá tolok 1-2 milliót és zsír új a kocsi, és azt csak én vezettem :/
#24
A te pénzed, a te döntésed.
Nem vagyunk egyformák.
Én soha semmilyen körülmények között nem veszek fel hitelt. Akkor sem, ha azt lízingnek hívják. De ez távolról sem jelenti azt, hogy te se tedd.
22
A telefonodat nem az utcán tárolod, nem milliós tétel, egy autóhoz képest az értékvesztése elhanyagolható.
A hitel/lízing jelentése, hogy egy olyan terméket használsz amit amúgy nem engedhetsz meg magadnak, de úgy gondolod hogy az neked jár. Az autóra felvett hitel pedig tényleg a legnagyobb baromság. Egy használati tárgy, amit évekig fizetsz, közben pedig napról napra kevesebbet ér, és ez tény.
#26
Ez bugyuta hozzáállás. Ennyi erővel ha a magyar átlagkeresetet nézzük, akkor ilyen elven mindenki max 800k-s autókkal rohangálna. Az, hogy valamit inkább lízingre veszel, nem jelenti azt, hogy nem engedheted meg magadnak. A méregdrága autók nagy része is lízing meg tartós bérlet, nem kp.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!