Érdemes fogyasztás miatt lassabban menni autópályán?
110 és 130km/h között nem lesz 1 liter eltérés az átlagodban, ami 260km-re vetítve biztosan kevesebb mint 3 liter - de szerintem még 2liternél is kevesebb lesz. Ebből a spórolásból nem fogsz egy házat felépíteni a következő 20 évben :)
A 110 és a 130km/h között időben sem lesz lényeges eltérés, mert ennél az átlagsebességed jóval alacsonyabb. Lassan 3-5 perccel vagy gyorsabb az ekkora távon már tökmindegy.
A forgalom tempójához való igazodás viszont lehet jó pont, mert nem b@sz szét az út végére az ideg a sok kretén kerülgetésétől.. :)
"260km az út" "Mivel kisebb a fordulatszám, kevesebbet fogyaszt ugye? Megéri ezért lassabban menni?"
Ahogy mondták, azért fogyaszt kevesebbet, mert kisebb lesz a légellenállás.
Ha 130 helyett 100-al mész, akkor kb. 1 liter/100km-rel csökken a fogyasztás. 2 óra helyett 2 óra 36 percet töltesz majd a pályán és kb. 7 ezer helyett 6 ezer lesz a benzinszámla.
Neked kell tudnod, hogy melyiket választod. :-)
Persze hogy érdemes , ha már ez felvetődik.
Időben alig nyer az aki annyival többel nyomja neki, de az az egy liter is sokat jelent hosszú távon.
MINDEN autó többet eszik 130nál, mint 140nél. Csak az változó, hogy decikről, vagy literekről beszélünk.
1.2es szívó benzinesem (is) van, rendkívül rövid végáttétellel. 110nél kereken 6 litert eszik, 130nál 7,5-öt, és ott már nagyon zajos és a motornak se annyira jó a 4300 fordulat órákon keresztül.
Volt, hogy muszáj volt mennem 1250 km-re vele, meg vissza. Szigorúan 110 végig, se több, se kevesebb. 1250 kilóméteren ez 18,75 liter benzinmegtakarítás, oda vissza majdnem 38 liter. Ami 1,5 euróval számolva 56 euró. Nagyon nem mindegy. Ráadásul az autót is kímélem kicsit, es mégvalami: alig egy órát veszítettem 1250 km-n 110el a 140hez képest. Mert sokszor megjártam olyan autóval is, amivel stabil 140et mentem. Ekkora úton az az 1 óra semmit nem jelent. 100 kilóméteren 5 perc kb...
Ha spórolni akarsz, állj be az első szimpatilus busz mögé. Gyorsabb mint egy kamion, előzni is fogja őket, de mégis totális szélárnyékban mehetsz. Igaz, közben idegileg teljesen le fogsz fáradni a féklámpájának a meredt bámulásától.
Nekem így 90-100 között 4,5-t evett az autó, szólóban ugyanilyen tempónál 7-7,5, 130-nál már 8,5-9.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!