Mennyibe kerülne egy átlagos autósnak az évente, ha mindig a körülményekhez igazodva vezetne?
Pontosabban a biztonságos vezetéshez CSAK a körülményeket venné figyelembe, a szabályokat nem. Tehát pl. hosszú belátható utakon nem 90-el menne, hanem mondjuk 130-al; piros lámpánál jobbra fordulásnál csak megállna, majd ha biztosan nem jön senki akkor átmenne (Amerikában így működik ez mindenhol); stb..
Lehetne számszerűsíteni egyáltalán, hogy ez mennyibe fájna valakinek? Mondjuk ehhez az is kellene, hogy ne kapjon büntetőpontokat, mert azok ilyen vezetés mellett pár hét után összegyűlnének. Gondolom, ez attól függ, hogy éppen látja-e rendőr. Szóval eléggé kiszámíthatatlan. De mondjuk, hogy minden egyes szabálysértést látnak és büntetik is. Éves szinten ezek után fizetendő bírság vajon mennyi lenne? Mennyire gyakoriak az olyan körülmények, amikor lehet úgy biztonságosan vezetni, hogy az szabálytalan is egyszerre?
Okos vagy nagyon.
Szamszerusitsuk... de mit is? Jozsi bacsit Karakoszorcsokrol, aki hetente elmegy a tanyarol a kozeli varosba bevasarolni meg kocsmazni, mindekozben 1 foutat es 2 mellekutcat erint, lampa nelkul. Vagy inkabb Taxis Ferit, aki letol napi 200km-t Budapesten, 50-60 kozlekedesi lampat, mellekutcakat, neha gyorsforgalmi utakat is erintve?
egyetlen aprosag:
"piros lámpánál jobbra fordulásnál csak megállna, majd ha biztosan nem jön senki akkor átmenne (Amerikában így működik ez mindenhol)"
ez nem teljesen igaz, a keresztezodesek nagy resze (nagyobb resze?) "No turn on red" tablas
illetve Europaban ezt sokkal gyakrabban csuszosavokkal oldjak meg inkabb es ahol szamit ott ki is van epitve kb mindenhol, ez pedig szerintem jobb megoldas mint a pirosnal jobbra fordulas
mindenesetre MO-n egy 50-es + 8 buntetopont, szoval ha a penz ki is jonne, viszonylag hamar ugrani fog a jogsi a 18 pont miatt
#7 folyt,
ja es ahol meg nem csuszosavok vannak, de megis lehet jobbra kanyarodni pirosnal, ott Europaban kiegeszito lampa engedi ezt, ez is viszonylag gyakori
#6 egy 20 éves kotlával tuti hogy veszélyes, mert már nem üzembiztos. Egy 10 éves autóval nem annyira veszélyes - már ha nem idióta vezeti az autót. Egyébként rengeteg helyen lehetne már négysávosítani, és legalább a 110-et engedni.
Bár mit várunk? Ez Magyarország, itt a lyukakat még mindig lapáttal belehányt hidegaszfalttal töltik fel kora ősszel, amiből pár hét múlva kirázódik vissza...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!