Egy 2009-es 1.6os 16 szelepes 103 Lóerős G Astrának mi a
leg megfelelőbb utazó fordulatszám amit tartani kell hogy
a legjobb legyen a fogyasztás is de ne károsítsam a
motort?
Hogy értsd, magasabb fordulaton nem károsodik a motor(kivéve ha még hideg), csak jobban használódik. Egyébként motor egyik legnagyobb ellensége a hideg indítás. Szerintem 3es4 ezer között.
2021. szept. 19. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 anonim válasza:
Nincs értelme a kérdésnek, mert nem (csak) a fordulatszámtól függ a fogyasztás.
2021. szept. 19. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 anonim válasza:
2000 körül van valahol szerintem. De vélhetően ehhez elég alacsony sebesség fog tartozni, még a legmagasabb sebességi fokozatban is. Ami nem baj, sőt, fogyasztás szempontjából kimondottan jó is, mert minél nagyobb a sebesség, annál nagyobb az autó légellenállásából fakadó lassító erő.
Valami ilyesmi egy benzines motor hatásfok diagrammja: [link]
2021. szept. 19. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 A kérdező kommentje:
Az lenne a kerdesem csak hogy mivel gondolom az 1300 sem jo neki mert eroltetve van,de ha meg 4000akkor meg feleselgesen porog,kopik,es meg tul sokat is fogyaszt…hogy mennyi az a legkisebb fordulatszam amin még nem eroltetem sík úton meg egy atlag autouton meg dombon
2021. szept. 19. 20:03
5/9 anonim válasza:
Szívó benzines motor elég magas fordulaton adja le a nyomatékát és ezzel együtt a teljesítményét. 4000-es fordulaton sem fog elkopni, ha a gyári ajánlásnak megfelelő, megfelelő időben cserélt olaj van benne. Nem hülyék tervezték a hajtásláncot. A légellenállás valóban négyzetesen nő a sebességgel, így nagyobb sebességhez több mozgási energia kell, amit több üzemanyag elégetésével tudsz előállítani. Így az autód fogyasztásának a minimuma a legmagasabb sebességi fokozatban, olyan fordulaton lesz, ahol még nem erőlködik. Ez igaz. Saccra ez valahol 2000-es fordulat környékén lehet. De! Megéri pár deci fogyasztással való spórolás miatt 70-nel cammogni és feltartani másokat, ezzel veszélyeztetve saját magadat is? Nyáron a kánikulában inkább ömlik rólad a víz, de nem kapcsolsz klímát, nehogy egy decivel magasabb legyen a fogyasztás?! Szerintem valamit valamiért. Nekem az időm többet ér, mint amennyit a fogyasztáson spórolni tudnék. De persze mindenki ahogy gondolja...
2021. szept. 20. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 anonim válasza:
Tapasztalatom szerint egy ekkora benzinmotor 3000 - 4000 között érzi a legjobban magát. Ebben a tartományban üzem melegen biztos nem károsodik, és normálisan fogyaszt. Egyébként jól mondják a többiek, bemelegítés után nem árt a magas fordulat (a bemelegítés itt az olaj hőmérsékletet jelenti, nem a vízhőmérőt, amit a műszerfalon látsz, az olaj 10-15 percel később lesz üzem meleg, mint a hűtővíz).
Ami tényleg árt neki, az a nagyon kis fordulatszámon erőltetés (2000 környéke).
Érdekesség, hogy a minap utaztam egy 1.0 turbós benzines Renault clio -val. Az 5 perccel indulás után –a műszerfalon megjelenő jelzés alapján- már 2000 alatt kérte a következő fokozatot – ez röhej, bármilyen csoda olaj van benne - ha csak nem az a cél, hogy mielőbb tönkremenjen a motor + a kettőstömegű lendkerék… Valószínű hogy az emissziós normák miatt programozták így.
2021. szept. 20. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 anonim válasza:
"Valószínű hogy az emissziós normák miatt programozták így."
Így van! Ott ha egy fél decit spórolnak, pár grammal kevesebb a kibocsájtás, már Euro milliókat jelent a gyárnak, amit nem kell büntetésként kifizetniük. Az hogy neked elkokszosodik majd 100.000+ km-nél garancián túl a motorod, őket nem érdekli.
Nekem ugyan dízelem van, de már 1800-as fordulaton jelzi, hogy váltsak. Ilyenkor visszaesik 1200-ra a mutató. Oké, hogy dízel és nyomatékos, de érezni, hallani, hogy kínlódik szerencsétlen. Búg, remeg. Ezért én is felül szoktam bírálni és 1500 alá nem nagyon engedem be a fordulatot.
2021. szept. 20. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 A kérdező kommentje:
De ha atlag 2200on tartom a fordulatot akkor is zabal 8 litert mert 3000ig elporgetem es ott valtok.
2021. szept. 20. 14:56
9/9 anonim válasza:
Persze, de azt ne felejtsd el, hogy azért még is csak egy 1.6-os motorról beszélünk. Egyébként az 1-es vagyok és én is azt írtam, hogy 3-4 ezer között meg hogy legyen üzemmeleg a motor. De a sok hülye még is lepontozott.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!