Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Renault sajátosság vagy hiba?

Renault sajátosság vagy hiba?

Figyelt kérdés

Van egy 2004 es Renault Modusom. Kezdő vagyok a témában. Az a kérdésem, hogy azt miért csinálja a kocsi, hogy ha lefullad, a motor ugyan leáll, de a műszerfal világít, úgy mint menet közben. Ilyenkor úgy tudom beindítani, hogy a gyújtást leveszem, és mintha újra elindulnék. Opel qstrája volt apukámnak, ha az lefulladt, kialudt a gyújtás is és a kulcs elfordítása után lehetett indítani újra. Itt nem. Ha nincs lehúzva az ablak, és nem hallom, hogy leállt a motor, akkor egy laikus nem tudja hogy lefullad, max. csak onnan, hogy nem indul. Egyszer egy körforgalom előtt fulladtam le. Szarakodni is kellett az újraindítással, ezért persze ledudáltak jogosan.

Nem tudom kitől megkérdezni, hogy ez vajon a Renault-ok sajátossága, vagy hiba?

Hibaüzenetet nem ír, de szerintem ez nem normális jelenség. És roppant idegesítő, hogy lefulladáskor mindent le kell először állítanom, nem indítózhatok rögtön.

Köszönöm, ha tudtok segíteni.

2021. szept. 10. 14:38
 1/3 anonim ***** válasza:
Benzinesnél simán rá lehet inditózni. Régi dízel esetén, az izzítás miatt nem lehet.
2021. szept. 10. 14:56
 2/3 krwkco ***** válasza:

A gyujtáskapcsoló mechanikája nem engedi hogy indítózzál, amíg nem veszed le a gyujtást. Azért, hogy a járó motorra ne lehessen ráindítószni.

Ha leáll a motor, a fények nem alszanak ki, mert az áramkörökön rajta van a gyujtás és a műszerfal megkapja a feszültséget. De kigyullad a töltésjelző és az olajnyomás lámpa. (És leesik 0-ra a fordulatszám, ha van fordulatszámmérő.) Ebből lehet tudni, hogy leállt a motor.

Minden normális autón így van.

2021. szept. 10. 15:33
 3/3 A kérdező kommentje: