Mi értelme van tartós autót gyártani, ha az új autóeladások a cél?
Hol gyártanak mostanság tartós autókat, vagy tartós gépeket.
Az autókat 10-15 éves használatra tervezik, a háztartási gépek zöme pedig a garancia lejárta után 1-2 éven belül sokszor javíthatatlanul tönkre is megy.
Ahol új autókat lehet eladni (ne Magyarországból indulj ki), ott a kereskedések nagy mértékben alapoznak a visszatérő vevőkre. Vagyis legalább addig jó vevőélményt kell nyújtaniuk, amíg a kuncsaft be nem tér a kereskedésbe megvenni a következő autóját. Ennek része a tartósság és kevés hiba, de az is, hogy pl. mennyire szép a szalon üvegpalotája, mennyire jól fésült a szerelő, milyen az ügyfélkiszolgálás. A legtöbb magán- és céges vásárló is általában a garancia lejártával vagy 5-6 évente cseréli a személygépjárművét, így erre az időszakra mindenképp érdemes fókuszálni az üzembiztonság területén.
Ezt a német triász (Audi, BMW, Daimler) pl. kartellezéssel került ki, mert a piackutatásokból tudták, hogy a kiábrándult vásárlók úgyis valamelyik másik német márkához fognak vándorolni, így le tudtak fixálni olyan műszaki paramétereket, amik pl. a tartósságot is befolyásolták és nem kellett attól tartaniuk, hogy ebből különösebb veszteségük lenne, hiszen ahányan átpártolnak mondjuk a Mercedestől a BMW-hez a rossz vevőélmény miatt annyian fognak érkezni a BMW-től a Mercihez is 5-6 éves periódusokban.
Lehet, hogy a 20-30 éves autókkal 10 évesen több probléma volt, mint a most 10 éves autókkal, csakhogy azok gazdaságosan javítható problémák voltak.
A mostani autókba egyre több az olyan alkatrész, aminek meghibásodása esetén már gazdaságilag lesz kérdéses a javítás 15-20 év múlva, mert annak költsége meghaladja az autó értékét.
"Mi értelme van tartós autót gyártani, ha az új autóeladások a cél?"
Nagyon egyszerű a válasz: mert nem azért vesz új autót az ember, mert már széthullana alatta a vas 5-6-7 év után, hanem mert addigra sikerül bemutatni annyi újítást, hogy legalább a vágy meglegyen egy egyébként teljesen jól működő használt autó lecserélésére valami újra.
Mert a mostani autók tényleg nagyon tartósak, a hosszútávú tartósság természetes velejárója annak, hogy jó és megbízható autókat gyártanak (csak az erős tervezett elavulással lehetne ezt megkerülni).
2015-ben vettem Audit, újonnan, nem éppen fapados darabot, a mai napig hibátlanul szolgál, pedig ebben van minden.
Bár ugyanakkor tény, hogy amennyivel megbízhatóbb egy modern autó, majdnem ugyanannyival több dolog is van benne, ami elromolhat.
Nem igazán releváns összehasonlítani szerintem egy mai autót, meg mondjuk egy 2002-es évjáratút.
Tegyük fel, hogy tényleg egy régebbi autónak voltak nyűgjei 10 évesen, amit amúgy nehezen akarok elhinni.
Egyrészt akkor faék volt minden egy autóban. Nyilván nem azokra a modellekre gondolok amik épp az aktuális technikai újításokat dobták piacra pl S-class. Hanem a mezei autókra mint pl Astrák, Golfok, Puntok, Fiesták. Gyakorlatilag minden sarkon találtál hozzá szerelőket, olcsó alkatrészek voltak hozzájuk, egy komolyabb nagyszervíz mondjuk kuplung cserével is lezavarható volt egy rutinosabb szerelőnek pikk-pakk.
Míg ma tipikusan ezek az autók vannak kis ccm-es turbos mákdarálókkal szerelve, amivel garantálom neked hogy több lesz a gond, és húzósabb is lesz. Az sem mindegy azért hova viszed. Tele vannak elektronikával, és rengeteg új modellnek teljesen átláthatatlan a felépítése. Vannak olyan autük ma már, ahol konkrétan izzó cseréhez bontani kell a kasznit, szerelő végzi.
A felhasználási szokások is változnak. Az emberek szarni is kocsival járnak. Régen jóval kevesebbet mentek vele
Az a baj, sok embernek rossz a megközelítése.
Vegyünk példának pl egy mobiltelefont. Te vennél ugyanolyat és újat 2 év után azért mert szarrá ment a régi? Szerintem a legtöbb ember nem. Ellenben ha a gyártó ki jön valmai új modellel, annál inkább le fogod cserélni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!