Miert erzem azt, hogy a dizel motor jobban huz hidegen, kozvetlenul az inditas utan, mint amikor mar bemelegedett?
Meg a levegő is hidegebb .
Ezért hűti a cooler a levegőt mert melegen sokall gyengébb lenne.
Nem csak a diesel, hanem a benzines közvetlenül indítás (értsd: hidegen, ami már egy motornál 20C*-on is igaz) után, annak vezérlő egysége (ECU) még nem kapja meg az optimális (értsd: környezetszennyezésnek is negfelelő) működéshez szükséges érzékelő jeleket.
A lambda szonda, ami erősen befolyással van az üzemanyag adagolásra még nem érte el az üzemi hőmérsékletet (van ugyan benne e célra fűtés), amíg nem éri el a kb. 400C fokot, addig nem ad korrekt jelet az ECU-nak (vagy az nem veszi még figyelembe).ű
Ekkor még akár többlet üzemanyagot is juttathat a rendszerbe, amitől még jobban is mehet.
Ha hideg indítás után bármelyik benzines mögé mész, az bizony "büdös", ha beáll a rendes vezérlés és az üzemi hőmérséklet, minden a helyére kerül.
Dieselnél is hasonló a működés, ezért érezheted azt, amit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!