Éjszaka a távolsági fényszórót miért szokták kapcsolgatni le fel?
Persze alap dolog ma már.
20 éve még gondolni sem mertek rá az emberek.
Hány éves is vagy?
Kérdező, te aztán megmondod a tutit... tényleg semmi utánajárás, érdeklődés a dolog iránt nincs mi?
Milyen hülyeség, hogy Ford T-modellen se volt ledmátrix igaz...? Milyen idióta is volt Henry Ford, illetve Karl Benz is, hogy erre nem gondoltak...
itt van a kutya elásva, az automata és adaptív fényszórók pár éve léteznek csak, ráadásul elsősorban a drágább autókban
egy visszapillantó-tükör mögé szerelt kamerát használ az autó, hogy képfelismeréssel észlelje a szembejövő autókat, hogy utána sima automata refi esetén ideiglenesen lekapcsolja, adaptív refi esetén pedig kitakarja a szembejövő irányát (ez általában LED mátrixos, de a BMW-nek pl xenonra is van ilyen opciója)
nekem is ilyen automata refim van és tényleg jó, bár néha megesik, hogy prizmákat autónak hisz és ezért feleslegesen lekapcsolja
na most gondolom nem kell leírnom, hogy a hazai járműpark 16 éves átlagéletkora mellett ez kb 1000 autóból egynél lesz
"az automata és adaptív fényszórók pár éve léteznek csak"
1969-es Cadillac De Luxe Coupe-ban már volt. :D
De amúgy tényleg, nemrég terjedt el.
"azt sem értem miért használnak sokan sárga fényszórót"
Mi neked a sárga? Ami sima halogén,nem kékesfehér led vagy xenon?
Mert halogén. Ilyen a fénye és kész. A halogénből a színezett búrás fehérebb úgy fehérebb, hogy az égő búrája kiszűri a sárgásabb fényt, tehát összességében gyengébben világít, de jó menő xenonosan néz ki.
Kismillió autótípus a mai napig halogénnel gyártaja az autóit és neked TILOS azt átalakítani ledesre vagy xenonosra, így marad szépen "sárga".
Régen létezett kifejezetten kadmium- v. nátriumsárga égő, búra, azért, mert ködben kicsit messzebbre látni vele, mint fehérrel.
Olyan jelenséget is láttam, hogy valaki nem használja a refit, mert lát nélküle, de kanyar előtt, bejáratánál, néhányszor fel-le kapcsolja. Azért teszi, hogy a szemből jövő érzékelje, hogy jönnek szemből, maradjon szépen a sávjában.
Persze ezt akkor teszik, amikor még nincs a másik a látótérben.
Sokan úgy kanyarodnak, hogy levágják az ívet, és csúnya ütközés lehet belőle.
#10:
Lévén olyan helyen lakom, ahol az utak egyrészt elég beláthatatlan kanyarosak, másrészt folyamatosan tele vannak kocsival éjjel is, a refit szinte csak arra használom, hogy a szembejövőnek jelezzem, akár a beláthatatlan kanyar előtt, hogy az övét is kapcsolja le.
Múltkorjában összefutottam valami hiperúj Audival, ami valami lézeres fényszórót használhatott, a fényköre dinamikusan elkerülte az autómat. Elég földönkívüli látvány volt.
Rögtön jött az "eznekemkölléskész " fíling. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!