Miért kell szerelőnek fizetni, ha mégcsak diagnosztizálni sem tudja a hibát?
Szerelőhöz vittem az autóm, mert egyenetlen az alapjárat, de mégcsak azt sem tudták megmondani, hogy mi okozza a jelenséget, mégis elkértek 8ezer forintot.
Most nem is tudom, hogy menjek-e másik műhelybe, mert attól tartok, hogy ott sem fogják tudni megoldani, és ismét kidobom a pénzt.
en azon csodalkoztam, hogy elmentem a markaszervizbe (garancia nelkul) , hogy frissitsek meg a radiot mert nem jo valami, azt mondtak 15 ezer lesz ha van hozza frissites, ha nincs akkor semmi. Egy oraig mojoltak vele, azt mondtak csak valami "fel frissites" volt, ami nem rendes frissites, ugyhogy 0 ftba kerult.
En amugy a pokolba kivanom az osszes szerelot, mert aki lelkesen csinalja a dolgat es ert is hozza azis csak addig rendes mig nem lesz elhalmozva munkaval, utana jatsza a foldesurat, de a legtobbnek fingja sincs mar egy 7 eves autohoz sem. De volt hogy telefonon megkerdeztem markaszerviznel, hogy nem jo a jobbos holtter figyelmezteto mi lehet a gond? Azt mondtak meg nem talalkoztak ilyennel, mert olyan ritka hogy van ebben a markaban :D es egy 6 eves auto amugy. Ugy latszik itt a balkanon megallt a fejlodes, nem csoda hogy a legkozelebbi Tesla szerviz Becsben van.
"A szerviz nem azt vállalta, hogy elhárítja a hibát 8000 forintért. Azt vállalta, hogy lefuttat egy diagnosztikai programot."
#10
"Ezt te miből gondolod? Ott voltál? Mert a kérdező nem írta..."
Abból gondolom, hogy ilyenkor a vevő elmondja, hogy mi a hiba. A munkafelvevő meg azt mondja, hogy először lefuttatnak egy diagnosztikát, az 8000 lesz, utána majd alkatrészcserékre lesz szükség, azt nem tudjuk, hogy mennyibe fog kerülni.
És a kérdező a második lépésnél lezárta a folyamatot és elhozta az autót.
Lehet úgy is kérni, hogy "mindenáron javítsák meg a hibát, kerül, amibe kerül, pénteken jövök a hibátlan autóért." Csak ahhoz -képletesen szólva- ott kell hagyni egy nyitott pénztárcát, hogy vegyenek ki belőle, amennyi kell.
Gondolod, hogy a kérdező így rendelte meg a javítást?
Ezért kell venni inkább egy hibakód olvasót, 8e ből bőven használhatót veszel.
Ha pedig panaszkodik a légtömegmérőre, alapjárati motorra, folytószelep valamelyik részére, gyertyára, trafóra stb azt könnyen ki tudod magadnak cserélni.
#14
3 éve vettem ebayről 800ft-ért egy elm327-est. Telefonon torq-al, laptopon forscannel kommunikál. Minden eddig kijött hibát tudtam vele diagnosztizálni. Dízel Fordom van, minden motorvezérlő paramétert olvas, egy dieselnél ennél több nekem nem kell. Főleg egy benzinesnél, ahol a hibák kimerülnek a fentiekben meg esetleg egyik-másik lambdaszondában.
Eddig rossz izzítókra derített fényt, hibás vízhőfok jeladóra és egyszer az egr-t kellett kipucolni.
Az, hogy most a komfortelektronikában milyen hibakód van tök nem érdekel amíg hűt-fűt a kívánt hőfokra, megy a rádió, állófűtés stb.
Így mentem a szerelőhöz:
-nézd, így jár a motor, kérlek derítsd ki mi a hiba, és ha nem nem túl drága akkor egyúttal kifizetem a javítást is.
Oké, rádugta a laptopot, pár percig matatott valamit, majd mondja, hogy sajnos nem tudott rájönni a hiba okára. 8ezer lesz.
Mindez nem tartott tovább 15percnél az érkezésemtől a távozásig.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!