Használjátok a start&stop funkciot az autoban?
Kevés dolog van amit jobban utálok. Egyből kikapcsolom. Szerencsére a saját autóimban nincs ilyen, de a cégesben van, és minden indításkor újra be is kapcsol.
Másik dolog amit még ennyire utálok, és szintén van a cégesben, a ráfutásgátló vagy mi az isten. Ott vagyok még 3 méterre az előttem lévőtől a városban, csak kicsit megyek gyorsabban mert nem akarok tőle messze megállni a városi csúcsban - és bumm, nyomja a féket meg villog. Ettől is agyrák kerülget.
Igen.
Igaz én általában 200 km-eket megyek az autóval közben nem állok meg. De városból ki, városba be hagyom, had dolgozzon. Engem nem zavar. "Szerencsétlenkedést" sem tapasztaltam még. Ahogy elveszem a lábamat a fékről, egyből indítja is a motort. Valami 20-féle szenzor jelét figyeli az alapján dönti el, hogy leállítsa-e a motort vagy sem. Szerintem teljesen jól működik.
@7: Egyszerűen nekem, mint autókhoz valamelyest értő embernek, már a tény is zavaró, hogy a motor egyfolytában leáll-elindul-leáll-elindul. Nem jó az úgy hosszú távon.
Másrészt pedig bár vannak tényleg jó konstrukciók, ahol szinte észrevehetetlen a start/stop működése, azért nem ez a jellemző. Nekem a már említett céges autóm egy teljesen új Mercedes C180, azt várná az ember hogy egy Merciben azért ez biztos nem rossz, hát olyat ránt indításkor hogy csak nézel, nagyon nem fér ez bele nálam, és ez nem hiba, az autóban nincs még 10000 kilométer.
#8 Ezt a statisztikák alátámasztják amúgy, mármint hogy nem jó a motornak?
Persze ha rossz a rendszer, vagy rángat, akkor megértem a frusztrációt. Szerencsére a téma lassan okafogyott lesz, pár év múlva minden modell minimum hibrid lesz, azok meg úgyis finoman, elektromosan indulnak, és a kapcsolgatás nem zavaró.
@9: Erről hatalmas viták vannak, nyilván a szaksajtó nem fogja azt mondani hogy nem jó neki.
Valójában már elég fejlettek ahhoz ezek a rendszerek, hogy nem igazán mérhető az a kár amit okozhatnak (elektromos vízpumpákat használnak -> nem áll le, amikor a start/stop leállít, az olajzás sem szűnik meg (legalábbis nem engedi le az olajat a motorból, mint rendes leállításnál), használnak más súrlódáscsökkentő rétegeket is, hogy azt a pár pillanatnyi olajnyomás hiányt kiküszöböljék... szóval meg van ez oldva, az indítómotor sokat van használva a rendszer által, ezzel nem lehet mit kezdeni.
Szóval hivatalos álláspont: nem tesz kárt.
Nem hivatalos álláspont, amit pár szerelőtől is hallottam: az indítómotor sem olcsó, és sosem garantált, hogy az összes megoldás jól működik, ami a károsodást gátolja. Ami garantált, az az, hogy ha a motor jár, akkor van olajnyomás és állandó a hőmérséklet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!