Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Használjátok a start&stop...

Használjátok a start&stop funkciot az autoban?

Figyelt kérdés
2021. aug. 27. 08:32
1 2
 1/14 D. Brasco ***** válasza:
55%
Az az elso amit kikapcsolok
2021. aug. 27. 09:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
70%
Használom, mert lusta vagyok minden indulásnál kikapcsolni. Nem is értem miért nem lehet tartósan kikapcsolni mint pld. a sávelhagyás-figyelőt.
2021. aug. 27. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
100%

Kevés dolog van amit jobban utálok. Egyből kikapcsolom. Szerencsére a saját autóimban nincs ilyen, de a cégesben van, és minden indításkor újra be is kapcsol.


Másik dolog amit még ennyire utálok, és szintén van a cégesben, a ráfutásgátló vagy mi az isten. Ott vagyok még 3 méterre az előttem lévőtől a városban, csak kicsit megyek gyorsabban mert nem akarok tőle messze megállni a városi csúcsban - és bumm, nyomja a féket meg villog. Ettől is agyrák kerülget.

2021. aug. 27. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
65%
Nekem nincs, de 1-2 alkalommal már volt "szerencsém" ilyet vezetni. Óriási nagy szar, ha ilyen lenne, tuti kikapcsolnám. Vagy ha nem lehet, akkor keresnék valami más autót, de nekem ne szerencsétlenkedjen állandóan.
2021. aug. 27. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
100%

Igen.

Igaz én általában 200 km-eket megyek az autóval közben nem állok meg. De városból ki, városba be hagyom, had dolgozzon. Engem nem zavar. "Szerencsétlenkedést" sem tapasztaltam még. Ahogy elveszem a lábamat a fékről, egyből indítja is a motort. Valami 20-féle szenzor jelét figyeli az alapján dönti el, hogy leállítsa-e a motort vagy sem. Szerintem teljesen jól működik.

2021. aug. 27. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
55%
Kikapcsolom, egyrészt zavar, másrészt meg az akksinak se tesz jót az állandó indításokkal. Értem, hogy EU-s előírás, meg környezetvédelem, de akkor is zavar.
2021. aug. 27. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
100%
Sose értettem ezeket az erős érzelmeket a start/stop körül. Se nem kell, se nem zavar. Egy évben párszor kapcsolom ki, nagyon meleg napokon, amikor a kocsi azt hiszi hogy már kellően lehűtötte bent a levegőt, és abbahagyhatja a légkondizást, pedig még nem. De csak néha téved, 99%-ban nem start-stoppol azelőtt, mielőtt lehűtötte volna az utasteret.
2021. aug. 27. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
71%

@7: Egyszerűen nekem, mint autókhoz valamelyest értő embernek, már a tény is zavaró, hogy a motor egyfolytában leáll-elindul-leáll-elindul. Nem jó az úgy hosszú távon.


Másrészt pedig bár vannak tényleg jó konstrukciók, ahol szinte észrevehetetlen a start/stop működése, azért nem ez a jellemző. Nekem a már említett céges autóm egy teljesen új Mercedes C180, azt várná az ember hogy egy Merciben azért ez biztos nem rossz, hát olyat ránt indításkor hogy csak nézel, nagyon nem fér ez bele nálam, és ez nem hiba, az autóban nincs még 10000 kilométer.

2021. aug. 27. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
100%

#8 Ezt a statisztikák alátámasztják amúgy, mármint hogy nem jó a motornak?

Persze ha rossz a rendszer, vagy rángat, akkor megértem a frusztrációt. Szerencsére a téma lassan okafogyott lesz, pár év múlva minden modell minimum hibrid lesz, azok meg úgyis finoman, elektromosan indulnak, és a kapcsolgatás nem zavaró.

2021. aug. 27. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
71%

@9: Erről hatalmas viták vannak, nyilván a szaksajtó nem fogja azt mondani hogy nem jó neki.


Valójában már elég fejlettek ahhoz ezek a rendszerek, hogy nem igazán mérhető az a kár amit okozhatnak (elektromos vízpumpákat használnak -> nem áll le, amikor a start/stop leállít, az olajzás sem szűnik meg (legalábbis nem engedi le az olajat a motorból, mint rendes leállításnál), használnak más súrlódáscsökkentő rétegeket is, hogy azt a pár pillanatnyi olajnyomás hiányt kiküszöböljék... szóval meg van ez oldva, az indítómotor sokat van használva a rendszer által, ezzel nem lehet mit kezdeni.


Szóval hivatalos álláspont: nem tesz kárt.

Nem hivatalos álláspont, amit pár szerelőtől is hallottam: az indítómotor sem olcsó, és sosem garantált, hogy az összes megoldás jól működik, ami a károsodást gátolja. Ami garantált, az az, hogy ha a motor jár, akkor van olajnyomás és állandó a hőmérséklet.

2021. aug. 27. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!