Miért könnyebb megtanulni vezetni dízeles autón, mint benzinesen?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem könnyebb megtanulni. Tény hogy a dízeles autókban ÁLTALÁBAN nagyobb a nyomaték, ezért nehezebb lefulladni. Tehát könnyebb elindulni a járművel. Nem csak a tanulás során, egyébként is könnyebb vezetni.
De pont emiatt, mivel könnyebb vezetni, "kevésbé" tanulod meg, és később egy kis szívóbenzinessel valószínűleg ugyanúgy küszködni fogsz az elején, akár több év tapasztalattal is, ha addig csak nagy nyomatékú dízeles autókat vezettél.
Hasonlóképpen, mint az automata váltó. Azzal is könnyebb "megtanulni", hiszen azt gyakoraltialg bárki tudja vezetni. Csak nem fogja a váltást megtanulni vele.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem minden esetben könnyebb.
Némelyik dízel kényes már az alapjartra, főleg ha műszakilag is kifogásolható az autó.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Azért mondják ezt, mert egy időben a diesel motoroknak alapjáraton nagy nyomatékuk volt és ezekkel tényleg könnyű volt elindulni, mert nehezen fulladtak le.
De egy modern euro6-os agyonfojtott motornál már nincs nagy különbség. A kis motoroknak alapjáraton nincs nyomatéka akár diesel, akár benzin. Ha leugrasz a kuplungról, akkor lefullad.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!