'99-es Swiftre 4 évszakos gumin és 14"-os felnin gondolkozok. Véleményt kaphatok tapasztalat alapján vagy hallomás alapján?
Adott egy általam frissen vásárolt '99-es ferdehátú swift 13"-os felnikkel és lassan cserés téli gumikkal, a póton nyári gumi van, az is cserésnek néz ki. Anyagilag jobban kijövök 4 évszakos gumikkal, hiszen ha évszaknak megfelelően szeretném, akkor most kéne rá nyári, pár hónap múlva téli. Az majdnem duplája a 4 évszakosnak és még cseredíj is rájön. Heti 100-200 km-t fogok ingázni nyáron-télen. Az egyik kérdésem ezzel kapcsolatos. Így biztonság tekintetében megéri 4 évszakosat venni? Vagy ez már az a táv, ahol inkább legyen téli-nyári.
Egy másik kérdés pedig, hogy megéri-e a 14 colos felni a suzi alá? Nagyobb átmérő, gördülékenyebb menet, kevesebbszer fordul a kerék ugyanakkora útszakaszon. Ugyan felnit még vadásznom kéne hozzá, de az a legkisebb probléma, bontó van a közelben.
Válaszokat előre is köszönöm.
Nem fordul kevesebbet a kerék. Én is 14-ről váltottam 15 colra, olyan gumi kell, aminek ugyanakkora az átmérője mint az eredeti gumiabroncsnak. Magyarul: váltóméretű kell.
Gumis oldalakon találsz ilyet. Beírod a jelenlegi 13-as gumid méretét, és megnézed melyik 14-es gumi lesz ugyanakkora. "Peresebb" gumi lesz mint az eredeti, mert amennyivel nagyobb a felni átmérője, annak a felével lesz kevesebb a gumi oldalfalának magassága.
Négyévszakosból csak prémiumot vegyél. Csak a prémiumok teljesítik egy középkategóriás évszakos gumi tudását. Michelin, Goodyear, és még egy-két gyártó. A Michelin kopik a legkevésbé.
Felesleges a 14-es felni, amúgy ha nagyobb a felni átmérője, arra 'peresebb' gumi kell, azaz a gumi oldalfala kisebb mint egy 13-asé, és összességében a kerék külső mérete nem (vagy nagyon nagyon kis mértékben) változik, ergo nem forog kevesebbet se meg többet se. PL 185/65 R15 -> 195/60 R15, a per előtti szám a gumi szélességét, a per után szám a gumi oldalfalának a magasságát mutatja százalékos arányban.
Ennyi idős autót felgumizni 4 új gumival majdnem a kocsi árába kerül, meg valószinűleg nem a prémium márkákat fogja rá senki se venni... LINGLONG márkát meg TESCOS noname óccsó gumikat nem ajánlom, de pl SAVA, KUMHO 4 évszakos nekem bevált, árban is elfogadhatóbbak, VREDESTEIN-t is használtam az is jó volt de az ugye nem egy olcsó kategória. A legjobb nyáron a kifejezett nyári gumi, télen a kifejezett téli gumi, de mostanában pár nap van csak havazás évente, arra jó a 4 évszakos is ilyen árban. Én mondjuk elég nagy emelkedőn kanyargós szerpentines utakon járok minden nap fel-le, 100 lóerős autó, télen se volt gond a 4 évszakossal. A mintázat egyik része téli, a másik nyári, a gumi anyaga is olyan hogy egyik része inkább nyári, másik inkább téli keverék. Igazából mindig rosszabb egy évszakazonos guminál, de inkább járok egy újonnan vásárolt 4 évszakos garnitúrával évekig, mint egy 6-10 éves használt téli-nyári garnitúrával, mert sajnos az idő megöli a mostani gumikat, berepedeznek hiába nem fut sok km-t, az évek meglátszanak rajtuk. Egy ilyen SWIFT-tel gondolom nem úgy tolod mint egy BMW-nek, nem a tapadáshatáron autózol vele állandóan. Jók a 4 évszakosak, csak ésszel kell vezetni. Nem mindenki tud 100.000 Ft/garnitúra gumit venni télit is meg ugyanennyiért kb nyárit is (szereléssel, felnizve értem ilyen autóra).
Teljesen mindegy erre az autóra hogy milyet teszel, a legolcsóbb is pont jó rá.
A nagyobb felni se való rá, a 13-as is pont azért akkora mert az kell rá.
Csak felesleges pénz kiadás, hacsak nem ingyen adja valaki.
Mert jobb nem lesz vele, meg szebb se.
"Négyévszakosból csak prémiumot vegyél. Csak a prémiumok teljesítik egy középkategóriás évszakos gumi tudását. Michelin, Goodyear, és még egy-két gyártó. A Michelin kopik a legkevésbé."
Az ADAC 2018-as négyévszakos tesztjét a Nexen N Blue 4 Season nyerte (175/65R14 méretben). A Michelin CrossClimate 86 H kapta a legrosszabb összesített pontszámot.
Én Nokian Weatherproof-ot vettem 2 éve (középmezőny), mert nagyon jó árban volt.
Nem a tesztnek álcázott "ki fizet többet"-re gondoltam. Nexent a kertbe sem tennék virgtartónak. A Michelin jelenleg a legjobb. Pont. Tényközés volt.
Aki meg a kocsi értékét veszi alapul a gumiválasztásnál, az komplett hülye. Sosem a kocsi értékét kell nézni, hanem a benne ülőkét. Vagy aki öreg kocsira olcsó szart vesz, annak az autó új korában sokat ért a saját élete, az autó tizenéves korában már semmit sem ér?
"Nem a tesztnek álcázott "ki fizet többet"-re gondoltam. Nexent a kertbe sem tennék virgtartónak. A Michelin jelenleg a legjobb. Pont. Tényközés volt."
Ok, szóval te konkrét tesztekkel ellentétben a seggedből húzod ki az eredményeket. A Michelin biztos nem tudott eleget fizetni az ADAC-nak...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!