Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Érdemes még 2001-2004 környéki...

Érdemes még 2001-2004 környéki autót venni?

Figyelt kérdés

Ezek már a 20-as éveikhez közelítenek, viszont 2000 utániak, talán nem rohadnak annyira a jobban kímélt darabok, mint a 90-es évekbeliek, viszont alkatrész olcsó hozzájuk és a fenntartásuk is talán. Viszont mégiscsak 20 éves autó, csak itt olyan 5-600 ezer forintért patika állapotüakat is ki lehet fogni, míg az ettől újabbak már millió környékiek. Akár egy G Astra kijönne egy jobb darab, vagy egy Corolla.


Szerintetek érdemes még ebben az évjáratban nézelődni? A keret 600 ezer ft a vételárra, egy olyan autót keresek, ami nem napi használatos, de amikoregyek vele, megbízhatóan kell, hogy menjen, közepes távokat. Havi 2-3 alkalmanként. Karbantartása lehetőleg a kopó alkatrészekben, kötelező szervizekben merüljön ki. Ott megkapna mindent időben, jót.



2021. aug. 10. 20:10
 1/10 anonim ***** válasza:
33%

"talán nem rohadnak annyira a jobban kímélt darabok"


Attól függ. A G Astra például idővel pont ugyanúgy fog rohadni mint az idősebb társaik. Ugyanazzal a fényezéssel és ugyanazzal az alvázvédelemmel készültek, magyarán különbség nincs közöttük a kor miatt.

2021. aug. 10. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
59%

A 2000's évek elejéről származó autók mindegyike kivétel nélkül tud nagyon csúnyán korrodálni!

Ezt a problémát nem tudod majd elkerülni,az teljesen mindegy melyik márkát választod.


A mazdától menekülj!

Néhány éves új autó korukban is jobban korrodáltak,mint a többi jóval régebbi évjáratú német,vagy olasz stb..


Az előző jól leírta! A g-astra sem egy atombiztos vétel,ha nem akarsz rozsdát. Tud nagyon csúnya lenni az is hidd el!


Talán a ford focus mk2 az,ami annyira nem rohad vészesen gyorsan,(rövidtávon)!

2021. aug. 10. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
78%

600ert ha akarnal sem tudnal fiatal autot venni tehat nincs is mas valasztasod.

En szemely szerint csak masodik autonak vennek ilyen idos autot. Jelenleg van egy 5 eves es egy 14 eves autonk. A 14 eves volt a munkaba jaros autom ameddig meg nem kaptam cegasautot.

2021. aug. 11. 03:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%

Anyukám Swiftje 2003-as, futott 65ekm-t, garázsban áll, esőt évek óta nem látott (havat sosem), rozsda mutatóban sincs rajta. Mint egy új autó. Remélem, még sokáig nem lesz eladó.

Mindezt csak azért írtam, mert lehet találni ilyet. Fél éve vettünk a lányomnak egy SX4-et, 12 évesen 80ekm-rel. Mint a gyári új...

Elsősorban kisautót keresgélj, amit a kis pénzecskéből meg tudtak venni és vigyáztak is rá mint egy kincsre... Suzukik, Skoda Fábia esetleg, ilyesmik.

2021. aug. 11. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

#4 köszi.


Igen, sok ilyen darab van, ebben az árban pont ezeknek az évjáratoknak a teteje fele lehet válogatni. Csak sokan úgy tesznek, mintha minden ketté lenne rohadva, közben simán járkálnak ennyi idős Mazdák is semmi rozsdával.

2021. aug. 11. 18:31
 6/10 A kérdező kommentje:
Én nem is a rozsdától félek abszolút, hanem attól, hogy maga a motor meg úgy egyben az egész autó mennyire problémás ennyi idősen.
2021. aug. 11. 18:32
 7/10 anonim ***** válasza:

Nem igazán az a gond, hogy jó állapotú autót találj ennyi idősen, hanem az, hogy egy ilyen korú autó a következő műszakin is gond nélkül átmenjen... Az idő foga sok dolgon 'fog', pl a tömítések elfáradnak, elöregednek, kédergumik berepedeznek, ha éppen kell használnod az autót és éppen esik/havazik/sóznak akkor egy-két év alatt a rozsda is nagyon ki tud jönni már, ami esetleg most nem is látszik, de belülről már szép lassan eszi a kényesebb helyeket... Havi 2-3 alkalomra nem kell drágább autó, de aki keveset használja, annak 1 km drágára fog kijönni... Nem akarok senkinek a lelkébe mászni, de: ott van pl a fent említett 18 éves 65.000 km-t futott Swift... Ez évi kb. 3600 km, ami lebontva HAVI kb. 300 km... ! A sok egyhelyben állástól a gumik is tudnak deformálódni, azokat se ártana centiroztatni néha... Az ilyen autó kb másfél hetente van elővéve? Akkumlátor hogyan tud feltöltődni? Vagy akkutöltőre van téve néha? Ilyen kevés használat se jó egy autónak. Ha meg megkapja az évenkénti olajcserét, szűrőcseréket, garázs van neki fenntartva stb, nincs esőbe kihozva a garázsból, akkor ez hobbiautó. Akinek _tényleg_ használnia kell az autót (netán munkába járásra napi szinten, vagy a kötelező hétvégi rokonlátogatáshoz, nagybevásárlásokhoz) esőben/hóban/télen mit csinál, taxizik? Ezért nem érdemes autót fenntartani, megvenni több millióért anno újonnan, esetleg hitelkamatokat, netán CASCO-t fizetni, akkor ott az értékcsökkenés, karbantartás, adók, műszaki vizsga, téli-nyári vagy netán négy évszakos gumik ára, mert a 18 év alatt csak kellett rajta cserélni mert ha 10-18 éves gumikkal futkározik az akkor is életveszélyes... Téli ablakmosó, nyári ablakmosó, sok apró költség, stb akkor a 18 év alatt már taxira/egy-egy napi autóbérletre kevesebb lett volna költve, tehát nem rentábilis. Nekünk is volt a családban ilyen autó, garázsban tartott, hétvégi autó, kb 25 évesen lett eladva, 130.000 km körül volt benn, heti egyszer kb 60 km-t ment fénykorában, de nagy havazáskor volt hogy 1 hónapig se, csak be lett inditva, hogy akku töltődjön, motor legyen járatva kicsit, a sok állás se jó neki. Na ez a luxus, nem a napi szintű munkába járás.


Összességében vagy azért költesz egy autóra mert használod, vagy azért, mert nem használod. Megvétel, átirási költségek, kötelező biztositás, adó, műszaki vizsgák díja, szerelők munkadíja, alkatrész (autó vételekor alap lenne vezérléscsere, vizpumpával gyújtógyertyákkal, olajszűrő, üzemanyagszűrő, pollenszűrő, fékfolyadékok cseréje pár évente amit szeretnek hanyagolni, akkumulátorok is 3-6 évente megdöglenek, egy-egy kábel eloxidálódik, elöregszik, sok egyéb apró költség...


Összességében a helyedben én se vennék drágább autót, de számits rá, hogy csodák nincsenek, kell költeni rá, vagy folyton parázhatsz, hogy mi fog elromlani. A leggázabb a rozsda, már nem nagyon akarnak régi autókat elválllalni a kasztnisok, vagy nagyon drágán, egyszerűbb nekik jégveréses/karambolos autókon komplett elemeket cserélni mint rozsdát kezelni ami úgyis kiújul... Lehet jó állapotúakat kifogni, a kérdésedre válaszolva. Csak a bevallott km óra állást oszd le az életkorral, és látod majd hogy a túl kevés meg a túl sok km se jóbarát. Szerintem úgy éri meg autót használni, ha sokáig megtartod, az enyém is már12 éve nálam van és én se újonnan vettem, de megbízható, megkapja a megelőző karbantartásokat is, nem csak akkor lát szerelőt ha 'lóg a bele'...

2021. aug. 13. 04:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:

#7


Én ennyire nem parázom túl, mint amit te itt felvázoltál, hogy így centírozni a gumit, meg úgy. Ismerősömnek a Swiftre 18 év alatt, amióta használja, egyszer kellett nagyobb szervíz a kötelezőket leszámítva, akkor 120 ezer Ft-ot költött rá, de az olyan szintű volt, hogy kb. minden második elemet cseréltek benne, mégis megállt ennyinél az ára.


Ennyire sztem egy ilyen autót nem kwll túlparázni, majs biztos centíroztatni fogom meg ilyenek... a kötelezőt is a legolcsóbbat fogom kötni rá, ami vagy 40-50 ezer, biztos nem a 200 ezres baromságot kötöm, az úgyis csak egy felesleges baromság, azért kell mert előírják. Valaki olajat is 2 évente cserél benne, én ezzel a km-el, azért évente rendesen elvinném és nem spórolnám meg. Ezeket meg más "ezermester" ismerőstöl is hallottam már, hogy "de hát ennyi idősen a tömítések is elkopnak bla bla bla". Akkor mind a több tízezer ilyen autó, ami az utcán mászkál, full új tömítésekkel van ellátva? Meg centíroztatja a kerekeket? Mert az utolsó csövesnek is autója van már?


Kétféle véglet hozzáállás létezik autótulajoknál.

Az egyik, amikor az utolsó, alig észrevehető enyhe zörejnél is viszi az autót szerelőhöz, hogy cserélje ki a komplett motort, mindenből tegyen bele újat, a legdrágábbat stb, a másik meg, aki akkor megy szerelőhöz, ha már menet közbe füstöl a motor és hullik szétfele a karosszéria. Én valahol a kettő közt vagyok. Biztos nem fogok azért szerelőhöz menni, mert 200 km út alatt egyszer kattan valami enyhén, de a kötelező szervizeket megkapja. Műszaki meg olyan, hogy kettéhullott autókra is simán megadják, igaz nemtom hogyan.

2021. aug. 13. 07:03
 9/10 anonim ***** válasza:
'Szerintetek érdemes még ebben az évjáratban nézelődni?' kérdezted. Megkaptad a válaszokat, utána meg megy az önigazolás, akkor minek kérdezted ha nem tetszenek az _őszinte_ válaszok? Tedd azt, amit jónak látsz, felesleges kérdezgetni ha csak az egyik féle válaszra vagy kiváncsni...
2021. szept. 11. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

7

Én írtam a 65 ekm-es Suzukit. A kocsi garázsban áll, ami az ingatlanhoz tartozik, tehát nem kell fizetni érte. Évente van olajcsere + szűrők. Új gumikat is azért kapott, mert nem akartam, hogy x éves gumikkal járjon. Az akksit szükség szerint rátöltjük. A műszakikon úgy megy át, hogy a vizsgabiztosok nem hisznek a szemüknek, az állapota miatt. A biztosítás évi 23 eft. Megengedheti magának. Világ életében volt autó a családban, ment is sokat, de elszaladtak az évek. Nem fogja eladni. Ha évi 1000 km-t megy, akkor sem. Ez nem olyan nagy probléma.

2021. szept. 12. 09:28
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!