Milyen zsebbikát / zsebbikázót vegyek?
Erre a kis power bankre gondolok, amivel a lemerült akksit még életre lehet kelteni hogy beinduljon az autó. Itt a nagyobb, a jobb? Vagy ha kis motor van a kocsiban, és túl erős a power bank akkor kárt tehet az akksiban? Olyan indítót néztem ahol azt írják "alkalmas 6 literes benzines és 4 literes dízelmotorok beindítására", na most nekem 1.6 literes dízelem van, de ha már veszek akkor valami jobbat akarok venni. Azt írja a leírásban, hogy 400 amperes indítási áramot generál a power bank, fogalmam sincs az én akksim milyet csinál, annyi van ráírva, hogy 800A meg 80aH, nem tudom ezek mit jelentenek...
Szóval a lényeg, hogy ha olyan zsebbikát veszek, ami nagy motorokhoz IS jó (vagy csak nagy motorokhoz?), akkor a kis motorost is el tudja látni, vagy túl sok a kismotoros autónak? Habár fura nekem ez a literezés, nem inkább akksi függő kellene hogy legyen? Na mind1, a szakértők majd kijavítanak :)
Köszi a válaszokat előre is!
"Erre a kis power bankre gondolok, amivel a lemerült akksit még életre lehet kelteni hogy beinduljon az autó."
Na szóval,nyilván érdemes olyan márkát venni amit már kipróbáltak, és van rajta gari. Tehát piacosok kilőve.
Ezekben a méretű zsebbikákban kb ugyan az van a max valós csúcsáramuk 400A amelyik többet ír az kamuzik.
"Vagy ha kis motor van a kocsiban, és túl erős a power bank akkor kárt tehet az akksiban?"
Túl erős bikázó nem létezik max túl kicsi lehet, és akkor nem indul e a kocsi.. De kárt tenni nemigen tud.
" Olyan indítót néztem ahol azt írják "alkalmas 6 literes benzines és 4 literes dízelmotorok beindítására", na most nekem 1.6 literes dízelem van, de ha már veszek akkor valami jobbat akarok venni. "
Önmagában nincs olyan tenyeres bikázó ami beindítana egy 6-literes benzint vagy 4literes dízelt, max akkor lehet képes beindítani ha a saját akkujában az autónak még van valamennyi kraft csak épp kevés az indításhoz ekkor rásegítésnek jó. Az 1,6 dízelhez bármelyik jó rásegíteni.
"Azt írja a leírásban, hogy 400 amperes indítási áramot generál a power bank,..."
A powerbank 400A-es "indítóárama valójában kapocszárlati áram, és csak csúcsban max 1-2 mp-ig ad le annyit utána visszaesik.
" fogalmam sincs az én akksim milyet csinál, annyi van ráírva, hogy 800A meg 80aH, nem tudom ezek mit jelentenek"
Akkor az 800A indítóáramot tud 80ah-óra melett.Bár személyautóba kötve hiszem hogy valós lenne a 800A bár lehet...
"Szóval a lényeg, hogy ha olyan zsebbikát veszek, ami nagy motorokhoz IS jó (vagy csak nagy motorokhoz?), akkor a kis motorost is el tudja látni, vagy túl sok a kismotoros autónak?"
Tök mind1 mennyi van ráírva lehet akár 10000A-is attól csak 400-500at fog max leadni csúcsban,nem nem tudja a kocsid hazavágni, max ha addig szenvedteted míg meggyullad a li-ion akku, bár elvileg leold ha túlterheled.
"Habár fura nekem ez a literezés, nem inkább akksi függő kellene hogy legyen?"
Minél nagyobb löket térfogatú a motor annál nagyobb erő kell a beindításhoz, és ehhez méretezik az akkut. Szal nem az akku méret a lényeg a kocsiban hanem a motor löket.Minden autónál megvan adva mennyi áram kell a beinduláshoz, a saját akkuját a kocsinak is ehhez méretezik.
Úgyhogy vegyél nyugodtan bármilyen feliratút, ugyan az az elektronika van bennük, (nyilván a kínai koppincs hamisítványok kivételek, azok lehetnek full sz@rok)
Szerintem felesleges ilyenre pazarolni a pénzt.
Ha szar az akkud, vegyél újat; ha a kocsid szívja le, akkor meg csináltasd meg a kocsit.
Így már soha nem lesz rá szükséged, vagy ha valami okból mégis, akkor megkérsz valakit, hogy bikázzon be.
Vagy vehetsz egy szivargyujtóba dugható voltmérőt, amivel megelőzheted a meglepetést.
Negyedévente egyszer multiméterrel nézve folyamatosan bekapcsolni a fényszórót. Ha húsz percig 12 volt felett marad, akkor az akku még alkalmas arra hogy megbízhatóan indítsa a motort (bár lehet hogy már csak 30-40%-os a kapacitása). Utána 10 percet járatni, hogy visszatöltse (többórás okoskodóknak: a generátor tud akár 40-50 amperrel is tölteni, ha nincs más fogyasztó bekapcsolva)
Az ilyen zsebkütyü csak parasztvakítás, mert amikor szükség lenne rá, úgyis le lesz merülve. Totalcarosok egyszer akartak vele valami kicsit nagyobb motort indítani, füstölt és szétnyomta a dobozát, meghalt.
#1 köszi a választ, gyári Opel akksi van benne és ez van ráírva, agm-es, a start stop miatt lehet az önidító is nagyobb a megszokottnál ezért kell a plusz erő.
#2 a nem várt helyzetekre kellene inkább... volt hogy be lett valami elektronika szereltetve az autóba utólag, nem megfelelően lett bekötve és folyamatosan szívta az akksit, amikor naponta használtam nem vettem észre de egyszer 1 hétig nem használtam és akkor csontra leszívta de persze akkor fogalmam se volt mi a franc baja lehetett... akkor milyen jól jött volna egy ilyen.
Na, ja, csak nem biztos, eszedbe jut mindig tölteni. És amikor meg kéne ott lesz a kesztyűtartóban lemerülve.
Néhány évnél amúgy sem bírnak többet ezek, tehát pár évesen meg majd dobhatod ki, úgy hogy nem is nagyon használtad.
Biztos van akinek hasznos egy ilyen kütyü, de egy átlag egyautós magánszemélynek szerintem nem sok haszna van.
4. A totálcárnál nincs értelmes műszaki ember.
De nálunk volt a cégnél ilyen és a kamiont is betudtuk vele inditani.
#8
Zsebbikázóról volt szó. Erre te jössz egy 50 kilós, kerekeken húzható bikázóval. Jó nagy zsebed lehet, ha belefér...
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!