Tényleg drágább a szervizeltetése?
Mihez képest?
Nagyságrendileg egyébként nem. Az elektronika meg a nem elektromos autóknál is drága dolog.
nem, csak sokkal jellemzőbb, hogy egyben jön pl ugye az akkucsere, míg egy belsőégésűre ehhez képest inkább az jellemző, folyamatosan/időszakosan cserélgetsz mindent
viszont az üzemanyagot ezen felül is megspórolod, főleg ha otthonról tudsz tölteni
Maga a hajtáslánc sokkal kevesebb részegyrésből áll, így technikailag sokkal kevesebb a hibalehetőség. Viszont a részegységei külön-külön sokkal nagyobbak és költségesebbek.
Nincs sem tapasztalatom, sem rálátásom. De nagy általánosságban kizártnak tartom, hogy akár drágább, akár olcsóbb lenne. Míg egy belsőégésű motorra ráköltesz sűrűbben kevesebbet, addig az elektromosokra ritkábban nagyobbat és így a végeredmény kb. ugyanaz. Emiatt drágábbnak tűnhet, mert az ember hajlamos nem félretenni az autóra. Én például mindig tartok fent egy kis összeget az autóra, így nem ér anyagi meglepetés. De ha más nem csinál ilyet, akkor a sűrűbb 20 ezer forintok olcsóbbnak tűnnek, mint az egyszeri 200 ezer, hisz autóra szánt pénz híján a havi keresetből fog lejönni, 20 ezer forintot pedig könnyebben ki ad az ember, míg 200 ezre valószínűleg nem lesz, vagy csak nagy kín árán tudja összekaparni.
Egy szó mint száz, hosszú távon nem drágább semmivel az elektromos autó, de ha nem akarsz magadnak kellemetlen anyagi meglepetéseket, akkor ildomos havonta valamennyit, pl. 10-20 ezret, félretenni külön csak az autónak szentelve.
Más, nem kell bennük pl rendszeresen olajat cserélni. Ugyanakkor egyszer, ha az akkupakk kinyúl, akkor az költséges.
Szerintem jó választás, ha nem akarod hosszú utakra használni illetve tudod otthon tölteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!