Mitől remeghet néha a váltókarom 4-esben?
Eddig kétszer csinálta az autóm, nehezen tudom újra produkáltatni vele. 1800-2000-es fordulatnál berezonál, főleg ha terhelem (pl dombnak felfelé), és eddig kizárólag klímázás közben csinálta.
Amúgy semmi hangja, nem dobja ki a sebességet, olyan, mint a vaj, és egy éve volt váltóólaj cserén.
Mazda 6 benzin, 2015. Szerintetek? 💖
Ez talán egy intő jel, hogy nem traktorban ülsz, hanem benzinesben és ne kínozd 1800-as fordulaton. Erre esetleg nem gondoltál még? :D
Alacsony fordulaton nagy terhelésnél jelentkezik ilyen durva rezonancia, amivel előbb utóbb kifekteted az üsszes tartóbakot a kocsiban.
Természetesen nem terhelem nagyon ilyen fordulatnál, de amíg hideg, nem taposom 2500 fölé. Amúgy inkább 2000 és 3500 között használom, amikor már meleg. Főleg autópályán.
Azért köszi, odafigyelek majd 😊
" de amíg hideg, nem taposom 2500 fölé."
És az miért jó? Minél magasabb a fordulatszám, azonos kivett teljesítmény esetény annyival kisebb a forgatónyomaték és annyival kisebb terhelés éri a dugókat,gyűrűket és a hengerfalat.
Mielőtt jönnek az okosok, nem nem kell hidegen tiltásig forgatni, de egészségesen hajtani nyugodtan lehet.
" Egyébként nálam nincs se kettőstömegű"
Elég sok benzinesben is van, a BMWkben már volt 1990-ben, abban a Mazda benzinmotorban amit a Ford vett át abban is volt már 2001ben :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!