Létezik olyan benzin, vagy motorina, ami semmilyen, vagy nagyon kis mértékben szennyezi a környezetet?
Olyanra gondolok, ami rendes, belsőégésű motoroknak van, nem kell neki másfajta motor, és nem mellesleg az előállítása sem szennyezi a környezetet, és a használata sem szennyező.
Ha létezik ilyen, akkor mi a neve?
Ezen már én is sokat gondolkodtam. Sokan hívnak hlyének emiatt,de engem nem igazán érdekel.
A benzin,dízel tisztasága is számít szerintem sokat.
És ugye a dízel az,ami többféle üzemanyaggal is elmegy.
Étolajjal is,csak örökké nem bírja az tuti.
Benzinmotor ebbe belehalna...
Mesélte egy motorokhoz értő ember anno még nekem,mikor megtetszettek a motorok hogy pl a régi KLR 600-as talán kibírná 3x hogy étolajat raknak bele...
Talán ha a dízelmotorba valami olyan üzemanyag kerülne,ami jobb...
Vannak fent videók,ahol őrültködnek youtubeon. Pl a platósba belerakják a repülőgép üzemanyagot,javult is a gyorsulása!
A mai végletekig kioptimalizált belsőégésű motoroknál már lassan elérjük azt a szinten, hogy érdemben nincs hova javulni.
Míg régen a károsanyag kibocsájtást ugrás szerűen tudták csökkenteni egy-egy újdonsággal, mostmár csak százalékokat lehet javítani.
Teljesen környezet barát megoldást nehéz elképzelni.
Talán azt, hogy ha megújuló energiaforrásból származó villamos energiával állítasz elő hidrogént és azt égeted el. De ez műszakilag messze nem ilyen egyszerű.
A motor gyártása mindenképp energia igényes folyamat, cserébe a végtermék remekül újrahasznasítható.
A belsőégésű motoroknál mindenképp kelleni fog valamilyen kenés vagy olajzás is, aminek nem 0 a szennyezése. De messze nem mindegy, hogy valaki kilocsolja a földre, vagy megfelelő helyre jut el.
#4 Szép kísérlet, de óvatosan. A benzines robogó blokkba ugye a levegővel együtt a szívószelepen át áramlik be a keveréked. A benzin elpárolog, a sűrű étolaj viszont lerakódik a hengerfalra ahol szépen letapasztja az olajlehúzó-gyűrűt, lemosódik a kartelba, szennyezi a motorolajat.
Ez a probléma a dízeleknél is fennáll, ha túl nagy arányban mennek étolajjal. Ott nyilván nehezebben, hiszen az olaj a sűrítés ütem végén kerül bele gyakorlatilag a dugattyúba mart égéstérbe, nem a hengerbe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!