Árt az az autónak, ha egyesben volt és úgy lett hátrafelé vontatva?
#10
Remek. Örülök, hogy nem lett baja. Remélem nem ijesztettünk meg nagyon. :-)
#11.
De, egy kicsit igen. :)
Amúgy ebben az esetben a motor nem fordult át? Vagy átfordult, csak esetleg vannak olyan felépítésű motorok, amik jobban tolerálják ezt?
Átfordult. És nem kell, hogy úgynevezett non-interference motor legyen, ahhoz, hogy ne legyen baj mert a szelepek és dugattyúk mozgása továbbra is szinkronban volt. Az okozhat gondot, hogy a vezérműtengely bütykei a másik oldalukkal nyomják le a szelepeket. Ha olyan a profiljuk, akkor ez nehezebben megy visszafele. De ezek szerint ezzel nem volt baj.
És a motor a kipufogó felől szív és a szívócső felé fúj, amikor visszafelele forog. Meg ha a vezérműtengely hajtja a nagynyomású szivattyút, az is másik profillal történik, de ez csak dízeleknél van. És az olajszivattyú is fordítva forog.
Szóval általánosan elterjedt, hogy ez nem jó.
Köszönöm a részletes választ/válaszokat, mondjuk én nem értek sokat belőle, de ha valaki esetleg ugyanezzel a gonddal errefelé téved, hátha segítség neki. :D
Azt nem írtam, nem tartottam lényegesnek, hogy ez egy Opel Vectra szívóbenzines, 1.8-as, Z18XE motor. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!