PORSCHE 944 1990-es kb mennyit fogyaszt?
mongyuk a biztosítás már 110 ezer, de akkor is :D negyedéves: 30körül van
De ez akkor is egy porsche :D
És a legnagyobb előnye, hogy olcsó és megbízható! Ezért is gondolkodtam rajta régen, és most ismét :)
A Porschés pedig válaszolhatna már.
Porschés "gyerek" vagyok. Én sokszor szembementem már a márkatársaim nézeteivel is, mivel per definitio nekem a Porsche egyenlő minden olyan gépkocsival, ami újkorában, gyárilag Porsche jelvénnyel hagyta el a gyárat.
Én 1996-ban kezdtem egy 924-essel. Tehát nekem ez a nemigaziPorsche, 4 hengeres, vízhűtéses orr (Audi)motoros "szörnyszülött" volt az első kapcsolatom a márkával. Engem rabul ejtett a sajátos feelingje. Ezalatt a következőket értem: az alacsonysága, ahogy a kormány kézre áll és ahogy kilátsz a kocsiból az teljesen egyedi és sajátos. A morgó hagja, at útfekvése mind mind sajátosak. Tehát egy Porsche autó egy külön világ a többi autóhoz képest. (A Cayenne-t most nem elemzem, mert Porsche ugyan, de más hangulat)
Aztán a 944S2 a maga 211 lóerejével mérföldkő volt a 924 125 lóerejéhez képest. A 944-esekben a 3 literes az egyik legjobban sikerült darab, mert a kg/LE aránya kifejezetten jó. (Nem 211-nek érzed, hanem inkább 260-280-nak)
Én szerettem a 44-est. A motor súlypontja az első tengely mögé esett, a váltó és a difi pedig a hátsó tengelyt nyomta le, tehát közel 50:50% arány. Hihetetlenül jó volt vezetni. És abban is megvolt a sajátos feeling. Aztán nekem megvolt a nagy ideál, a 911-es. 7 évig voltunk elválaszthatatlanok egymástól. Na annak még egy lapáttal nagyobb volt a feelingje a far-léghűtéses-boxermotor miatt, de az sokkal hektikusabb volt a farnehézsége miatt. Azt kell mondjam, hogy a 944 használhatóbb, autózhatóbb, kiismerhetőbb volt, hiába fikázzák.
A Boxster abban jó, hogy középmotoros, tehát a súlyelosztás kiváló. Olyan sebességekkel vehető be egy-egy kanyar, ahol már egy 911-es piruettezne. Nem véletlenül fut közeli köridőket a 100 lóerővel gyengébb Boxster a 911-eshez versenypályán.
A Boxsterben a 944-hez képest jobban megvan az a sajátosság, ami a 911-est is "igazi" Porschévé emeli. A boxerhang, ami hátulról jön és az építésmód, hogy elöl a tank, elöl a(z egyik) csomagtartó stb. Tehát feelingesebb a Boxster, vérbelibb (ahogy a szakirodalom írja), mint a 944. Viszont nem gyorsabb. Mármint az alap 2.5-ös Boxster, a maga 204 lóerejével (itt is érvényes, hogy többnek érzed) a 3ezres 211 lóerős 44-esnél.
Egy barátom mondotta, hogy a Porsche nem a számokról szól és ez nagyon igaz. Én is azt hittem a 911-es (typ 964, 250LE) után milyen visszalépés lesz a Boxster, de nem az.
Mellesleg az, hogy mi az "igazi" Porsche és mi nem, ahhoz annyit, hogyha rákerestek a Porsche No1 vagy 356 Prototype-ra (mindkettő az első, Porsche néven alkotott autót takarja 1948) az bizony kétüléses, nyitott, középmotoros (boxer) autó volt. A faros 911-es csak jóval később (1964) jött és vált ikonikus igazi Porsche autóvá.
Amúgy a Porsche vásárlás az megszállottság és nem feltétlenül a legnagyobb gazdagság. Anyagiak függvénye, szereintem a 944-es is jó választás bár a régi orrosokból én titkos tippnek a 968-at tartom. És javaslom a frontenginedporscheclub-ot keresni. Az elnökük jó barátom és mindenkinek segít. A Boxster, ha valaki azt tudja megvenni, modernebb, boxermotoros, a középmotor miatt iszonyat stabil, nyitott (óriási fíling) stb. Fenntartani nagyjából ugyanaz. A régi léghűtéses 911-es igényel viszont vaskos bukszát.
Ja mégegy. (a Porschés vagyok) a biztosítás tizenezer forint csak rá!!!!
(Keresd a klubot)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!