Megbüntet a rendőr ha a spoilertől nem látszik a hátsó lámpa?
Ilyen spoliert szereltem Ford Focus típusú gépkocsimra, de csak nemrég vettem észre,hogy közvetlen az autó mögül nem látszik a hátsólámpa.
Jobban tenném ha leszerelném??
Vagy így is megfelel??
Még egy kérdésem lenne: ilyen autóval mint ami a képen van lehet utcára menni és szgk.-ként használni?(rally belsővel)
Gondoltam, a francért van a Focusoknak ilyen magasan a lámpájuk:D
(amúgy nem most raktam fel, akkor előbb kérdeztem volna, csak a másik autómat el kellett adnom családi okok miatt a Fordot meg csak hobbiautónak akartam, de akkor úgy látom szedhetem le a fasza kis spoliert ha nem akarok gyalogolni :( )
szerintem ha van benne E betű ( EU szabványos) akkor jónak kell lennie
17f
Hogy lenne jó, ha nem látszik a lámpa?
Szedd le, mert megbüntetnek, de az se elhanyagolható, hogy balesetveszélyes. A mögötted lévő honnan tudná, hogy fékezel.
Egy versenyre felkészített, becsövezett raliautót csak akkor használhatsz közúton, ha gépkönyvezett autó, vagyis engedélyezve van az átalakítás. Egyébként nem, mert a bukócső rontja a kilátást, a csavaros konzollal rögízett kagylóülések nem gyáriak, a biztonsági övet is ki kell cserélni... És ha nincs dokumentálva, miért teszed és nincs megfelelő minőségi bizonyítványa az egésznek, akkor nem szabályos.
(a spoler pedig értelemszerűen nem használható közúton, ha takarja a lámpát vagy a rendszámot)
Az a gond hogy a rally belsőre valóban külön engedély kell (de ahoz át kell építeni a fél autót (bukócsövezés, áromtalanító kapcsoló, benzinpumpa kapcsoló, vonószem, toronymerevítés, verseny ülés, legalább 4 pontos biztonsági öv (aminek a felfogatása a hátsó biztonsági övnél van, tehát az autó csak 2 személyes lessz), karosszéria merevítés, tűzoltó készülék, sportülés konzol, acél padlólemez, alulra motorvédő burkolat (ez nem biztos)
hirtelen ez jutott eszembe ami kell hogy le lehessen vizsgáztatni versenyautóra egy autót de van még kismillió más dolog.
És (és-el nem kezdünk mondatot) az anyagiakról nem is beszéltünk, ami csak a vizsgáztatóknak kell fizetni.
Kell egy vizsgabiztos aki eldönti hogy jó e, akkor kell egy külön szakértői csoport aki felülvizsgálja még a dolgokat, forgalmi átiratása, meg ebből is még van vagy kismillió dolog. Asszem összesen 420.000ft-ba áll meg (és ebben nincsenek az autó átépítési költségei, ez csak az, amit a vizsgáztatásra fizetsz)
Tehát valóban csak akkor fogjál bele ha télleg versenyezni szeretnél, vagy van ennyi pénzed és szeretnél egy menő kis verdát összedobni.
A bukócsövet még meg lehet oldani kicsit illegális módszerrel de a többit már nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!