Sajnos autóvásárlás után néztem csak meg kártörténetet, amely szerint 1.5 millió Ft-os javítás volt rajta. Mit lehet tenni? Részletek lent.
Egészen pontosan ezek voltak javítási kalkulációban (1.5 millió Ft):
"B.támcsapágy, B.e.féltengely anya, B.e.irányjelző, E.vészhár.b.tartó, J.e.rugó alátét, J.e.lengéscsillapító, B.e.tengelycsonk, B.e.kerékagy/csapágy, J.e.rugó, B.felső rugóülés, B.első rugó, B.e.lengéscsillapító, B.e.rugó alátét, Szinpróba, J.támcsapágy, J.felső rugóülés, Első vészháritó, B.e.sárvédő, J.e.lengcsill.ütköző, Kormánymű, B.e.lengőkar, B.fényszóró, E.vészhár.b.k.tartó, B.e.leng.csill. ütköz, E.frsz erősítés, Első futómű, J.e.egyoldali futómű, B.e.egyoldali futómű, Lökhárító b.gumihar., Lökhárító j.gumihar."
Az autószerelőm szerint azonban kizárt, hogy ezeket cserélték, a felsoroltaknak max a tizede lett kicserélve, a többi az szerinte gyári alkatrész. Mit lehet tenni? Szerintem valami biztosítós csalást csinált az első tulaj.
"Az autószerelőm szerint azonban kizárt, hogy ezeket cserélték, a felsoroltaknak max a tizede lett kicserélve, a többi az szerinte gyári alkatrész"
És? Gyári alkatrészre nem lehet cserélni?
Ezekkel a lekérdezésekkel az a baj, hogy van hibalehetőség az adatok forrásánál.
Erről beszél egyrészt a Kopasz is a videójában. Meg a magyar tulajdonosnak megjelenő német márkaszervíz árakról, de itt az árak szerintem stimmelnének, ha ennyi mindent ki kellett volna cserélni.
Pl. megjelenhet a lekérdezésben, amikor egy szervíz ügyfele árajánlatot kér a legrosszabb esetre, ezért felviszik a rendszerbe (és tévesen rámentenek?)
Ha a szerelőd szerint nincs gond, én elhinném neki. Ez a lista elég nagy frontális sérülésre következtet, miközben a motortér meg sérülés mentes (még a hűtőt sem kell cserélni).
A tulaj (meg összejátszva vele a szervíz) nem tud ezzel biztosítási csalást csinálni.
A biztosítók kiküldik a saját kárfelmérőjüket, az ő jelentése alapján kalkulálnak, nem fiktív számlákból.
A Carvertical (meg a többi hasonló lekérdező) leírja az általános szerződési feltételeiben, hogy ez alapján ne dönts, nem vállalnak felelősséget. Max. visszakapod a 10.000 forintot, amit a szolgáltatásra költöttél.
"2.3. The Report may be used only for reference purposes and may not be regarded as a reliable tool to assess the condition of a vehicle.
2.4. Any and all advice provided in the reports or on the website may not be regarded as a requirement or recommendation to purchase the vehicle specified in the Report."
Arra talán rá lehetne kérdezni egy márkaszervízben (ahol szintén használnak ilyen online bekötött, lekérdezhető rendszert), hogy szerintük ez a javítás megtörtént-e, látszik-e jelenleg a rendszerükben.
A javítást rögzítő szervízig biztos nem fognak visszanyúlni, és eléggé érzékenyek a korábbi tulajdonoshoz köthető adatokra, de ha szerencséd van kapsz egy igen-nem választ :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!