Ilyenkor, nyáron mikor számít a motor hidegnek?
Ilyen időben azért gondolom könnyebben, hamarabb melegszik fel a motor mint télen.
Mondjuk délután ötkor megyek 6-7 km-t, majd két óra múlva elmegyek 11 km-re, majd onnan két óra múlva megint jövök haza 11 km-t, és odalépek neki kicsit az út végén, tegyük fel 4-5 ezres fordulaton (benzines szívó) akkor azzal ártok neki?
Persze nem csak ilyen kis távolságra használom mindig, de a hétköznapok ilyenek többnyire.
Véleményem szerint a motorban az olaj nem hűl le olyan hamar, mert az akkor melegszik fel, miután leállítom a kocsit, legalábbis számomra így tűnik logikusnak, s ha újra indítom egy két óra múlva, akkor az még meleg kellene legyen, de javítsatok csak ki, mert nem vagyok autószerelő.
Amikor az üzemi hőmérséklet alatt van a hőmérséklete.
Találgatás helyett dugj rá egy filléres obd olvasót és nézd meg, hogy hogy alakul a hőmérséklet.
#3
Az a víz, az olaj későbbre melegszik fel
Nekem is hasonló, régebbi faék egyszerű 1.6 szívó benzin kocsim van 2004-ből. Ahogy írod te is, 3
-4 km és a víz már 90 fokon van.
Ilyenkor meg, ha le is állítom egy pár órára, utána néhány méter alatt egyből 90 fokon van a víz. Ebből gondolom, hogy könnyen és jól melegszik fel. Nem mint egy modern, új autó.
Nyilván hamarabb felmelegszik nyáron mint télen, a hideg üzem nem optimális semilyen motornak, de a szívó benzines tolerája a legjobban.
Nem véletlen mondják, hogy rövid távokra a szívó benzines a legjobb választás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!