Melyik "gazdaságosabb" mondjuk 6-7 év viszonylatában?
Dízel minden nyűgjével: kettőstömegű lendkerék, részecskeszűrő, EGR szelep, lekormolódás, magasnyomású az egész rendszer. Némi városi + országúti használat, pálya nagyon ritkán.
Szívóbenzin, magasabb fogyasztás (6-7 liter, mert ez alatt csak a nagyon modernek fogyasztanak, de általában ezek is turbósak, vagy pedig kb. városba elegendő teljesítménnyel bírnak - ha még azzal is bírnak...)
Hibrid, drágább autó, kevesebb fogyasztás, akkuteljesítmény romolhat, még ha cellánkénti a csere se két forint.
Mindezt 2-3 millió között illetve környékén gondoltam, tehát nem újról lenne szó... Elektromos egyelőre nem játszik, amíg nincs ilyen áron megfelelő hatótáv. 3 millió alatt kb. lefutott Leaf-et lehet venni.
Néztem a Toyota Auris 1.8 HSD is megeszi a maga 5.5-6.5 literjét
Mekkora távokat ingázol, és hol?
Ha 30-40 kilométer alatt mész, és töltési lehetőséggel jól ellátott városba jársz/laksz, én a plugin hibridek között nézelődnék (Prius, Opel Ampera).
Ezekre mondjuk rászánnám a 4milliót: piac közepe + első nagyobb szervíz.
Üzemanyagon kívül elég sokat lehet spórolni az ingyenes parkolással is, és az adókon.
#4 Opel Ampera ki lett találva nagyon jól hogy még véletlenül se legyen teljes értékű autó. Négy személy, kicsi csomagtartó, se nem szedán se nem kompakt hatchback... Viszont jól néz ki, és tetszetős hogy kicsipénzből lehet vele autózni.
Priustól tartok, az a tipikus lopós kocsi. A Hyundai Ioniq ami viszont jó lenne, csak ugye, az sokkal inkább 6-6.5 millió, az már bőven nem a mi pénztárcánk... Meg nem is lesz.
Munkába járásra szokott kellene hétköznap összesen 60-65 km... Erre jön rá az ide-oda szaladgálás, néha nagyobb túra. Pályázás kb. szökőévente... Nem vagyok olyan "fontos" ember hogy kelljen mennem az országban nagy távokat.
Én meg szeretem az ilyen kérdéseket. 😬
Végre írtad mennyit mennél vele. Talan könnyebb lesz válaszolni.
Napi 65km, ami ha 22 nappal számolok havonta (8 órás munkarendben) egy évben több, mint 17000 km és ez csak a munkábajárás. Én benzin párti vagyok és bezines autóink vannak, de a helyedben én erre a használatra dízelt vennék, magyarországi, megbízhatóbb konstrukciót.
Ha dízel alatt nem valami ócska konstrukcióban gondolkodsz, akkor dízelt vennék a helyedbe.
Szerintem a szívó benzines 7 liter alatt nem fog megállni, ha csak nem 90-el mész hátszélben
Hibridben tetszik még az az elvileg kevésbé elromlós tartós CVT váltó is, dízelnél nem sok jó automatáról hallottam, olvastam.
#15 mi számít ócska konstrukciónak...?
#17 Csak legalább lenne olyan, ami nem egy traktor... a benzinesek - nem mindegyik - eléggé csendesek és finomabban mennek mint a dízelek.
Nem igazán szeretem látni, hogy konkrétan pl. remeg a váltó és a kormány a dízel rezonanciától.
#16
Nincs benne váltó csak annak nevezik mert megszoktuk hogy anélkül nincs autó. Ami először furcsa lehet hogy olyan mint egy robogó, odalépsz, a motor bőg, az autó pedig csak egyenletesen gyorsul. Kicsit féltem hogy ezzel mennyire tudok megbarátkozni de igazából már az első nap sikerült és elég gyorsan elhatároztam hogy a másik kocsit is lecseréljük egy ilyen hajtásláncúra, az egy kombi Auris lesz.
Szerintem az a legegyszerűbb ha kipróbálsz egyet, az segít dönteni hogy ilyet akarsz vagy nem. Ha tetszik akkor úgysem fog más rendszerű érdekelni, de mivel úgy látom hogy az elektromos is érdekel ezért borítékolható hogy tetszeni fog.
2.2-es Hondák eléggé kultúráltan járnak, ahhoz képest, hogy dízelek, egyébként a Honda féle 2.2 dízel meg VW féle 2.0 CR esetleg 1.6 CR-en kívül én nem vennék mást
#15-ös voltam
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!