Melyik "gazdaságosabb" mondjuk 6-7 év viszonylatában?
Dízel minden nyűgjével: kettőstömegű lendkerék, részecskeszűrő, EGR szelep, lekormolódás, magasnyomású az egész rendszer. Némi városi + országúti használat, pálya nagyon ritkán.
Szívóbenzin, magasabb fogyasztás (6-7 liter, mert ez alatt csak a nagyon modernek fogyasztanak, de általában ezek is turbósak, vagy pedig kb. városba elegendő teljesítménnyel bírnak - ha még azzal is bírnak...)
Hibrid, drágább autó, kevesebb fogyasztás, akkuteljesítmény romolhat, még ha cellánkénti a csere se két forint.
Mindezt 2-3 millió között illetve környékén gondoltam, tehát nem újról lenne szó... Elektromos egyelőre nem játszik, amíg nincs ilyen áron megfelelő hatótáv. 3 millió alatt kb. lefutott Leaf-et lehet venni.
Néztem a Toyota Auris 1.8 HSD is megeszi a maga 5.5-6.5 literjét
Auris átlag spritmonitor alapján 5.5. Nekünk CT200h van ami egy az egyben Auris és Prius P3 technika, úgy fogyaszt 5.2-t hogy csak rövidtávon használjuk (5-8km). Ha nagyritkán elmegyünk hosszabb útra akkor ennél is kevesebb.
Az akkucsomag tud meghalni amire van már szakember és nem horribilis összeg a javítása, illetve a hengerfej tömítés tudja megadni magát. Egyrészt sokkal többet ingadozik a motor hőmérséklete egy nem hybridhez képest ami miatt elfárad a tömítés, másrészt össze tud gyűlni a szemét a klímakondi és a hűtő között+nagyritkán nem árt ellenőrizni a vízpumpát.
Érdemes otthon elvégezni néhány állagmegóvó karbantartást és úgy örök élet+1 nap.
Évi 13000 km alatti vegyes használatra benzines, felette már megérheti dízel, ha sokat pályázol,
sok városi vezetésre hibrid.
Az üzemanyagár függvénye - manapság nagyon olcsó mindkettő, ellenben emlékszem, mikor az előző válság alatt még az arab tavasz is közbeszólt és felment 120 $/hordó környékére a kőolaj - na, az gyönyörű volt! Olyan szépen eltűnt a forgalom mindenhol, hogy percekig tudtál vidéki főutakon úgy közlekedni, hogy bárkivel találkoztál volna. Persze ha emelkedik az ár, akkor a gázolajra (diesel) kevésbé rugalmas a kereslet: a busznak, kamionnak, mezőgazdasági gépeknek akkor is járniuk kell, ha magas az üzemanyagár, míg a benzin iránti kereslet jobban visszaesik. Ma hasonló hatáshoz már 160-200 $ környékén kéne járnia a Brent árnak, ennek a felénél se vagyunk.
Az alkatrészárak és javítási költségek ellenben nem nagyon követik az üzemanyagárak mozgását, magyarán ha meg is emelkedne az olajár és ezért a dieseles többet tudna megtakarítani az üzemanyagköltségeken a javítási költsége nem lesz arányosan alacsonyabb.
Szidják a Honda-féle hibrid rendszert, és úgy magát az Insight-ot is. Pedig az ős-Prius után az első értelmes áron kapható hibrid autó.
Ahogy néztem elvan 5.5 literrel, gondolom azért nem tojással a pedál alatt... Legalábbis merem remélni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!