Hogyan lehet egy autó benzinmotorját stablilmotorrá alakítani? Hogy tartson egy beállított fordulatszámot?
Van egy forgalmi szerint 44kw nak hazudott Opel benzinmotorom, tudtommal valójában több a teljesítménye. Ezért nem tudta a kocsi előző tulaja beirattatni a forgalmiba az új motort. Tudok írni motorkódot ha az segít.
Tehát
Volna ez az Opel benzin motorom, ami egy 98-as Opel combobol lett ki szerelve, 1.4liter benzin.
Szeretném stabilmotorrá alakítani, több teherautó kompresszort rákötni, hogy sűrített levegőt termeljen homokfújáshoz.
A suritok egy ékszíj áttétellel lennének rakotve, folyamatos kapcsolattal lefújószelep nyitna amikor elérni a maximális nyomást.
Nem akarok rá költeni 100ezreket, motorvezérlőkre, ha nem muszály.
Hogyan lehetne megoldani?
Hogyan lehet beindítani?
66kW volt a Z14XEP.
A kompresszorok teljesítményigénye nem kimondottan nagy, szerintem egyik sem haladja meg a 2KW-ot, így a 44kW is bőven elég több mint 15 kompresszor egyidejű hajtásához.
Jelenleg három Rába kompresszor van, de többet is szeretnék. Roots fúvóval val szeretném megküldeni hogy elősűrítse a levegőt a rábáknak.
Hogyan tudom beindítani a benzinmotort egy állványon?
Bár az egészet egy kicsit "van egy doboz tyúkszemtapaszom, kéne egy szűk cipő, hogy ne vesszen kárba" jellegűnek érzem.
Villanymotorral sokkal egyszerűbb megoldani, ráadásul nagyon rövid idő alatt megspórolja az árát a benzinen. Legyen szükség 20 kW-ra, óránként 800 forint. Ezért már két liter benzint sem kapsz, és a stabil motorod be fog nyalni óránként 6-8 litert, vedd hozzá a 100-150 óránkénti olajcsere költségeit, és a villanyhajtásnál sokkal gyakoribb bármilyen meghibásodás lehetőségét.
Én szereltem ki a kocsiból.
Megvan minden hozzá, ami a motoron volt. Van rajta egy nagy fekete kocka, sok kivezetéssel, az a vezérlő?
Meg lehet oldani nélküle? Van egyeltalán benne injektor? Ez nem inkább karburátoros? Nemtudom. 98-as a kocsi.
A kódja C14SE
Az eredeti motorja a kocsinak X14SZ volt. Ez miben másabb?
Egy hiányossága van, elkezdtem a kábelköteget lebontani, de nem volt rajta olyan csatlakozó amivel le tudtam volna húzni a kocsiról, akkor benne maradt volna. Inkább elvágtam, ahol lejön a blokkról. Csatik minden ép, de egy új kábelezést kell csináljak. Nem gond, elektroműszerész a szakmám, boldogulok vele, csak tudjam mit hova kell kötni a vezérlőn.
De nem akarnám tulbonyolitani, minnél egyszerűbb lenne a jó.
Kb annyit kéne tudjon hogy gyújtást adok rá, megnyomom a gombot, elindul, alapjárat, egy gázkar amivel a fordulatszámot be tudom állítani kb2000-re és azt tartsa is. Terhelésen, és anélkül. A sűrítő részét megoldom, az már egyszerű.
A fogyasztása sem érdekel túlzottan ha egy picivel többet fogyaszt.
Táp szivattyú sincsen, azt ejtőtartályosra akarnám megoldani.
Ejtőtartály nem fog tudni akkora nyomást csinálni, hogy az injektorok porlasszanak. A vezérlő asszem valahol bent volt a jobb első ajtó előtt a kárpit mögött oldalt. (de lehet hogy ez hülyeség, és rosszul emlékszem) Rengeteg kábel megy bele.
Tuti injektoros, mert már a 93-as B Corsa C12NZ 45 lóerős motorja is az volt.
Szóval lesznek még buktatók, benzinszivattyú mindenképpen kelleni fog.
Nincs rajta a vezérlő a motoron.
A motorvezérő hiányzik.
Milyen vezérlőt vegyek rá?
Nemtudom hogy vám e injektor, vagy sem. A két benzincső a szívósoron lévő pillangószelep házra megy rá. Gondolom az egyik a visszafolyó lehet.
Nem látok hengerenként injektorokat. Csak gyertya van, az is a kipufogó oldalon.
Hacsak nem a fekete műanyag fedél alatt vannnak az injektorok ami a motor tetején van. Abba megy bele a levegő, két közösitett bemeneten,és abból megy at a pilango szelepre
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!