Elromlott az autónkban a kormány elektromos szervóját vezérlő egység. Ki fog ilyen esetben fizetni?
Egy 2016-os Skoda Octavia-ról van szó. Menet közben egy kereszteződésből kikanyarodva elnehezült a kormány, majd utána egy pillanat múlva akkora erővel tekerte ki a kezemből a kormányt, hogy majdnem kitörte az ujjaimat. Nekicsapódtam egy villanyoszlopnak. Miután "megálltam" a kormány ide-oda rángatózott, olyan 90°-okat tekerődött ide-oda álló helyzetben. Levettem róla a gyújtás kapásból. Elvitettem a szerelőmhöz az autót (már nem szakszervizbe hordom). Ott is produkálta a jelenséget, álló helyzetben rángatózott a kormány, és a kerék is mozgott közben, úgy, hogy nem fogta senki a kormányt. Azt mondta a szerelőm, hogy még nem látott ilyet soha, de már hallott ilyenről, viszont ott egy baleset után csinálta az autó. Nekem meg ugye előtte, ebből lett a baleset. Szerencsére nem mentem gyorsan, lökhárító és lámpa csere lesz csak, a többi része ép maradt az autónak. Plusz ugye a vezérlő egység is cserés. Felhívtam a biztosítót, hogy ilyenkor mi a helyzet, mert ez azért elég speciális egy hiba és baleset. Mivel nincs Casco-m, ezért nem fizet, mert ilyen esetben vagy én okoztam a balesetet, vagy az autó nem volt megfelelő műszaki állapotban, ezekre pedig a kötelező biztosítás nem terjed ki.
Akkor tényleg nem is lehet semmit csinálni? Ez egy olyan hibalehetőség, amire nem lehet felkészülni, lévén hogy szinte soha nem is történt ilyen még. Gondolom a importőrt/gyártót már semmi értelme nincs megkeresni ez ügyben, lévén hogy garancia már nincs az autóra.
A kötelező biztosítás nem a te autódat védi, hanem az általad okozott baleset károsultját! A vétlen fél autójának javítását fedezik a köteleződből. Arra mindenki magasról tesz, hogy a te autóddal mi történt, az abszolút a te felelősséged, ahogy az is, hogy külön köss rá megfelelő biztosítást.
Emberek, tanuljátok már meg, mire van a kötelező.
A biztositó mint írod az nem fizet.
A gyártó megint nem fog semmit se fizetni .
Ettől sokall komolyabb dolgot is tudok amikor le se szarta a gyártó a kuncsaftot. 4 éves mercinek kilyukadt a rohadástól az ajtaja és az alja és elhajtották a búsba tulajt.
A másik meg egy kisvállalkozónak a 318 dobozos mercinek eltört a főtengelye.
DE ennek a tulajnak 3 volt ilyen és mindegyiknek eltört a főtengelye.
Semmit nem kapott érte , csak az lett a vége hogy tönkre ment.
És még mondja valaki hogy a francia autóknak szar az elektronikája.
"A francia autóknak szar az elektronikája."
Az már régen volt. Most már mindnek szar. Talán a japánoknak a legkevésbé.
Ha nincs Cascod, akkor az egyetlen opciód polgári pert indítani a gyártóval szemben.
De ha nem éri meg az idődet ez az egész mutatvány, akkor célszerűbb inkább rádobni az új lámpákat meg lököst aztán csá... arról nem beszélve, hogy akkor lesz csak különösebben esélyes a kereseted, ha sokan mások is is megszívták ugyan ezzel a hibával, de akkor is be kell indítanod a folyamatot, összeszedni az embereket, stb.
Semmi esély hogy perrel ellehetne valamit érni.
Nekik több és jobb ügyvédjeik vannak hivatalból.
Amerikában már leperelnék a gyártóról a gatyájukat is , de itt európában ez nincs meg.
#8
Én csak eleget tettem #4 kérésének.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!