Miért okádja a benzint a zsigulim benzinpumpája?
Nemrég újítottam fel a benzinpumpát. Kicseréltem a membránokat meg szinte mindent. Kivéve a nyomó és szívó szelepet. Első gyújtás után priccolt belőle mindenhova a benzin. Utána húztam a csavarokat.
Jó lett. Másnap gyújtom, újra csepeg a benzin. Megint utána húztam a csavaroknak. Pedig azelőtt is behúztam már egyszer agyig. Most újra jó volt egy darabig. Mentem vele 100 km-t vagy 3 napja. Letettem. Ma reggel gyújtom, csak kíváncsiságból ránéztem és újra csöpög a benzin. Csak két csavart tudtam még meghúzni, de azok sem voltak meglazulva. Alig húztam a két csavaron, utána mégis megszűnt a csepegés. Mi lehet a gond?
Valamikor réges- régen, még egy másik naprendszerben történt, hogy a VIII. kerületi Rákóczi térnél leállt a Ladám üzemanyag szivattyú hiba miatt. Hiába locsoltam hidegvízzel, nem adta a rutint, ezért félre toltam a gépet, lekaptam a szivattyút és ott a járdán ülve nekiálltam felújítani. Régóta szarakodott, ezért a felújító készlet ott volt a csomagtartóban. Akkoriban ez egy híres környék volt a könnyűvérű lányokról.
Valóban nem kellett sokáig tökölnöm, mire megállt mellettem egy eléggé lengén öltözött középkorú hölgy és elkezdte nézni, hogy mit csinálok. Szöveg nem nagyon volt, csak ilyesmi, hogy „beszart?, Be” azt ennyi. Kis idő múlva, az unatkozó kolleginák is csatlakoztak a nézelődéshez, majd elkezdtek a sakkozásból kimaradt nyuggerek is odajönni. Természetesen folyamatosan kaptam a tanácsokat, hogy mire figyeljek és mit, hogy rakjak össze.
Mire beépítésre került a szivattyú, legalább 15 ember volt körülöttem és mind osztotta az észt!
Amitől ez az egyszerű élmény egy életre szóló lett, az az volt, hogy amikor beindult a Lada mindenki egyszerre ordított fel, mintha gólt rúgott volna a válogatottunk :)
Utolsó. Ez nagyon jó sztori volt. 😂😂😂
Egy valamiben megint segítséget kérnék. Hogyan kell felrakni az új benzinpumpát? Találtam egy cikket a helyes beszabályozásról,de elég homályos.
"A szivattyú felszerelése a motorra. A tüzelőanyag-szivattyú megfelelő felszerelésére az alábbi három alátét kö- zül kettőt kell alkalmazni: 0,27...0,33 mm vastagságu A alátét; 0,70...o,80 mm vastagságu B alátét; 1,20...1,30 mm vas- tagságu C alátét. A szivattyú beépitési vázlata a 2-79. ábrán látható. A beépítést az alábbi sor- rendben végezzük. Szereljük fel a hőszigetelő betétet a hengertömbre oly módon, hogy a hőszige- telő betét és a hengertömb közé a B alá- tétet, a szivattyúval érintkező felületre pedig az A alátétet helyezzük. A 67.7834.9506 készülékkel mérjük meg a d távolságot la tolórúd kiemelkedésének leg- kisebb értéke, amelyet a forgattyústengely lassú forgatásával állítjuk be/. Ha a d méret 0,8...1,3 mm között van, a szivaty- tyút ráerősíthetjük a motorra. Ha pedig 0,8 mm-nél kisebb, cseréljük ki a B alá- tétet az A alátéttel. Ha a d 1,3 mm-nél nagyobb, a B alátétet cseréljük ki a c-re."
Azt hittem ráteszem az új alátétet a motor és a pumpa közzé és kész is. De amit itt írnak azt nem igazán értem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!