Normális ha ennyit kell költeni rá?
Vettem egy Skoda Fabia 1.4 MPI motoros kocsit 550.000ft ért, amiben az átiratás is benne volt.
Viszont viszem majd szervízbe és hát a szokásos olajcsere stb. kívül lesznek még bajok.
Kezdenek kopni a fékek, rozsdásodik a Kipufogó....de ezek gondolom nem feltétlen azonnal cserélendő dolgok.
Azonban nem tudom a vezérlést kellene e cserélni....km szerint 126.000 van benne és láncos hajtású?
Jelen állás szerint olyan 250-300.000 ft rá kellene költeni pluszba az sok vagy egy használt autónál ez nem meglepő?
Használt autó soha sem hibátlan. Persze nem mindegy mekkora a baj vannak kisebb hibák amik ráérősek vagy nagyon minimális összegbe kerülnek de lehetnek nagyobb hibák is amik már fájdalmasabb kiadások, de ez sajnos ilyen sport. Én 5 éve vettem egy G Astrát kerek 500 ezerért. Az autó jó állapotban volt, voltak hibái, rozsdás kipufogó dob az cserés volt alapból azt mondta is a srác, meg kellett neki szerviz, olajcsere, szűrő cserék, hasonlók. Meg kellett hozzá egy új nyári gumi garnitúra mert az oké hogy téli volt rajta amikor megvettem az jó is volt tavaly lettek csak cserélve, de a nyári nagyon ki volt már kopva siralmasan nézett ki. Arra mondta a srác hogy cserés egy az egybe, tehát fogjam fel úgy hogy csak 4 grátisz felnit kaptam hozzá. Arra az autóra 3 hónap alatt 270 ezret költöttem, nyári gumik, kipufogó csere, alvázvédelem nem volt átrohadva de már foglalkozós fázisban volt. Vezérlés csere, olaj csere, összes szűrő és folyadék csere benne volt. Akkumulátor csere is volt, igaz nem volt sürgős de kétséges állapotban volt a régi. Meg pár apróság már nem is emlékszem rá mi volt. Aztán 1 év után ment műszakira akkor le lettek cserélve a fékbetétek, lengéscsillapítók meg egyik gömbcsukló ami még 200 ezrembe került. Ezek után úgy 3 hónappal később önindító felújítás, generátor csere, hűtőradiátor csere mind ez 1 hónapon belül pechemre. Na meg persze újabb kötelező éves szerviz jó nem nagy tétel de kellett neki. Így már majdnem az autó árát ráköltöttem másfél év alatt. De cserébe azóta is jön megy, működik, nem hagyott ott sehol, sokat használom és azóta csak kötelező szerviz van amit 10 havonta teszek meg persze olajcsere olajszűrő és légszűrő csere. Pollenszűrőt nyár elején cserélek, üzemanyagszűrőt minden második olajcserénél, és ennyi. Tehát már nem költök rá sokat, egyedül a téli garnitúra lett még cserélve és ennyi.
Persze tavaly vettem egy másik ugyanilyen autót a feleségemnek ami 300 ezerrel volt drágább de jóval fiatalabb és mindent megcsináltak előtte számlával igazolva, én egyedül olajat cseréltem mert az volt a legrégebben és azóta az autót csak tankoltuk eddig. Műszakin 2 hónapja volt, simán átment, minden jó, fékbetétek szinte újak voltak rajta, mondta is ismerősöm aki műszaki előtt átnézte hogy azok nm 2 éve lettek cserélve papír szerint hanem max fél éve talán, vagy nem használták az autót sokáig. De arra mondjuk nem kellett még költenem jóformán semmit de ez ritka mázli volt és persze aki árulta mondta hogy 3 autó már sok a családban ezért is adták el.
Köszönöm a válaszokat, és véleményeket. :)
Ilyenek vannak:
Úgye a fékek, esetleg a vezérlés, akkor a szokásos szervíz olaj stb., kéziféken állítani mert nagyon fent fog,
Kipufogó csere esetleg, motornál kis olaj folyás (szerelő szerint csak a tömítés), izzócsere, inditaskor sípol és villogó pirosan az olaj jelző majd kialszik és ennyi (van benne olaj),
meg a kormány ferdén áll ezért valószínű futómű....hirtelen ennyi
de gondolom a fékek és kipufogó ha nem feltétlen szükséged a csere akkor ráér mondjuk máskor vagy stb.
"Jelen állás szerint olyan 250-300.000 ft rá kellene költeni pluszba az sok vagy egy használt autónál ez nem meglepő?"
18 éves autóra naná hogy költeni kell, de ezek amiket leírtál kopóalkatrészek, nem kell minden héten cserélned őket. Ha tényleg ennyi a javítandó rajta, akkor teljesen jó állapotban van.
"inditaskor sípol és villogó pirosan az olaj jelző majd kialszik"
Ennek azért nézz utána kézikönyvben, szerintem nem kellene villognia. Lehet az olajszivattyú gyengélkedik, lassan épül fel a megfelelő olajnyomás.
1. Fékeket csináltasd meg mindenképp, kéziféket hozzá állítják ilyenkor.
2. Futóműbeállítást szintén, meg ilyenkor felcserélik általában a gumikat, az is segíthet, meg egyenletesebben fognak kopni.
3. Olajcsere, légszűrőcsere (elmegy ha nem túl koszos, de 2-3ezer forint lenne csak a spórolás). Pollenszűrőt csak ha tüsszögsz :) Azok általában drággábbak is.
A külső benzinszűrőre nézz még rá, nem a gyári rohad-e még alatta. Olcsó, és könnyű kicserélni.
3,5. Ha tényleg gond van a szivattyúval, ki lehet pucolni olajcsere előtt, az olajteknővel együtt.
4. Vezérlést mondd, hogy későbbre halasztanád, esetleg bontsák meg a burkolatot, és mondjanak véleményt. Ha viszont neccces nem érdemes kockáztatni egy motort.
5. Az összes fontos világítás működjön.
6. Kipuf csere, ha hangja van. Amúgy ráér következő műszakiig.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!