Milyen sportosabb japánok vannak másfél millióig?
# Az első generációs IS pont arról híres, hogy mennyire jó vezetni, zseniális futóműve, váltója van, és egy nagyon jó, direkt, jó áttételű kormányműve.
Amúgy a kérdés nem sportautókról szól, hanem sportos autók, a kettő között elég nagy a különbség ha hiszed, ha nem.
Még jó, hogy felhoztad amúgy a Mercedest, ha hiszed, ha nem, nekik nem csak sportos modelljei vannak (AMG-k nagy része), hanem rendes sport autó is, pl az AMG GT.
azért az AMG merci is csak a nevében sport autó, két kört mész a hungaroringen és elfogynak a fékek mert nem erre lettek tervezve, aerodinamikailag se arra lett tervezve hogy 200-al vedd be a kanyarokat, hanem hogy veregesd a vállad hogy az autópályán nyíl egyenesen tudsz menni 250-et amikor nincs forgalom. Nem beszélve arról, hogy ezek az autók úgy 1,5 tonna felett szoktak lenni, ami minden csak nem sportautó, de még sportosnak se mondanám, meg rendszerint hosszúak a tengelytávok, az összekerék hajtás meg a nyomaték ide-oda rakosgatással meg egy steril autó lesz csak.
Nem is tudom tudnék-e kifejezetten sportautót mondani, ami nem Koenigsegg vagy Gumpert vagy valami hasonló elérhetetlen dolog egy átlagember számára...
De ha csak a "sportos" jelző a lényeg, akkor lehetne mondani akármilyen autót amin van egy kamu légbeömlő vagy kamu diffúzor, kinézetre sportos csak maga az autó nem az :D
Nem csak az AMG Mercik, de pl a Ferrarik nagy része is 2 kört bír kb a Hungaroringen, viszont pont az AMG GT nem az a típus, ami csak arra való, hogy az autópályán veresd neki, nem véletlenül safety car évek óta a F1-ben.
Hosszú tengelytáv egy dolog, attól még lehet sportautó, jó példa erre a F1-es autók. (Red Bull RB15 tengelytávja 3619 milliméter, és 2019-es versenyszezonban ez volt a legrövidebb tengelytávú autó). Az is tévedés, hogy az összkerék hajtás és a kerekenkénti nyomaték szabályzás miatt steril lesz, inkább mondanám könnyebben vezethetőnek, ami viszont versenypályán szintén sok sok értékes tized másodpercet jelent.
Ha szigorúan nézzük, akkor a Koenigsegg stb is csak sportos autó, és a sportautók csak a versenyautók.
Igazad van amúgy, sportos alatt sok mindenre lehet gondolni, egy laikus számára pont a kamu légbeömlő stb miatt gondolja sportosnak, viszont az igazság az, hogy attól lesz egy autó sportos, hogy azt az érzetet adja neked, hogy te sportosan, gyorsan vezetsz. Egy jó példa Mazda MX-5 erre, hiába viszonylag gyenge, ha cserébe úgy mész a szerpentinen, hogy utána napokig mosolyogva gondolsz arra, hogy milyen jót autóztál ott. De akár mondhatok egy új Renault Megane RS-t, hiába elsőkerék hajtású, az bizony egy nagyon penge cucc.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!