Miért nem jó a zárt (porvédős csapágy)?
A műszaki életben nincs olyan, hogy valami nem jó. Olyan van, hogy valami jó, de nem az adott célra.
A villanymotorokban nincs kenés. Megyen a volt meg az amper, tekeri a főtengelyt, pörgeti a csapágyat, azt' oké. Oda a főtengelyre porvédős görgőscsapágy kell, ami a gyári kenőanyagot sokáig megtartja. A kétütemű motoroknál a főtengelyen van hő rendesen, illetve ott megfordul a forgattyúsházba érkező, motorolajjal súlyosbított benzin-levegő keverék. Ilyen körülmények között van értelme annak, ha a gyártó porvédő lemez nélküli csapágyat ír elő: fog kapni motorolajat az üzemelése során, meglesz a kenése.
Azért drága barátom mert a villanymotor nem biztosít más kenést a csapágyának a gyári zsírtölteten kívül.
A benzinben viszont van 2T olaj ami már annyi filmet képez, hogy megfelelőbb siklási tulajdonságokat teremt mint 400 munkaóra után a gyári zsírtöltet.
Egyébként meg a villanymotorban lévő csapágy nincs kitéve akkora hőterhelésnek valamint mechanikai terhelésnek mint egy kétütemű motor csapágya. Hiszen a villanymotorban lévő csapágyat nem veri folyton egy adag robbanó benzin és nem is kell összesűrítenie azt.
Szia uram!
Azt a fenti válaszolók még kifelejtették hogy a csapágy külső felén van szimering is többnyire, aminek szintén kenés kell, ezt a a motorokban 4t-valamint 2t olajjal oldják meg, ezen felül a 4t motorokban kényszerolajzás van, az 100x jobb mint a sima zsírozás.
Nem mellesleg 2t-nél a főtengely csapágyakat hűti a keverék, enélkül a hűtés nélkül a csapágy mikor egy ici picit is kopik szétverődne/felhevülne,besülne, de hűtéssel még bőven túlél még egyszer annyit mint hűtés nélkül csak zsírral.
Ráadásnak a sima porvédős csapágy élettartama még villanymotorban is rövidebb mint porvédő nélküli de pl 2t motorban használt csapágyé, szimplán csak a villanymotorban félig elhalálozott csapágy nem szól bele annyira a motor működésébe,hogy annak komolyabb gondot okozzon, pl a villanymotornak a tengelye lehet hogy lóg/ kotyog összevissza de még mindig használható.
Viszont ha egy főtengelycsapágy jut el erre a szintre pl egy 2t motorban szétverheti a hengert, a hajtókarcsapágyakat,gyűrűt törhet, bár eddig szinte sosem jut el egy 2t főtengő csapágy a rendes olajzás miatt, előbb kopik szét a henger/dugó/főtengő csapágy.
6, " sima porvédős csapágy élettartama még villanymotorban is rövidebb mint porvédő nélküli "
Nehogy már a porvédő nélküli tovább bírja !!!
"villanymotornak a tengelye lehet hogy lóg/ kotyog összevissza de még mindig használható"
Arra biztosan, hogy nútokat karcoljon bele a forgórész az állórészbe :D
8-as Igen üzemórában jóval kevesebbet bír!!!
Bár sejtem mit értesz félre!!!
Nem azt írtam hogyha beleteszel egy porvédő nélkülit egy villanymotorba akkor az tovább bírja a villanymotorban!!!
Azt írtam hogy egy 2t motorban használt porvédő nélküli sokkal tovább fut, mint egy villanymotoban használt porvédős csapágy!!!
Sokkal jobb kenést kap a friss 2t-olajtól a porvédő nélküli csapágy, mint az elhasználódott zsírtól a porvédős!!!
!!! !!! !!! !!!
9-es, a legtöbb motornál olyan hézag van hogy a szétkopott lötyögős csapággyal sem ér bele, nem is igazán tudna annyira elkopni a csapágy hogy összeérjen, addigra már javában szétszakad a kosár benne és megszorul.
Volt is ilyen motor a kezeim között, a tengely vége kívül kézzel megfeszigetve bő 1,5 mm-t mozgott minden irányba, iszonyat hangja volt, de a faipari marógép amiben volt tökéletesen működött vele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!