Üdv ! Elszakadt a vezéműszíj 1.4 8szelepes energy motoros cliomban hajlamos e bele ütni a dugattyuk tetejébe a szelep?
#1
"Vedd le a hengerfejet és nézd meg."
Ha leveszi a hengerfejet, a visszaállítás lehet akkora költség, hogy bontó lesz a vége.
Ha nincs biztos információ, hogy a szelepek nem érhetik el a dugattyút, akkor endoszkóppal meg kell nézni a gyertyafuratokon keresztül a dugattyútetőket.
Én találtam példákat. Főleg 1,2 8V-re, de 1,4-re is. Sajnos el tudnak görbülni a szelepek.
"Clio 1.2 RN 8V
csak 4db kipufogószelep bánta a kb. 120km/h-s fordulaton történő szíjszakadást!"
"99 S reg 1.2 Clio ...The engine in your Clio is an "interference" engine. Meaning that should the timing belt break there will be most likely valve to piston interference and damage."
"Renault Clio 1.4...The timing belt strap breaks while driving, the result is total engine failure, and 7 damaged valves."
Szerintem már nem nagyon létezik olyan alacsony kompressziójú motor, ahol nem tud összeérni a szelep és a dugó.
Az meg elég ritka, hogy pont úgy tud megállni, hogy egyet sem fordul és nincs ütközés.
Egy szerelő meg tudja nézni, szelepfedél levétellel, jól beforgatott motorral és szelepvezérléssel, hogy van-e akadása, szorulása a szelepszáraknak.
Ha csak szelepszár és szeleptömítés csere kell, az mázli.
KB 8 ilyen Thaliát szereltem már, mind hengerfejes lesz általában a fűtőradiátoruk miatt.
Csak a szelepek görbülnek, azt kell cserélni, majd mehet vissza a helyére.
De célszerű előtte becsiszolni.
120 ezrenként kell ezeknek a vezérlését cserélni, ha már magától elszakad a szíj......
jaj emberek.
#5
"szelepszár és szeleptömítés csere kell"
szelep és szelepvezető?
"Egy szerelő meg tudja nézni, szelepfedél levétellel, jól beforgatott motorral és szelepvezérléssel, hogy van-e akadása, szorulása a szelepszáraknak."
Ez egy nagyon jó ötlet. Sőt, ha az emberben van bátorság és egy értéktelen motoron akar gyakorolni (amiről itt valószínűleg szó van), akkor ezt szerelő nélkül is meg lehet csinálni. Ki kell venni a gyertyákat és beleállítani egy-egy pálcikát. Úgy kell a vezérműtengelyt és a főtengelyt óvatosan forgatni, hogy amelyik dugattyú fent van, annak a szelepeit nem szabad lefele mozgatni. Legjobb minden dugattyút középre állítani, akkor már biztosan nem lesz ütközés.
Ha egy hengerben mindkét szelep zárva van, akkor meg lehet fuvatni kisnyomású sűrített levegővel. Ha a szeleptányér el van görbülve, akkor a kipufogó vagy a szívócső felé veszíteni fogja a levegőt. Akár egy felfújt luftballon is jó erre.
#6
"KB 8 ilyen Thaliát szereltem már, mind hengerfejes lesz általában a fűtőradiátoruk miatt."
Csak kiváncsiságból kérdezem: Hogy okozta a fűtőradiátor a hengerfejhibát? Eldugult és emiatt nem volt semmi vízkeringés, amíg zárva volt a termosztát?
"szelep és szelepvezető?"
Az. Csak nem tudtam, hogyan fogalmazzam, hívják ezt mindennek, mert egyben oljatömítés is, szelepszár-szimeringet is hallottam már, bár kocsiban ott én még szimeringet nem láttam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!