Érdemes letenni az A1 jogsit? vagy inkább A2?
Szeretem a motorokat és szeretek is motorozni, utoljára kb. 10 éve motoroztam, igaz az csak egy 50-es volt de szerettem :)
Most azon gondolkodtam hogy jó lenne újból motorozni, egyrészt azért mert imádom és jó lenne újra átérezni azt amit anno hogy motorozhattam mindenfelé, sokkal szabadabb az ember mint ha kocsival közlekedik, másrészt ugye azért mert sokat városozok és sokkal előnyösebb a motor mint autó napi használatra.
Olyat szeretnék ami azért már főútra is alkalmas, mivel a motorok ára igencsak felszaladt akkor már olyat veszek ami főútra is alkalmas. Néha-néha.
Nyilván nem kell olyan amivel lehet száguldozni, csak ha előttem döcög egy kamion vagy busz 90-el,100-al akkor még kényelmesen kitudjam előzni.
A1 jogsit néztem kb. 55ezer Ft. a tanfolyam B jogsi mellé.
Másik meg A2 kb. 160.000 Ft-ba van meg, pénzben nem kis különbség van de ha ez jobb lenne akkor egyértelműen ezt választom.
A korlátlan jogsit nem is nézem, bár jó lenne nagyon de itt már nagyon drágák a motorok, ilyenre már nem futja sajnos.
Szóval az első két verzió lehet csak számomra, melyikből érdemesebb levizsgázni? Illetve milyen motort ajánlotok?
Nagytestű robogók jönnek be, amelyik kissé sportosak, tehát nem az a bazi nagy űrhajó elejű.. ezek nem tetszenek😄 ja és automata, kell a kényelem😊
Versenymotor meg hát szép meg minden, de az nem alkalmas szerintem városi használatra meg hát nem tudom még a sisakot sem eltenni.
Ez is egy álmom igazából, de ez majd később :)
Sok mindentől függ. Főbb támpontok:
Akarsz-e utassal menni? Akarsz-e hosszabb túrákra menni? Akarsz-e sokat agglomeráción kívül motorozni? Akarsz-e esetleg autóúton, netán autópályán menni? Akarsz-e később nagyobb motorok fele menni, jobban elmélyülni a motorozásban?
Minél több és határozottabb az "igen", annál inkább A2 az ajánlott. Ha viszont fontos szempont az olcsó ár, olcsó fenntarthatóság, illetve majdnem az összes kérdésre nemleges a válasz, vagy "igen, de csak..." kezdetű, akkor az A1 is elég, olcsóbb és megkérdőjelezhetően praktikusabb.
"Nyilván nem kell olyan amivel lehet száguldozni, csak ha előttem döcög egy kamion vagy busz 90-el,100-al akkor még kényelmesen kitudjam előzni."
Ha neked az országúton 90-100 döcögésnek számít, akkor mi lenne a rendes tempó? 150? 180? Mindezt persze robogóval képzeled el, ugye?
Aham, azok is mennek gyorsan főleg amelyik kb. 400ccm felett vannak.
Mondom “kényelmesen kitudjam előzni”.. biztonságosan vissza tudjak időbe sorolni.
Tehát szerintem ide nem kell 150-180 😂 elég ha max. megy 120-130-at.
A lehető "legnagyobb" kategóriát érdemes. Ha lehet, akkor az A-t.
Magasabb kategóriával vehetsz és vezethetsz kisebb motort, akár 50-est is, nem kötelező 600+ motort venni egyből.
Viszont később nem kell újra vesződni az új kategóriával. És az utóbbi években elég sokáig el tud húzódni egy-egy tanfolyam.
Az a helyzet, hogy én jobban már motor felé hajlódok.. mert autóval közlekedni főképp városban… kánikulában, dugóban… borzalom..
fogyasztásról meg ne is beszéljünk..
Számold csak össze, hány olyan nap van az évben, amikor reggel úgy tudsz elindulni munkába, hogy mikor hazajössz, tuti nem fog esni.
Na? Húsz? Huszonöt, harminc?
Mert esőben nem fogsz motorral melóba menni.
Hóban sem.
Mínuszokban sem.
#8:
A dánok bringáznak ha esik ha nem.
A svájciak majdnem egész évben motoroznak az alacsonyabban fekvő területeken. TEljesen normális, hogy valaki +5 fokban, esőben motorrla megy dolgozni.
Ha nem lennénk p*mcik akkor mehetne ez nálunk is.. :D
Teljesen mindegy, mit csinálnak a dánok.
A kérdező nem dán, nem holland. Autóhoz van szokva és nem fog szar időben motorozni. Akarsz fogadni?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!