A hibrid turbó azt jelenti, hogy megtudja hajtani a kipufogógáz is a turbot de egy villanymotor is. Erre azért van szükség mert a turbonak a legnagyobb hátránya a turbolyuk. Ami azt jelenti, hogy amíg nincs elég energiája a kipufogógáznak addig nincs számottevő töltőnyomás a szívócsatornában és erőtlen a motor. Amikor már felépűl a nyomás akkor nincs gond, a gond az, hogy ez egy elég éles határnál következik be. Tehát nyomod a gázt alacsony fordulaton, nem történik semmi aztán egyszer csak hátbavág, ez nem jó. A villanymotorral ezt igyekeznek kiküszöbőlni, alacsony fordulaton a villanymotor hajtja meg a turbot és szolgáltat töltőnyomást.
2021. jún. 22. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
2/10 A kérdező kommentje:
Értem. Tehát akkor valamilyen szinten jó dolog lehet. Köszönöm szépen a segítséget!
Ha még figyeled...
Bármelyik turbót lehet magyarán mondva hibriddé alakítani? Vagy valamelyik nem bírja? (hülye kérdésnek találom ezt de ki tudja..)
2021. jún. 22. 21:43
3/10 crudy válasza:
A gépészetben azt szoktuk mondani, hogy minden lehetséges, csak nem biztos, hogy megéri. Pl minden motort lehet turbosítani (kivéve a villanymotort) és működni is fog, a kérdés, hogy meddig. Tehát gépészetileg persze, át lehet alakítani így egy turbót és biztos, hogy műkösni is fog de ez egy igazán nagy munka, sok alaktrészt kell módosítani egy autóban ehez és jól megkell tervezni ahoz, hogy tartós legyen.
2021. jún. 22. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
4/10 anonim válasza:
Úgy hibridesítik, hogy a tengelyére rámunkál a szerszám egy fogaskereket. Már így jön ki a gyárból, ez jellemzően nem utólagos tuning dolog, hanem a Garret, Honeywell, stb. OEM cég így adja el a gyári alkatrészt az autóipari vállalatoknak.
2021. jún. 22. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
5/10 anonim válasza:
A falusi hibrid turbó az az amikor egy feltöltőn meghagyják a meleg oldali házat a meleg oldali turbinával, a kompresszor oldalra pedig feltesznek egy tőlméretes kompresszort túlméretes házzal, így a turbófeltöltő egy kisebb és a nagyobb feltöltő "hibridje" lesz. Ezzel meg lehet növelni a légszállítást ami kell a tuninghoz.
A címszavakból kiindulva gondolom nem a legújabb high-tech megoldásokról szól a kérdés, hanem az épített turbókról.
2021. jún. 22. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
6/10 A kérdező kommentje:
Puszta kérdés csak. Gondolom a falusi megoldás sem olcsó lehet
2021. jún. 23. 10:21
7/10 anonim válasza:
Hello tudom hogy régi kérdés. De aki legelőször írt neked az Wikipédia-ról másolta ki az egészet és nagyon sok hiba volt benne. A hibrid turbó az igazából az hogy a turbó tetejére szerelnek egy elektronikus vezérlő egységet ami szabályozza a nyomást és ez miatt nem kell komolyabban hozzányúlni a turbóhoz. De miután rászerelték az elektronikus vezérlő egységet az autó ECU-ját általában újra kell programozni mert a hibrid turbókkal hatalmas nagy teljesítmény nővekedés érhető el lásd példaként az én autóm gyárilag 150 LE volt turbó hibrideztetéssel 250 LE lett.
márc. 23. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
8/10 crudy válasza:
Nem wikipédia volt az hanem autotechnika :D de ahogy emlékszem egyetemi éveim alatt is tanultam erről.
Egyébként már rég minden turbó képes szabályozni a nyomást. Ezt hívják változó geometriás turbónak. Akkoriban 25 éve nagy dolog volt.
szept. 22. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
9/10 anonim válasza:
"Egyébként már rég minden turbó képes szabályozni a nyomást. Ezt hívják változó geometriás turbónak."
Háááát ez így erősen pontatlan. A VGT korszak előtt is volt nyomásszabályzás... :)
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!