Miért forr a vizem?
kb 2 kilóméter után elkezd forrni a viz az autóban.
Kiegyenlitő tartályban van, hogy teljesen eltűnik a viz van, hogy minimális fogy belőle. Ami viszont aggasztó, hogy a motor tetején, az olajbetoltő nyilásból járó motornál enye olajos vizet köp ki.
Peugeot 307.
Mi lehet a gond? Esetleg, aki már járt igy, megoldás?
Köszönöm!!
"Ami viszont aggasztó"
Mert amik ez előtt hangzottak el, hogy elfogy a víz a tartályból, az nem volt számodra aggasztó? Mondjuk nyilvánvalóan nem, mert akkor kezdtél volna vele valamit. De úgy tűnik számodra nem fontos, hogy elfogy a víz, szóval most már tök mindegy: ahogy #1 mondta, sikeresen megfőzted. És még csak most jössz ide kérdezősködni, hogy "mi lehet a gond", meg "mi a megoldás". :DDD Semmi. Egy potenciálisan pár ezer forintos kis problémából 100 ezres kárt csináltál (minimum). Szép munka!
"az olajbetoltő nyilásból járó motornál enye olajos vizet köp ki."
Erre mondják azt, hogy az autó hengerfejes. Vagyis az olajtér kapocsolatba került a víztérrel.
Ami azt jelenti, hogy vagy
- átégett a hengerfejtömítés
- megrepedt a hengerfej
- repedés van a blokbban a hengerek között.
Már egy sima hengerfejtömítés csere is többórányi szerelői munkát igényel. Plusz gépműhelyben a hengerfej síkolását (síkbaköszörülését). Ha már le van véve, többnyire érdemes a hengerfejet felújítani: a szelepfészkeket cserélni, a szelepeket becsiszolni, új vezérműszíj vagy lánc.
Ha repedés van valahol, elvileg néha lehet hegesztéssel javítani, de inkább bontott hengerfej, blokk vagy teljes bontott motorcsere.
Ez bizony komoly hiba, ha az olajbeöntőnél víz bugyog ki.
AMit már leírtak előttem, minden lehet.
vigyed szerelőhöz, ő majd megmondja
ami biztos: így ne használd
#2 a szokásos rosszindulatú kcsög.
Ezt sosem dobják már ki innen?
Kérdező, remélhetőleg nem az alublokkos 1.4-esed van...arra nagyon vigyázz vízügyileg!
Túlnyomást nézz járó motornál a kiegyenlítőben, vagy leállítás után vedd le a kupakot, és nézd meg, mit csinál.
Ha szisszen egy kicsit, akkor nincs baj.
Ha a nívón nincs víz az jó, felül nem érdekes, az csak kondenzvíz.
#2 Nem vagyok rosszindulatú, hisz amit leírtam, abban egyetlen egy téves szó sincs. Az, hogy nem érzek szimpátiát egy olyan ember iránt, aki víz nélkül használta az autót és még csak véletlenül sem találta ezt problémának, az egy más dolog.
Pont a napokban volt bent nálunk is egy figura, akinek elszállt a vízpumpája, elfolyt belőle az összes víz, majd nagy bölcsen 5km-t ment így az autópályán a szervizig. Mikor mondtuk neki a lehetséges károkat, akkor ő csak a vezérlés cserét kérte. Vezérlés csere után elmondtuk neki mégegyszer, hogy az autó könnyen hengerfejes/repedt lehet, szóval ne lepődjön meg, erre nincs garancia. Erre kikérte magának, hogy "miazhogy"...
Ilyen emberek felé nehéz szimpátiaval fordulni.
Elismerem, hogy már előbb le kellett volna tenni az autót. Sajnos a szükség miatt nem tudtam ezt megtenni...
Köszönöm a válaszokat.
6-os.. járó motornál a tartályban van, hogy megnövekszik a víz mennyiség majd visszahúzódik.
Használat után, szisszen, S előfordult már olyan is, hogy víz jött ki belőle, mikor letekertem.
Amiket 9-ben leírtál, az akár lehet normális is.
"az olajbetoltő nyilásból járó motornál enyhe olajos vizet köp ki." Ez viszont nem az. Az olajbetöltő nyílásból csak olajpára jöhet ki. Esetleg egy-két olajcsepp kifröccsenhet. Víznek ott nincs keresnivalója.
Ha leveszed a kiegyenlítőtartály kupakját, a hűtőfolyadéknak van kipufogószaga? Úszik olajfilm a hűtővíz felszinén?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!