Gyenge egy 204 lovas elektromos autó vagy velem van a baj?
Egy hete kipróbáltam egy Volkswagen ID elektromos autót. Minden jó volt az elején ,mivel egy 125 lovas tetű szívóból ültem át. Aztán egy-két óra vezetés után mikor padlóztam (pláne 80 fölött) hiányát éreztem volna még egy jópár lónak meg nyomatéknak. Tényleg gyenge az autó, vagy én vagyok grandomán?
VW ID ,2021 204 LOVAS
310 nm nyomaték (instant, fordulatszámtól mentesítetten adja le)
Azért ezt a visszaváltásnál időt vesztesz dolgot soha nem értettem... Mennyit? 1mp-et? 2-t? Ez nem a versenysport, ahol számítanak a másodpercek.
Ez a 250le alatt nem autó dolog pedig sznob duma. Mutatók én olyan 130-150le-s autókat, amik nagyon is autók, élvezhetőek és gyorsak.
9-es, abban abszolút igazad van, hogy meg lehet szokni a jót. Most nekem is 180 lóerős autóm van és szomorú lennék, ha vissza kéne üljek a Mazda 2-esembe, de attól még nem nevezném kevésnek azt se. Csak annyi, hogy nem csalna mosolyt az arcomra, ha odalépek neki, hanem bármiféle gyorsulási érzet nélkül haladna csak, de elég lenne. Egyébként én azokat az embereket sose tartottam jó sofőrnek, akiknek 300+ lóerő kell, hogy elmondásuk szerint tudjanak jól közlekedni. Tehát ott valamit ők nagyon nem tudnak. Érdekes módon én nekem soha nem kell versenyezni senkivel a forgalomban, hogy gond nélkül tudjak közlekedni. Nem kell senkit lenyomnom. Szóval egyszerűen nem értem.
Ráadásul én Ausztriában élek, itt rengeteg hegy van, emelkedők és itt mondom, hogy a Mazda 2-esem mindenhova elég volt. Persze nagyon jó, hogy a jelenlegi 180 lovas autóm jobban megy, ezt nem tagadom. De én csak azt mondom, hogy elég a 75 ló is. Egy ID.4 szintén tökéletesen elég lenne mindenhova.
"az ELÉGSÉGES azt jelenti, hogy marad MINDEN ESETBEN erőtartalék, soha nem kell pörgetni."
Hol van ez így feljegyezve? Mert még egy nagyobb dízel se fog neked 1500-tól meglódulni azonnal. 2000-res fordulatszámtól pedig minden turbós (tehát a benzin és dízel is) teljesen jól megindul. Az én Mazda 2-esem ugye szívó volt, az 3000-től ment jól. Ha előzni kellett, akkor már előtte visszaváltottam és amint lehetett ment a gáz és sutty, mint egy kis rakéta, megindult. Kis aranyos. Bőven elég volt mindenre. Jelenlegi 180 lóerős, szintén szívóbenzines mx-5-öm pedig 2000-től már kilövi magát, ha pedig visszaváltok, akkor pláne. És ez is szívó. Akinek turbóval van 120+ lóereje, az is meg tudja ugyanezt csinálni, mert a turbónak hála 2000-ren már több ereje és nyomatéka van, mint egy szívónak.
De amúgy ami a legelkeserítőbb az az, hogy te egy villanyról beszélsz, aminek azonnal ott van az ereje és te egy ilyennel nem tudsz közlekedni kényelmesen, elmondásod szerint. Kétség sem fér hozzá, hogy nem az autóval van a baj. Valamit nagyon rosszul csinálsz. Mint mondtam, én azokat az embereket nem tartom kimondottan jó sofőrnek, akiknek 300+ lóerő kell.
De. Az ID4- városra is tökéletes, én személy szeint előzéskor országúton 100-tól vártam több lovat vagy nyomatékot, hogy még brutálisabban, izomból ki tudd előzni őket .
A te 75 lovas biciklidhez képest ez versenyautó, szóval nem kell vitatkoznunk.
#14,15
Oké, nem engem kell meggyőzni. Én is azt írtam, hogy az előző 101Le-s turbós autóm elég volt majdnem mindenre. Ha valakinek általában kevés, ott nem az autóval van a baj.
A mostani egyébként dízel és kerek 1500-as fordulaton leadja a nyomatékmaximumát. De már 1250-es fordulaton is rendelkezésre áll 320Nm. Szóval nem kell feltétlenül 2000-ig pörgetni, hogy meginduljon. Pedig nem is egy nagy löketű motor.
Vezettem sokáig 150Le-s turbós benzinest is. Az 2500-as fordulat alatt valóban olyan volt mint egy szívó. Afölött viszont szépen megindult és simán lehetett 5000-is is kihúzatni, végig tolt.
Ha alacsony fordulatról ki kellett lőni, valóban nem 6. sebességi fokozatban tettem. Hát istenem, elveszítettem egy másodpercet míg a váltókart áttoltam egy fokozattal lejjebb. Borzasztó! A közutakon én sem versenyzek senkivel és nem az időmérő köröket tolom.
"Városban ha sárgára vált, fékezel és nem taposol egyet." Igen. A céges 200Le-ssel is ezt csinálom. Nekem még így tanították.
21 éve vezetek balesetmentesen. Nem csak saját autóval privát utakon, hanem hosszú céges utakra is megyek, pedig nem vagyok hivatásos sofőr, se területi képviselő. De a munkámhoz tartozik az autózás is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!