Veszélyes hibás szervoval közlekedni?
Amikor koppig tekerem a kormányt, elkezd nyüszíteni valami. De csak ekkor. Valami a szervo körül lehet. Sajnos nem értek hozzá eléggé, így nem tudom pontosan mi okozza a problémát. Az autó eddig normálisan vezethető, de nyilvánvaló hogy valami nincs rendben.
Veszélyes így vezetni? Mennyibe kerülhet megcsináltatni ha komoly baj van vele?
Az alany egy 2-es Ford Focus, 2008
Ez a jól működő szervó ismérve.
Így kell működnie. Akkor kell aggódni, ha ilyenkor is csendben van.
Ilyenkor nagyon erőlködik a szivattyú és a szíj csúszik rajta.
Idősebb autónál már normálisnak mondható.
Lehetőleg ne tekerd ki teljesen a kormányt.
Hibás szervóval igen, veszélyes lenne vezetni, de ez nem hiba.
Viszont, ha ilyen hangos, akkor ki kéne cserélni a szervofolyadékot. Öreg, koszos folyadék okozhatja a hangot.
Tekerés közben is kéne hallanod, amikor koppig tekered a kormányt viszont folyamatosan megy a szervó, ezért hallhatóbb.
De, elvágod a szervószivattyú ékszíját, no szervó, no nyikorgás.
Ez van, együtt kell vele élni.
Meg lehetne oldani, hogy kap a szervó egy véghelyzet-határolást, hogy szélső kerékhelyzetben kapcsolja le a rásegítést, de egyrészt drága, másrészt ha bexarik, aztán valahol egy szerpentin közepén egyszer csak nincs rásegítésed, abból hempergés lesz.
Ez így biztonságosabb és olcsóbb.
Nyüszög, de működik.
Nekem is hidraulikus rásegítésem van (2002-es Fiesta) és nem visít végállásban.
Próbáld megnézni, hoy csúszik-e a szíj amikor visít. Vagy ha a forgás miatt semmi nem látszik, akár leállítás után forró-e az a szíjtárcsa.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!