Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitől lehet az, hogy ilyen...

Mitől lehet az, hogy ilyen furcsán tölt a turbó?

Figyelt kérdés

Sziasztok, turbódízel motorról van szó, alul gyengének éreztem. Elvittem egy diagnosztikára, ahol az látszik, hogy a kért nyomást csak magas fordulaton tudja teljesíteni, egészen 2000 fordulatig ilyen 0,4 körül tölt a turbó.

1600 fordulatnál a kért 1,3 helyett 0,3 bar a nyomás, de magasabb fordulaton egy síkba ér a kért nyomás a kapottal.

Nem darabos a turbónyomás grafikonja.


2021. jún. 7. 17:31
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
hallucinálsz? sosem írtam fsi témában. a nevem meg mindig is el volt tüntetve.
2021. jún. 8. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 A kérdező kommentje:
Fejlemény: ma reggel 15 fokban egész jól ment a kocsi, de délután 30 fokban sokkal sokkal gyengébb volt. Intercooler okozhatja?
2021. jún. 8. 22:21
 13/15 A kérdező kommentje:

Nos, próbálgattam így is úgy is, és a tapasztalataim a következők:


30 fok környékén az első padlógázra úgy megy, ahogy kell neki, de nem kell sok idő neki, hogy elgyengüljön.

15 fokban tovább bírja, csak akkor gyengül el ha szinte folyamatosan padlógázon gyorsítgatok. 15 éves, 350.000 kilómétert futott autó. A turbófeltöltő új rajta, az üzemanyag nyomás szépen követi a kért értéket és motor kompressziója is rendben. A töltőlevegő hőmérséklete minimum 50, maximum 80 fok volt, ez nem tudom normális -e, és hogy ezt a hűtő elött vagy után méri. “Boost air temperature min. 50,3 max. 78,7” illetve egy másik adat amit nem tudok pontosan, hogy micsoda: “Air inlet temperature sensor: min. 40,9 max. 74,3”


Az első lenne a beszívott, a második a már lehűtött levegő hőmérséklete? Ha igen, akkor nem túl kicsi a differencia?


Nem akartam leírni, mert szeretik szídni a márkát, de ez egy E90 320d BMW M47 motorkódú

2021. jún. 13. 12:31
 14/15 anonim ***** válasza:
0%

Majd olvasgass még cikkeket , ezt is.

https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__11..

Aztán te is rájössz hogy csak BMW az.

A szó szoros rossz értelmében BMW.

Az összes rokonom , kollégám is szinte mind így járt, mire rájöttek hogy elkell adni, már enni is alig volt pénzük.

Én eddig úgfy voltam hogy BMW-t csak újat szabad venni nem a lefingottakat.

De most már úgy vagyok hogy még újat se szabad venni mert egy beteg ágy mind. Csak az vegyen akinek sok milliója van feleslegben.

De ha jobban bele gondolok akkor az összes német autó ilyen, megbizhatatlan és csak viszi a pénzt.

Tudom hogy most sok embernek nem fog ez tetszeni, de ez van.

2021. jún. 14. 06:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:
Air inlet temperature, amit a maf mér, boost air temp, amit a cooler után mér (a valszeg map-ba integrált hőmérő). Lehűtött levegőt ne úgy képzeld el hogy hideg, inkább úgy mondanám visszahűtött, ugye a beszívott levegőt a turbó összenyomja, emiatt felforrósodik, ezt a cooler visszahűti, de nem feltétlen alacsonyabbra mint a beszívott levegő, sőt. Az értékekről nem tudok nyilatkozni sajna, valszeg ez autótípus függő is, egy kicsit magasnak tűnik, de mostanában elég meleg is van. Legjobb lenne összehasonlítani egy jól működő példánnyal.
2021. jún. 15. 00:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!