Felelőtlenség lenne Yamaha R1-re váltani?
#3
Teljesen igazad van. Ha már ennyire tetszenek az r1esek akkor vegyél egy r6ost mert az bőven jó még neked. Aztán még két-három év és válthatsz r1re
Egyes voltam
Szerintem sem ajánlott a szavaidból, megfogalmazásod módjából ítélve. Nekem van egy 300-as motorom, meg egy 900-as,ami súlyban hasonló az R1-hez. Ég és föld a különbség a kettő között. 2 év után szerintem még nincs meg az a tapasztalatod, ami egy R1-hez kell. Persze ez függ attól is, hogy mennyire fejlesztettél magadon aktívan az utóbbi 2 évben.
Szerintem egy kisebb motorból közúton sokkal nagyobb élvezetet lehet kivenni a KRESZ keretein nagyjából belül maradva, így maximalizálva a biztonságot. Ha vonz az R1 egyből R3 után, valószínűleg nem az öreguras motorozás miatt választanád azt, azaz nálad még nagyobb a potenciális baleset veszélye. Szerintem egyrészt biztonságosabb lenne, másrészt nagyobb élményfaktorú lenne számodra egy R6 először. Nagyon hasonló a kettő, de az R6 könnyebben kezelhető, pedig már az is eléggé állat. Aztán ha az R6-ot is kevésnek érzed pár év után, akkor bevállalhatsz egy R1-et viszonylagos biztonsággal. Menj el sok vezetéstechnikai tréningre. Ott mindig rájön az ember, hogy nem tud annyira motorozni, mint hiszi.
#9
És a súlyán hogyan állítasz? :P Kiveszel belőle néhány alkatrészt? Gondolom valahogy biztos lehet átnappelni az ECU-t, hogy gyengébb legyen, de egyrészt valszeg drága, másrészt a súly változatlan, továbbra sem ajánlom személy szerint ezt a megoldást. Illetve egy R6-on alog fog bukni pár év alatt, ha esetleg eladná. Másrészt az se biztos, hogy el akarja adni. Én is azt hittem, hogy majd a 900-as után jönni fog valami nagyobb, de már ez is feleslegesen sok az esetek 90%-ában, azért vettem mellé a 300-asat (egyedül utassal, túrázni jobb a nagyobb). Amíg nem próbálsz ki több különféle motort, fogalmad sincs, mit akarsz egy motortól pontosan. Lehet használja az R6-ot 2-3 évig, majd rájön, nem is kell neki több, ez agilis, viszonylag könnyű, viszonylag kezes, ugyanakkor magas fordulaton előbújik a 100 LE. Nagyon sokan sokkal jobban élveznek egy 600-as motort, mint egy 1000-est. Rengetegen váltanak vissza kisebbre a nagyobb után. Annak sincs értelme.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!