A hibrid vagy a teljesen elektromos hajtások miért nem népszerűek a terepjáróknál?
Hummer EV úton van. Elvileg kifejezetten jó lesz terepre (pl. tud oldalazni)
Ford F150 EV, ami szintén jó lehet terepen meg most lett bemutatva.
A rendes terepjárókban amúgy rendes dízelmotor van ám, nem az agyonfojtott, mint amik az átlag közúti autókban vannak. Úgyhogy aligha lehetne érezni a különbséget, ráadásul egy elektromos terepjáró sokkal nehezebb lenne, mivel kéne bele egy óriási akksi, hogy a nagy teljesítmény mellett legyen valamennyi hatótávja is. A nagy súly pedig terepen azért nem előnyös.
Úgyhogy ezért. Nincs gond a nyomatékkal, egy nem elfojtott dízelmotor köszöni szépen meghajt egy hajót is és az autó azzal könnyebb és nagyobb hatótávval rendelkezik.
Vegyük ketté a dolgot:
Jobb a villanymotor, mint a diesel hajtás? Milliószor, egy álom amilyen precízen lehet szabályozni, nem "rugdossa" a főtengelyt alacsony fordulaton, ha azt mondod neki, hogy 45°27' akkor odaáll.
Jobb az akkumulátor, mint egy hagyományos üzemanyagtank? Nem, rohadt sok gubanc van vele, nagyon üzemórás alkatrész.
Munkagépeknél nem is kérdés, hogy a diesel-elektromos hajtás a jövő - sőt, igazából már rég csődbe ment az a gyártó, aki az elmúlt 20 évben nem kínált ilyen elrendezésű bányagépet, manapság a traktorok vannak terítéken, s ha így megy tovább, akkor valóban lejöhet akár a terepjárók árszintjére is az a teljesítményelektronika amely ahhoz szükséges, hogy jól meg lehessen egy ilyen gépet alkotni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!