Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy kis köbcentis autónál...

Egy kis köbcentis autónál miért lényeg, hogy legyen benne klíma, főleg ha napi 5 kmt mennek vele?

Figyelt kérdés
Ennyi napi kmnél fel se tud melegedni vagy le se tudja hűteni rendesen egy kis köbcentis autót. Arról nem is beszélve hogy drága a javíttatása, töltetni kell gázzal időnként és plusz súly a kocsinak klímahűtő, kompresszor, csövek stb.
2021. jún. 2. 15:38
1 2
 11/13 A kérdező kommentje:
10. Én hiszek neked hogy nem volt még töltve, de már egészen biztos hogy nem úgy hűt mint újkorába.
2021. jún. 2. 18:00
 12/13 crudy ***** válasza:
70%

Es takaritva se volt 15 eve? Az azert eros.


Egyebkent h fugg ossze a motor meret a megtett tavolsaggal? Ez valami torveny, hogy aki kismotoros autot vesz az nem megy tobbet 5 kilometernel?

2021. jún. 2. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:

Sajnos a kérdésre nem lehet válaszolni, mivel nem kérdés, hanem kérdésbe csomagolt (téves) vélemény. A kérdező szerint akinek csak kis lökettérfogatú motorral szerelt kocsira van pénze, az sosem megy vele 5 km-nél többet. Másrészt ha nincs pénze jobbra, ne akarjon urizálni a klímával, kár belé, hülye proli tekerje le az ablakot.

Így a kérdés inkább csak egy újabb kérdést vet fel, hogy képesek emberek ennyire előítéletesek és primitívek lenni, mint a kérdező.


A kérdésbe csomagolt téves állítások:

-le se tudja hűteni rendesen egy kis köbcentis autót: Nem tudom hány köbcentis a kocsim, de 2-3 millió köbcenti körül lehet az utastér térfogata. Le tudja hűteni, mert indítás után fél percen belül már akkor is hideget fúj, ha előtte a napon állt. 7-8 fokos levegőt fúj be, légszállítást nem mértem, de határozottan érzezhetően hűvösebb, és kevésbé párás a levegő odabent, ha megy a klíma. Utóbbi a hőérzet szempontjából szinte fontosabb is, mint a hőmérséklet.



-Arról nem is beszélve hogy drága a javíttatása, töltetni kell gázzal időnként: Értem én, csak a kiskocsik klímáját drága javíttatni, a nagy és drága kocsiknál az olajcsere mellé adják ajándékba, ugye? Négy-öt évente kellett tölteni hűtőközeggel, de azt amúgy is kellett volna, mert a hűtőközeggel (ami hol gáz, hol folyadék halmazállapotú) a kenőanyag is ki van cserélve. Tizenpárezer forintból megvolt. Hú de drága. Javíttatás: 18 éves korára volt egy klímahűtő és szárítótartály csere, és egy kompresszor csapágycsere, tényleg állandóan tönkrement benne valami, ugye?


..és plusz súly a kocsinak klímahűtő, kompresszor, csövek stb.

Igen, egy egytonnás autót pont az 10-12 kiló fogja lomhává tenni, amennyivel nehezebb a klímás változat.



Válaszolva a kérdésre is: azért lényeg, mert a magyarországi klíma mellett ma már meg lehet rohadni a kocsiban 10 perc alatt is, ha 40 fokos nyári kánikula van. Másrészt az őszi ködös-esús időben klíma nélkül a szélvédő páramentesítése gyakorlatilag lehetetlen.

2021. jún. 3. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!