Egy kis köbcentis autónál miért lényeg, hogy legyen benne klíma, főleg ha napi 5 kmt mennek vele?
Es takaritva se volt 15 eve? Az azert eros.
Egyebkent h fugg ossze a motor meret a megtett tavolsaggal? Ez valami torveny, hogy aki kismotoros autot vesz az nem megy tobbet 5 kilometernel?
Sajnos a kérdésre nem lehet válaszolni, mivel nem kérdés, hanem kérdésbe csomagolt (téves) vélemény. A kérdező szerint akinek csak kis lökettérfogatú motorral szerelt kocsira van pénze, az sosem megy vele 5 km-nél többet. Másrészt ha nincs pénze jobbra, ne akarjon urizálni a klímával, kár belé, hülye proli tekerje le az ablakot.
Így a kérdés inkább csak egy újabb kérdést vet fel, hogy képesek emberek ennyire előítéletesek és primitívek lenni, mint a kérdező.
A kérdésbe csomagolt téves állítások:
-le se tudja hűteni rendesen egy kis köbcentis autót: Nem tudom hány köbcentis a kocsim, de 2-3 millió köbcenti körül lehet az utastér térfogata. Le tudja hűteni, mert indítás után fél percen belül már akkor is hideget fúj, ha előtte a napon állt. 7-8 fokos levegőt fúj be, légszállítást nem mértem, de határozottan érzezhetően hűvösebb, és kevésbé párás a levegő odabent, ha megy a klíma. Utóbbi a hőérzet szempontjából szinte fontosabb is, mint a hőmérséklet.
-Arról nem is beszélve hogy drága a javíttatása, töltetni kell gázzal időnként: Értem én, csak a kiskocsik klímáját drága javíttatni, a nagy és drága kocsiknál az olajcsere mellé adják ajándékba, ugye? Négy-öt évente kellett tölteni hűtőközeggel, de azt amúgy is kellett volna, mert a hűtőközeggel (ami hol gáz, hol folyadék halmazállapotú) a kenőanyag is ki van cserélve. Tizenpárezer forintból megvolt. Hú de drága. Javíttatás: 18 éves korára volt egy klímahűtő és szárítótartály csere, és egy kompresszor csapágycsere, tényleg állandóan tönkrement benne valami, ugye?
..és plusz súly a kocsinak klímahűtő, kompresszor, csövek stb.
Igen, egy egytonnás autót pont az 10-12 kiló fogja lomhává tenni, amennyivel nehezebb a klímás változat.
Válaszolva a kérdésre is: azért lényeg, mert a magyarországi klíma mellett ma már meg lehet rohadni a kocsiban 10 perc alatt is, ha 40 fokos nyári kánikula van. Másrészt az őszi ködös-esús időben klíma nélkül a szélvédő páramentesítése gyakorlatilag lehetetlen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!