CB500f (2016-tól) vagy KTM Duke 390 (2018-tól)?
E kettő motor közül szeretnék választani. Amire használnám: 60% város és 40% Mo-i országút, autópálya (külföldre nem mennék).
Jelenleg kerékpárral szoktam futárkodni, és azzal tervezek továbbra is többet menni. A tervem, hogy havi 4-5 műszakkal Budapesten (egy műszak 3-4 óra) használnám a motort is jó időben, és szerintetek melyik motor az, ami ezeknek a feltételeknek megfelelő lenne (szervíz, megbízhatóság)?
Még annyit, hogy kezdő motoros vagyok A jogsival, és mindkét motor mérete megfelelő, de pl.: a Kawa Z400, MT03 (2016-tól) már nem jó méretben, és A2-nél erősebb motort nem vennék. Robogó kizárva, mégha léteznek is nagyok.
Elég rossz a szélvédelme mindkettőnek, ha a fentiek szerint akarod használni, keressél egy nagyon jó bukót hozzá, mert a szélzaj különben fárasztó lesz.
CBX500-as Hondám volt, 2013-as évjáratú. Nagyon megbízható, jó motorok ezek. A két henger miatt kicsit nehéz velük lassú tempónál manőverezni. Ez Budapesten hátrány lehet.
Nézzél utána, hogy melyikre mennyiért kapsz oldal dobozt és tartót. Honda esetén a gyári drága lett volna és még csak kicsi is (lehet azóta már van jobb lehetőség).
Én is motorozom, én is futárkodom (a kékeknél), én is motorral, én is voltam kezdő, volt 1 hengeresem, most van 2 is meg 1 hengeres is. A 300assal futárkodom, a 900-assal megyek hosszabb, városon kívüli túrákra, vagy ha utassal megyek. Csak azért írom le ezeket, hogy lásd, átlátom a helyzeted elég jól, nem hasracsapásból mondom, amit mondok.
Az, hogy egyiknek sincs szélvédelme, az mindegy, ne bukósisakkal próbáld kompenzálni a zajt, mert az egy 2-300 ezres bukósisakot jelent (Schuberth), hanem ha városon kívül mész, használj direkt erre a célra kitalált motoros füldugót. EarPeace vagy Alpine. Ezek nagyon hatékonyan csökkentik azt a zajt, ami a fáradtságot okozza, de a többit (közlekedés egyéb hangjai) csak némileg tompítja. Városban felesleges, kb 90-100 km/h fölött lesz zavaró és káros.
Ne ezen múljon szerintem, hogy melyiket választod, de jó ha tudod.
Ha akarsz menni sokat utassal, városon kívül, akkor egyértelműen a CB500F lehet jobb választás a sokkal magasabb és sokkal használhatóbb helyen lévő nyomaték miatt (43 Nm @6500rpm vs. 35 Nm @7500rpm), illetve talán kényelmesebb az utasnak is. Ha főleg egyedül, akkor a Duke 390 is bőven elég mindenhez. Még a 286 köbcentis motorom is elég, főleg városban. Amit még érdemes megfontolnod, hogy a Duke 150 kg, a Honda pedig 190, az a 40 kg elég sokat számít kezdőként, főleg kezdőként városban futárkodva.vSzerintem erre a célra sokkal jobb a Duke. Én is sokkal jobban élvezem a kis 300-asomat futárkodáshoz, mint a 900-asomat. Másrészt meg full kezdőként szerintem ne egy új motorral futárkodj, vagy köss rá casco-t (ha esetleg egybe veszed és nem részletre). Utóbbi 4 napban 2-szer kellett potenciális balesetet hárítanom (ajtónyitás meg hirtelen agresszív sávváltás, amikor mellette voltam), kezdőként az első tuti nem sikerült volna, főleg nem egy 190 kilós motorral, olyan hirtelen kellett kitérnem. Volt 190 kilós motorom nekem is, ugyanígy 35 kW, csak az 1 henger volt.
A CB500F-nek simább a motorja, a Duke-nál számítani lehet kézzsibbadásra, ha sokat mész fix magasabb fordulaton. A hangja szerintem egy Duke-nak jobb, de én szeretem a supermotos, egyhengeres hangot.
Ha nem a túrázás a fő cél, akkor megint a Duke lehet a jobb, mivel amíg városban, agglomerációban vagy és nem akarsz autópályán, autóúton sokat menni, sokkal karakteresebb és nagyobb mosolyt tud csalni az arcra egy könnyebb, gyengébb motor, kanyargós utakon szintén 90 környékén meg kb mindegy. Illetve full kezdőként meg szintén a gyengébb, könnyebb motor lehet a jobb választás, hamarabb ad magabiztosságot, tapasztalatot, mivel nem kell annyira finomkodni a gázzal, fékkel, sokkal megengedőbb, ha hibázol. Az elején ki kell alakítani megfelelő izommemóriát, ami nem 2 perc. Mondjuk a 900-asom részben azért kevésbé élvezetes városon belül, mert olyan sok a nyomaték, hogy folyamatosan figyelnem kell, mennyi gázt húzok és hogyan húzom. Effektíve a csuklóm a kipörgésgátló, főleg ha vizes/hideg az út. Sokkal komolyabb, kevésbé játékos egy nagy, nehéz, erős motor. Ha túl sok gázt húzol főútra kikanyarodva, megcsúszik, aztán korrigáld. Kezdőként nem fog menni és elcsúszol. Ez már 48 LE és 45 Nm-nél is előfordulhat, de amíg nem alakul ki a finom izommemória meg reflex, hogy hogyan kell ezt korrigálni, könnyebben eleshetsz. Ezzel szemben a 300-asom tekerhetem koppig, nem igazán kell figyelnem ilyen apróságokra, ami könnyedebb, könnyebb és élvezetesebb egy városi környezetben. Ezért is jobb talán városon belül, kezdő részére egy könnyebb, gyengébb motor. Félreértés ne essék, a Duke 390 nem "gyenge", így is le tudsz nyomni akár valami erősebb autót is, ha épp akarsz.
Városban használva kb mindegy, hogy 2 vagy 1 henger. Kb hangon kívül nincs érdemleges különbség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!