Szívóbenzines autóknál milyen hibalehetőségek vannak?
Azzal kb. egyenértékű, nagyösszegű kiadást jelentő tételek, mint dízelnél pl. turbó, kettőstömegű, részecskeszűrő, porlasztók stb.?
Használt benzines autó vásárlása esetén mit érdemes a vezérlésen kívül egyből cserélni, vagy mi lehet esedékes, teszem azt 200 ezer, vagy akár 300 ezer km közelében?
Melyiknek van több értelme, használt benzines és az üzemanyagra költeni, vagy használt dízel "lutrira", felújítani ami szükséges, de cserébe kevesebbet fogyaszt később, hosszú távon is?
Attól hogy nincs rajta turbó meg EGR, még van bőven, de motortól is függ.
Olajfolyás, csapágyasodás, hengerfejrepedés ami hajlamos rá, tömítések, csövek, vezérlésük ugyanúgy van, szíjak, tárcsák elhasználódása.
Úgy csinálsz, kérdező, mintha a dízelolajat ingyen adnák.
Eleve, ha sokat használod városban, ill. nem mész vele évente legalább 20e km-t, akkor jobb a benzines.
Akkor legyen konkrét két példa:
1.6 TDCI 90 vagy 110 lóerős (inkább utóbbi)
vs.
1.3 Yaris motor (nem az 1.33, a régebbi)
Mondjuk hogy kb. 2.5 liter különbség van 100 km-en fogyasztásban, az nekem éves szinten kb. 200 ezer Ft megtakarítást jelent, a dízel javára. Viszont úgy kell kezdenem - ha jót akarok magamnak - hogy felújíttatni a kényes részeket a hajtásban.
Viszont ha a Yaris-féle motorban elég vezérlést egyszer, olajakat szűrőket is 1x illetve aztán rendszeresen cserélni, aztán elketyeg százezret akkor ugyanott vagyok. A dízel is el kéne menjen annyit. Csak ott előre kifizetem tulajdonképpen azt, amit a benzinesnél az üzemanyagra költenék.
A fordból a 90le-st vedd, a Toyotának meg akadnak típushibái rendesen abból a korból.
Nekem a saját véleményem az, hogy úgy veszek autót, hogy ha ellopják/összetörik stb., akkor szemrebbenés nélkül veszek egy másik hasonló kaliberű kocsit. szóval én autóra 1-1,3 milliónál többet nem költök + átírás, és szokásos dolgok cseréje. A fizetésemhez viszonyítva pedig 2 havi nettóm. És alapból dieseles vagyok, de ha jön egy lendkerék, vagy befecskendező csere, akkor nekem nem okoz gondot kifizetni.
Ha dieselt tartasz mindig legyen félre téve 2-300000-ed javításra.
Közszférás fizetésből nehéz lesz vigéckedni, Ford Focus amiket néztem, egyetlen lehetséges alternatíva igazából, nekünk az 1 millió is mondjuk úgy megterhelő (ha úgy nézzük, közel félévi fizetésem...)
Jelenlegi igényből azért nem adnék lejjebb, ezért a mostanitól régebbi, vagy Swift 1.3-at, Ignist, WagonR-t, Opel Corsa stb. ha lehet nem vennék...
8 vagyok!
Pedig az Ignis egy nagyon jó alternatíva, ha találsz egy jól karbantartottat, amire vigyáztak is. És van sok egy gazdás is, ami persze nem mindig jó, de lehet az is.
Tény a Focus jobbnak tűnik, kényelmesebb, de az Ignissel jóval kevesebb lesz a gondod. Itt főleg az anyagiakra gondolok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!