Renault clio 2 1.9d vélemények?
Találni még ilyet? Elég ritkák.
Nekem volt 1 évig, a sima szívódízel.
És az is lecserélt renault 19 adagolóval, mert a gyáriak el tudnak romlani.
A motorfelfogatás elég béna, kissé imbolyog benne a motor, a szokásos probléma a kilukadó fűtőradiátor, ahol elmegy a hűtővíz.
Aki ezt nem veszi észre, hamar hengerfejes lesz bármilyen motor.
Amúgy nagyon igénytelen egy motor, a 64 lóerős is jól viszi a kis kasznit, meglehetősen strapabíró, ha egy hülye kiscsaj kezdő jogsiját is túlélte, rendszeresen megfőzött motorral, akkor jó lehet.
Másik baja még a rozsda, a küszöb szeret lerohadni, viszont semmi más nem.
Csakis a küszöb.
Volt, akinél 7 litert fogyasztott, nem tudom milyen hülye módon vezette, nekem átlagban 4 körül.
Nem tudom mennyire aktuális még, de hátha valakinek jól jön.
Megbízhatóságáról sokat nem tudok mondani, mivel az előző tulaj nem sokat foglalkozott vele, ezért elő-előjönnek problémák. Jelen pillanatban azzal küzdök, hogy 5 fok alatt már nem indul be, de nemsokára megy szerelőhöz a kicsikém. Ezt leszámítva a fűtéssel volt problémám, vezetékek égtek össze, 20 ezer forintos tétel volt.
64 lőerős csapatot erősítem. Nem egy erőmű, nem gyors autó, de városba megfelelő, országúton is bírja nagyobb hangoskodás nélkül a 90-100km/h-t. Afelett már elég hangos.
Fogyasztás: szeretnék vezetési tanácsadást kérni az előző kommentelőtől, 4 literes fogyasztásról ne is álmodjon senki, városban körülbelül az autókatalógusban leírtak a megfelelők. Városban 7-8 liter körül.
Belső: nagyon kényelmes autó. Egyetem mellett futárkodok és 12 óra swiftezés után átülni a Clioba. Leírhatatlan. Műanyagok nem kopognak. Kinézetre megfelel egy átlag 20-30 éves autónak. Mint ahogy írtam, az ülések nagyon kényelmesek. Hátsó lábtér nem túl nagy, de el lehet férni ott is. Belmagassága megfelelő, a 2 méter magas kollégám is kényelmesen elfér, jómagam 180 centi vagyok. Ki- és beszállás sem kényelmetlen, elég alacsony ahhoz az autó, hogy ne egy teherautóban érezd magad és elég magas ahhoz, hogy normálisan ki tudj szállni belőle.
Szervizelés, javítások: ahogy az előző is írta, a küszöb rozsdál, ezt én még kiegészíteném a hátsó sárvédőívekkel, nekem már azt is cserélnem kellett. Szervó is elromlott már benne egyszer, csak bontottat talált bele a szerelő, mivel ezek a szervók nem sok autóban kerültek felhasználásra. De ez is szerelési költséggel együtt került pár tízezer forintba. Tehát eddig nem volt vészes költség, amint átesett a nagyszervízen, ezt még kiegészítem.
Menettulajdonságok: mint ahogy azt kezdtem, a 64LE-es verzió nem fog belelapítani az ülésbe, de amennyire kell, annyira megy. Jó vezetni, jól érezhető az autó. Nem túl feszes a futómű, úgyhogy ha elkapsz esetleg 1-2 kátyút, az sem fog tökönvágni. Jó az úttartása is. Szervó megfelelő, egyértelműen kényelmesebb a szervó nélkülieknél, de nincs túltolva, mint az újabb fajtáknál, tehát érzed, hogy egy kormányt tekersz, de nem szakadsz bele. Persze elromlott szervóval járást nem ajánlom, mert azzal egy napi kondizást ki tudsz váltani, már ha érted mire gondolok:D
Biztonság: az enyémben csak légzsákok vannak, de szerintem ez a legfontosabb. Töréstesztje is átlagos.
Összességében én ajánlom bárkinek, ha kap egy kis törődést, meg fogja hálálni a kényelmével, kinézetével és hangjával. Teszi ezt alacsony költségekkel. Tanuló/első autónak is megfelelő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!