Első autó választásban lennèk kíváncsi a tapasztalatokra, vèlemènyekre. Mazda 323 f 1.4 2003 Daewoo Lanos 1.4 S 2002 Renault 1.4 2000 Vèlemènyek?
Osztom #1-et, ezek közül egyik sem kifejezetten jó kezdő/olcsó autó. Tudom emberek nem szeretnek egy lenni millióból és ezért inkább keresnek valami ritkább autót, de amikor 20 éves autókról beszélünk, fel kellene tenni a vásárlóknak egy kérdést: mi vajon az oka annak, hogy az általad említett autók relatív ritkák, szemben például egy Swifttel, vagy F Astrával? Hát az, hogy utóbbi kettő a világból kimegy, soha semmi baj nincsen velük és tized annyit kell rájuk költeni, mint az általad említettekre. Röviden: ár/érték.
Ha az ember régi autót akar olcsón, akkor ne kezdjen el duzzogni, hogy "de nem akarok swiftet/astrát, mert minden csórónak olyan van". Igen, minden csórónak olyan van, mert azok a legjobb csóró autók. Te is csóró vagy, állj be a sorba.
franciát semmiképp se
a lanos egy opel klón elavult szar koppintás
de a renaultnál tuti olcsóbban fenttartható
vegyél suzukit, toyotát, hondát, nissant...
#5 Szerinted mi az oka annak, hogy az "űrhajók" ugyanolyan árban vannak, mint a fapados tucat autók, mint pl. a Swift és Astra? Na segítek, ha van kedved olvasni.
Te vagy rá az élő példa, hogy a francia mentalitás működik. A franciáknak nagyon régóta, sok évtizede ez az üzleti stratégiájuk, hogy gyártanak egy nagyon kényelmes, nagyon szép és alapvetően nagyon fejlett/modern autót megfizethető áron, csak az a baj, hogy itt el is fogynak a pozitív jelzők, mert a kényelem, szépség és modernitás a megbízhatóság, élettartam és szerelhetőség maximális rovására megy.
És nézd csak meg, hogy te is hogyan állsz hozzájuk: "Swift mellett egy űrhajó". Hát igen. Én amikor az Astrát és Swiftet javaslom valakinek kezdő/olcsó autónak, akkor a megbízhatóságot és fenntarthatóságot részesítem előnyben, ezért ajánlom ezeket. Igen, ezek fapados autók, ehelyett vehetünk modernebb autót is, mint pl. Megane. A vételár kb. azonos és sokkal modernebb, na de vajon miért ilyen olcsó akkor? Szerintem egyértelmű a válasz: pocsék megbízhatóság, horribilis javítási díjak.
Ha neked megéri, akkor hajrá. Én nem mondom senkinek, hogy mit vegyen, én csak ajánlok. Első/olcsó autónak a francia egy mocskosul rossz döntés, talán a legrosszabb, a Renaultnál rosszabb csak a PSA (Citroen és Peugeot) lenne. De mindenki azt vesz, amit akar. Nem az én pénztárcám/idegrendszerem fog lezsibbadni tőle.
Élő példája vagy az interneten összeolvasott elvileges tudás fájának, csak mögöttes tartalom nincs. Ha lett volna Meganeod, szerelted volna otthon és gyakorlati tapasztalatod lenne (nekem kettő volt, meg egy Clio, most meg egy facelift utáni 307) akkor a büdös életben nem ajánlanál többet Swiftet és F Astrát, csak akkor ha 1-200 ezer Ft-ja van rá, mert annyiból csak azokat kapni valóban. Felette viszont már el kell felejteni ezeket, csak az idióta magyar szűklátókörűség erre nem képes és aki mást mer ajánlani az meg a hülye.
Francia autók azért olcsók, mert a magyar pont az elvileges tudásával szarnak tekinti és olcsón dobálják, mondjuk én ennek pont élvezője vagyok nagyságrendekkel jobb autóban ülhetek ugyanannyiért. Ellenben mindig is német és japán autób.zi volt ez a nép, akkor is ha a konstrukció szar és elavult. Pont annyi a szar franciából, mint a másikakból is. 3x áron árult rozsdás Golf3-ak, csak mert német, meg mert kettő vé és a sok ökör meg is veszi annyiért, de franciába bele nem ülne, mert az szar.
Legkomolyabb hibája a Megane-nak facelift után (99-2003 között) az a hátsó torziós rugó fáradása, törése aminek javítása 90-100 ezer. Ez viszont vásárláskor tökéletesen ellenőrizhető a leülés mértékéből, a csomagtartóra nehezedés és lökdösés mértékével járó kilengésből, recsegő, nyikorgó hangból, menet közben a hátsó kerék felütéséből a gödrökben.
Második legkomolyabb hibája a 4 trafó, darabja 10 ezer, otthon cserélhető, akit ez megterhel az miből akar egy autót tankolni?
Az összes többi, mint a FHP jeladó hiba, generátor szabadonfutó, rezonátorcső, motortartó bakok, váltó kutyacsont, fojtószelep leragadás és sorolhatnám fél oldalon át, abból max 2-3 jelentkezik, mert a többit már megjavították az előző tulajok vagy elő sem jött és ezeknek is 10-15 ezer körüli a javítása meg egy 5 ezres a szerelőnek.
Akinek telik egy 400 ezres autóra az ki tud ennyit fizetni néha és sokkal jobb autót kap alapfelszereltségben ABS, EBD, 4 légzsák, 4 csillagos törésteszt, euro3-as keveset fogyasztó megölhetetlen motor és az autók háromnegyedében klímát is, kényelmet, menetkomfortot.
De azért ajánlgassunk csak még mindig a 80-as évek alapjaira épülő Swiftet meg a porrárohadt F Astrákat hasonló korú alapokkal, mert az elvileges tudásból ennyire telik.
Ez a különbség mikor valaki ért is hozzá, míg a többi birka csak bégeti agyatlanul a szar franciát.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!