Autómba tipusazonos motorcsere történt, de egyik ismerősöm épitette be a motort, ezért nincs számla róla, így át tudom iratni a forgalmiban a motorszámot?
Az előző történetből adódik a kérdés:
Akinek sikerült szert tenni egy 20 másodperc alatti hibakereső és fillérekért dolgozó mesterre, az minek tölti az időt autodidakta módon szakmák megtanulásával, továbbá mi értelme beruházni beruházni saját eszközökre?
Ellentmondásos..........
Mi a picsának megtanulni főzni ha minden 2. sarkon van étterem?
Nos? ez ugyanaz..
Engem érdekelt. először magamnak. aztán egyszercsak jöttek mások hogy csináljam már meg ezt mert én értek hozzá, aztán egyre többen.
Lakatolás ugyanez.
Viszont az elmúlt 20 évben milliókat spóroltam meg azon, hogy a saját kocsijaimon magamnak csinálok mindent.
#23 Ennek semmi köze nincs ahhoz, hogy értenek-e hozzá, vagy nem. Az ilyen "gyorsszervizes" hozzáállás az alacsony kockázat-magas profit elvét követi.
Hasonlítsunk össze két különböző munkát, Opel Astra H 1.6, jó minőségű márkákkal:
1. Kisszerviz (olaj-levegő-pollen): anyag 40 ezer, ebből kb. 19 ezer haszon és 1 munkaóra, legyen mondjuk 15 ezer forint. 1 óra alatt kerestek 34 ezer nettót és a kockázat tulajdonképpen nulla, ebben a folyamatban nem igazán lehet hibázni bármit is. Tulaj örül, minden remek. Autó ki, viszont látásra, jó utat, jöhet a következő.
2. Hengerfejezés vezérléssel: anyag 215, ebből kb. 103 ezer haszon, gépműhely 40 ezer, de ebből egy fillért nem lát a szerelő, 12 munkaóra 180 ezer. Végső haszon nettó 283 ezer forint, ami óránként 23500 forint (kerekítve). Kapásból jelentősen kevesebb az óránkénti haszon és akkor a legnagyobb probléma még hátra van: az ügyfél megkapja a 435 ezres árajánlatot, tajtékzik egy sort hogy miért kerül ilyen sokba egy egyszerű kis benzines népautó és elnevez titeket tolvaj g*ciknek (mintha mi tehetnénk a magas alkatrészárakról és az embertelen rezsidíjakról), még esetleg itt-ott értékelést is ír, illetve facebook csoportokban széthazudja az életét csak hogy ártson nektek és ez bizony nagyon rossz az üzletnek. Innentől két opció létezik: a magas ár miatt nem kéri a javítást, azaz a szerelők eltöltöttek X időt a diagnosztikával, a munkafelvevő pedig eltöltött Y időt az árajánlat készítésével, a nagy büdös semmiért (jelzem, az "X" és "Y" idő alatt simán befért volna az a fenti kisszerviz 34 ezer forint profitért a nagy büdös semmi helyett). A másik opció, hogy a magas végösszeg ellenére kéri a munkát, ekkor sokkal kisebb óránkénti profitért megcsinálunk egy olyan munkát, ami közben bármikor befuthat valami hátráltató tényező, ami további időt rabol a szerelőtől, neadjisten még a végösszeget is növeli, ami miatt még jobban tombolni fog a tulaj, ráadásul akármennyire is ért hozzá a szerelő, emberből van ő is, bárki hibázhat és nagyobb munka = nagyobb hibázási lehetőség, szóval a kockázat is magasabb. A végén pedig senki nem lesz boldog, a tulaj a végösszeg miatt, mi pedig a tulaj miatt.
Hab a tortán, hogy a hengerfejezés még nem is egy bonyolult munka egy ilyen autón és mégis mennyivel rosszabb. Mi lenne, ha például egy motorgenerált hoztam volna fel példának? Még sokkal rosszabb lenne.
Na... akkor te a kettő közül mely típusú munkákat részesítenéd előnyben? Hát persze, hogy a kisebb és egyszerűbbeket. Ez teljesen nyilvánvaló. Hiába tudsz megcsinálni egy motorgenerált, akkor is a kisebb karbantartásokra fogsz ráállni. Ezért van az, hogy a nagyobb munkákat nagyon sokszor már csak a feketén üzemelő garázsszervizekben lehet elvégeztetni, mert a garázsjancsi, mivel fekete, sokkal kedvezőbben tud dolgozni. Magántulajdonú garázsban sokkal olcsóbb a rezsi (az óradíja persze ugyanannyi), adózni nem adózik szóval a nettó bevétele a bruttó is egyben, ráadásul felelősség sincsen rajta, mert se munkalap, se számla, az autó kigurul a garázstól és onnantól "ő bizony még soha nem is látta azt az autót". Így megéri. Normális tiszta szervizkörülmények között egyáltalán nem.
Én értem hogy nem éri meg hibakereséssel foglalkozni amikor nem teljesen egyértelmű hogy akkor mit is kellene kezdeni vele. Teljesen világos.
Ettől függetlenül gondolom érthető kritika a másik oldalról ha az ember nem tudja hova a bánatos 3,14csába vigye az autóját ha annak valami elsőre nem teljesen egyértelmű baja van de ki kellene deríteni mi okozza a hibát.
Szerinted erre mi a megoldás?
Értem hogy a tulaj szemetek de mi van azzal a tulajjal aki teljesen jóhiszeműen hozza az autóját, hajlandó lenne tisztességesen kifizetni a munkát ha valaki megcsinálja neki, de lekoptatják mert ők csak fékbetétet meg olajat akarnak cserélni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!