Mi a véleményetek erről a BMW hirdetésről? Jó döntés lenne megvenni?
Ha most úgy döntenék, hogy nulla autós háttérrel (Skoda Fabia-t vezettem eddig) vennék egy ilyen autót hétvégi/alkalmi hobbijárműnek, akkor mire számíthatnék az első 1 évben? Van-e értelme elgondolkozni rajta és ha igen, akkor hogyan bonyolítsam le a vásárlást ill. mire figyeljek?
Mire számíthatnék?
Ezt mi innen nem tudjuk eldönteni
Hirdetés alapján szépnek tűnik, de oda kell menni, átnézni, kipróbálni rajt mindent
leírás és külső alapján igényes gazdája volt (már ami a szándékot illeti részéről)
többit csak úgy lehet megtudni ha elmész lecsekkolni
"Egyszer fizetem ki, esetleg 2-3 százezret még ráköltenék ha kell"
egy 20 éves BMW-re rendszeresen kell költened majd 2-300 ezret, nem esetleg egyszer kétszer
Ha mindenképpen "élményautót" akarsz, add el a fabiát, rakd hozzá a pénzedet, és vegyél a hothatchet
Benzines BMW E46. 304 e km el
Gondold át rendesen.
Ezekkel a motorokkal alapbol is sok baj van
És ennyi kilométernél barmi megtorténhet
Én nem javasolnám.
Ebbol esetleg a 2.0 dieselt.
Nekem volt már több ilyen korú BMW-m is, többek közt E46 kupé is (facelift előtti M52TUB20-as 20i). Ismerek is sok embert akinek van és aki foglalkozik velük, úgyhogy tapasztalatból leírom amit gondolok.
Összességében a '90-es években tervezett BMW-k nagyon jól összerakott autók egytől egyig, nem véletlen, hogy a 2000-es évek közepénél (E60, E90, stb) húzzák meg a márkakedvelők közül sokan a minőségromlás rajtvonalát a márkán belül. Csakhogy ez akkor igaz, és csak akkor, ha egy eddig is jól tartott példányt fogsz ki, amit továbbra is mindenre kiterjedően tartasz fenn. Nem szeretik a gyárinál sokkal rosszabb alkatrészeket, és bizony érzékeny a futóművük a magyar utakra (főleg az M-es futósoknak), úgyhogy ott főleg érdemes a legjobb minőségre menni.
A 18i motor, ami ebben van, sajnos nem a legjobb. Hajlamos a hengerfejesedésre, és kicsit nehéz neki ez a kasztni, nem lesz vele igazán élménydús autó. Hathengeres benzinessel érdemes venni, ha élményt szeretnél, ezek a faceliftesek már a dupla vanosos M54-es sorhatos motorokkal szereltek, ami tartós, szép hangú, oldschool BMW-s karaktert magában hordozó konstrukció bármekkora méretben. Itt már a 170 lovas 20i is egész tisztességes (bár versenyautó azzal sem lesz), de érdemes az ennél nagyobb motorokkal vadászni - azok viszont 1,5 milliótól felfelé vannak csak olyan állapotban, amit érdemes lehet megvenni.
Amennyiben kifogsz egy ilyet, nagyon jó élmény egy ilyen autó. Jó minőségű az egész, a kormányzásban sok a visszajelzés (bár már nem annyira, mint az előd E36-nál, szerintem ez ott volt a csúcson), kanyarban nagyon kezesen viselkedik, és nem véletlen driftelnek velük sokan - ha csúszik a fara, azt is kiszámíthatóan teszi, könnyen korrigálható. Az egyetlen dolog, ami lehetne jobb, ez ismét kollektíven a kor BMW modelljeire jellemző, az a váltó kapcsolási érzete, kicsit laza az egész mondjuk egy jó japán váltóhoz képest, de ha megszokod, azzal sincs baj.
Ellenben ha egy rosszat fogsz ki, arra ezek nem igazak. Ezekben az autókban tényleg annyira érezni az állapotot, hogy be tudsz ülni 2 látszatra ugyanolyan E46-ba, és olyan mintha két tök különböző autóban ülnél.
Ami viszont tuti:
- 2m alatt nem nagyon kapsz olyan sorhatos erős példányt, ami valóban problémamentes és nincs még benne a föld-hold távolság
- Mint mondtam, alkatrészből van az olcsó, meg van az amit érdemes is belerakni. Így én nagyon ritkán jöttem ki ötszámjegyű összegből egy-egy szerviz alkalmával. Ha ritkán használod, akkor ez kevésbé gond, de ha gyakran mennél vele és pakolnád bele a kilométereket, simán számolj évi 200-300 ezer forintnyi szervizzel, de több is lehet. Megjegyzem: a sorhatos benzinesekben van kettőstömegű, ez 250e körül már elszállhat, és a jó állapotúak sokszor arrafele járnak. De talán még a 18i faceliftben is, azzal sosem volt dolgom.
- A BMW-s sztereotípiák nem fognak elkerülni, és hiába vagy normális, ezen nem tudsz változtatni.
Én személy szerint szeretem őket, nekem most egy E36 328i kabrióm és egy E28 518i-m van hobbi státuszban, de volt már több E36, egy E39, és egy E38 is. Mindet imádtam, mindegyik nagyon karakteres, olcsó egyik sem volt, persze vannak fokozatok, az E38 már nekem is sok volt, azért adtam el mert azt a szervizigényt már én sem bírtam idegekkel. Mindenesetre az E36 kabriómat semmi pénzért nem cserélném le MX-5-re vagy hasonlókra, a kicsit felspécizett futóművel tudja azt a kanyardinamikát, de a hang - és ez nekem fontos - bármilyen MX-5-öt lepipál nagyon magasan. Na meg ha kedvem van, beszállítok hátra is +2 embert. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!