Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Audi A6 C6 3.0 Tdi költségei?

Audi A6 C6 3.0 Tdi költségei?

Figyelt kérdés

Sziasztok!


Főleg tapasztalt tulajdonosktól/ex-tulajoktól szeretném kérdezni (mivel tervben van a fent említett típus vásárlása, hogy milyen átlagos költségekkel kell számolni, illetve milyen időközönként jönnek fel ezek a karbantartások.



Ezeken felül még szeretnék információt szerezni:

- Motorolaj csere: Szakszervízben / "tapasztaltabb" autószerelővel / otthon is megoldható kellő odafigyeléssel? (Ezen belül a szakszervíz és a mezei autószerelő árai, ha van tapasztalat?)


Autóvásárlás után: motor- és váltóolajcsere, vezérléscsere szükséges egyből szerintetek?


A modellnél használt tiptronic váltóró élettartama és felújítási költségei? (megintcsak szeretném megkérdezni, hogy szakszervíz/ tapasztalt szerelőre lehet-e bízni?)


Ajánlott alkatrészmárkák:

-Vezérlés, fékek, olajok, amik minőségiek és beváltak nálatok.



Akit érdekel beteszem a két kiszemelt linkjét:


[link]



[link]


Bármilyen hozzászólást/véleményt szívesen meghallgatok, ami a témával kapcsolatos. Kérlek ne tartsátok magatokba! :D



Előre is köszönöm szépen a válaszokat!



2021. máj. 6. 21:13
 1/8 anonim ***** válasza:
Ha karban van tartva akkor nem szokott velük gond lenni, viszont a multitroni váltót érdemes kerülni.
2021. máj. 6. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Ha karban van tartva, a vezérműláncok közül az egyik akkor is meg fog szólalni.
2021. máj. 7. 06:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Ha annyira fillérbaszás a cél, hogy vezérlést (ha tényleg szól a lánc), olajat sem akarsz cserélni vásárlás után, akkor nem ebben a kategóriában kell nézelődni. Jó autó, jó motor, de nem a te pénztárcád.
2021. máj. 7. 07:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Alapvetően nagyon jó autók, ez a motor egy kiváló konstrukció.

De kérlek, ha már veszel egy prémiumautót, akkor ne spórolj a cseréken, alapvető dolog, hogy ha veszel egy autót, akkor a kötelezőket megcsinálod, ideális esetben egy 250 ezres Swiftnél is, egy ilyen autónál meg pláne. Minden autó hosszú távú használatának az alapja, hogy a karbantartásokon ne legyen spórolás, főleg ebben a kategóriában.


Tapasztalataim szerint érdemes keresni egy tényleg jó szakit. Na nem a sarki Janibácsit aki "okosba megoldja", hanem egy specialistát, aki kifejezetten Audival foglalkozik. Vannak ilyenek, én most nem tudok neked mondani mert 7 éve nincs Audim (előtte pont ilyenem volt), és az akkori szerelőm már nem dolgozik, de vannak. Lépj be releváns Facebook csoportokba, találni fogsz. Az Audi-BMW-Merci márkaszervizek nyilván jól dolgoznak, de a gatyád is lerángatják rólad.


A tiptronic váltó megvehető - nyilván itt is lényeges a karbantartás, olajcsere -, a multitronicot ahogy már mondták, érdemes kerülni.


Összességében a legfontosabb, hogy jó állapotot vegyél, és ezt az állapotot tartsd fenn. Motorolaj csereperiódusnál ne a gyári értéket vedd, cseréld legalább 10-15 ezer km után a légszűrővel együtt, ez nem csak erre a típusra igaz hanem összességében bármilyen autóra, ha hosszú élettartamot szeretnél.


Alkatrészből árulnak hozzá nagyon sokfélét, érdemes a gyári minőséget használni. Futóműnél Meyle (HD) jött be nekem mind Audinál, mind BMW-nél.

2021. máj. 7. 12:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Szia, többször megírtam már más kérdések alatt, nekem is volt egy nagyon szeretett 2007es 3.0 TDI A6 sedan. Imádtam, ennyi röviden, csak azért adtam el, mert vettem egy C7-est, amit mégjobban imádok. Na de röviden, nálam csak a turbó füstölt el (alapból volt benne km már akkor is, mikor megvettem), de viszonylag olcsón sikerült jól felújítani, utána még több mint 50 ezer km-t mentem vele. Ezenkivül csak alapkarbantartás, nade úgy számolj, hogy ilyen autónál illik azonnal a vétel után féktárcsákat, fékbetéteket cserélni, plusz automataváltóolaj csere. Én konkrét számokra nem emlékszem, mert sosem rugóztam ezen sokat, de ez önmagában ilyen 300 ezer ft, ha jó cuccokat veszel, munkadíjjal. EGR szelep is elszokott ezeken tömődni, először próbáltuk kitakarítani, jóvolt egy darabig, de végül csak kellett az új, 100 ezer ft felett volt. 19-es felnit vettem rá nyári keréknek, 4 új Dunlop 200 ezer ft volt rá. Soroljam még? :))
2021. máj. 7. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:

#3 Áruld el kérlek miből feltétezed azt, amit leírtál. Nem tudom miért állsz belém, úgy, hogy nem ismersz. Eszem ágában sincs "fillérbaszáshoz" folyamodni. Egy szóval nem mondtam, hogy nem akarok cserélni olajat.

A kérdés úgy hangzott, hogy "Autóvásárlás után: motor- és váltóolajcsere, vezérléscsere szükséges EGYBŐL szerintetek?". Itt a kulcsszó, hogy EGYBŐL. Ezt azért kérdeztem, mert sokan úgy feltételezik, hogy láncos vezérlés, örökélet +1 nap, ami nyilván nem igaz, de kíváncsi voltam arra, hogy ki-mikor végzi el.

A másik, hogy egy olajcserét úgy gondolom, hogy otthon is elvégezhet az ember, nem kell hozzá szakszervízes papír.(Javítsatok ki, ha tévedek). A karbantartás többi részét (pl. váltó, vezérléscsere) nyilván másra bíznám, aki tapasztalt (ahogy fent írtam), de ott a kérdést úgy értettem, hogy mindenféleképpen szakszervíz, vagy egy tapasztaltabb szerelő elég rá szerintetek.


#3 és #4

Sajnálom, hogy úgy jött le, hogy elhanyagolnám, vagy nem tudnám finanszírozni az autó karbantartását. Pont az ellenkezője vagyok, a mostani autómra is odafigyelek, pedig ég és föld a kettő, ha értitek mire gondolok. Összefoglalva: inkább fizetek (többet), csak legyen hosszú életű és később ne legyen problémája.



Köszönöm szépen a válaszokat!

2021. máj. 7. 19:23
 7/8 A kérdező kommentje:
#5 Köszönöm szépen. Ha úgy érzed, nyugodtan sorolhatod, én mindent nagyon szívesen meghallgatok! :)
2021. máj. 7. 19:26
 8/8 anonim ***** válasza:

Láttam írtad a vezérléscserét. A 3.0 TDI-vel már van annyi tapasztalat, hogy tudjuk, 300-400 ezer km után szokott csörögni a lánc, akkor kéne cserélni. Na most hogy mit jelent ez a csörgés, én sem tudom, laikusként nem is hallod, azt mondják. Mindenesetre az enyémben majdnem 350 ezer km volt eladásnál, gyári lánc volt benne. Felesleges cserélni, ha még jó, márcsak azért is, mert kétnapos meló, annak a költségeivel. Én jó 80 ezer km-t mentem ezzel az autóval, sokan mondták, hogy a vízpumpára legalább illett volna ránézni, hát én azt sem cseréltem.

Egyébként az automataváltó olajcsere 70 ezer forint volt alkalmanként, egyszer cseréltem mikor megvettem, majd rá 60 ezer km-re megint. Jó volt ez a 6 sebességes Tiptronic, nekem még észrevehetetlenül, vajpuhán váltott. Minden automatára érvényes ez, vannak olyan trükkök, hogy automatát sosem padlózunk le álló helyzetből, csak mikor már haladsz rendesen. De őszinten egy 3.0 TDI-t normálisan sosem kell padlózni, nincs rá szükség, csak ha versenyzel valami hülyegyerekkel. Vagy hogy nem veszed ki D-ből, csak mikor kiszállsz az autóból. Ilyen apróságokkal lehet hibamentessé tenni egy Tiptronicot is.

Letezett kéziváltós 3.0 TDI quattro is, eszedbe ne jusson olyat venni. Egy olyanra a kuplung + kettőstömegű +lendkerék annyiba kerül, hogy abból kijön a Tiptronic felújítása garanciával (300-400 ezer ft, vagy több). Nameg ebbe automata illik.

Ha valami konkrétum érdekel, kérdezz nyugodtan. 5ös voltam.

2021. máj. 7. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!