Audi A6 C6 3.0 Tdi költségei?
Sziasztok!
Főleg tapasztalt tulajdonosktól/ex-tulajoktól szeretném kérdezni (mivel tervben van a fent említett típus vásárlása, hogy milyen átlagos költségekkel kell számolni, illetve milyen időközönként jönnek fel ezek a karbantartások.
Ezeken felül még szeretnék információt szerezni:
- Motorolaj csere: Szakszervízben / "tapasztaltabb" autószerelővel / otthon is megoldható kellő odafigyeléssel? (Ezen belül a szakszervíz és a mezei autószerelő árai, ha van tapasztalat?)
Autóvásárlás után: motor- és váltóolajcsere, vezérléscsere szükséges egyből szerintetek?
A modellnél használt tiptronic váltóró élettartama és felújítási költségei? (megintcsak szeretném megkérdezni, hogy szakszervíz/ tapasztalt szerelőre lehet-e bízni?)
Ajánlott alkatrészmárkák:
-Vezérlés, fékek, olajok, amik minőségiek és beváltak nálatok.
Akit érdekel beteszem a két kiszemelt linkjét:
Bármilyen hozzászólást/véleményt szívesen meghallgatok, ami a témával kapcsolatos. Kérlek ne tartsátok magatokba! :D
Előre is köszönöm szépen a válaszokat!
Alapvetően nagyon jó autók, ez a motor egy kiváló konstrukció.
De kérlek, ha már veszel egy prémiumautót, akkor ne spórolj a cseréken, alapvető dolog, hogy ha veszel egy autót, akkor a kötelezőket megcsinálod, ideális esetben egy 250 ezres Swiftnél is, egy ilyen autónál meg pláne. Minden autó hosszú távú használatának az alapja, hogy a karbantartásokon ne legyen spórolás, főleg ebben a kategóriában.
Tapasztalataim szerint érdemes keresni egy tényleg jó szakit. Na nem a sarki Janibácsit aki "okosba megoldja", hanem egy specialistát, aki kifejezetten Audival foglalkozik. Vannak ilyenek, én most nem tudok neked mondani mert 7 éve nincs Audim (előtte pont ilyenem volt), és az akkori szerelőm már nem dolgozik, de vannak. Lépj be releváns Facebook csoportokba, találni fogsz. Az Audi-BMW-Merci márkaszervizek nyilván jól dolgoznak, de a gatyád is lerángatják rólad.
A tiptronic váltó megvehető - nyilván itt is lényeges a karbantartás, olajcsere -, a multitronicot ahogy már mondták, érdemes kerülni.
Összességében a legfontosabb, hogy jó állapotot vegyél, és ezt az állapotot tartsd fenn. Motorolaj csereperiódusnál ne a gyári értéket vedd, cseréld legalább 10-15 ezer km után a légszűrővel együtt, ez nem csak erre a típusra igaz hanem összességében bármilyen autóra, ha hosszú élettartamot szeretnél.
Alkatrészből árulnak hozzá nagyon sokfélét, érdemes a gyári minőséget használni. Futóműnél Meyle (HD) jött be nekem mind Audinál, mind BMW-nél.
#3 Áruld el kérlek miből feltétezed azt, amit leírtál. Nem tudom miért állsz belém, úgy, hogy nem ismersz. Eszem ágában sincs "fillérbaszáshoz" folyamodni. Egy szóval nem mondtam, hogy nem akarok cserélni olajat.
A kérdés úgy hangzott, hogy "Autóvásárlás után: motor- és váltóolajcsere, vezérléscsere szükséges EGYBŐL szerintetek?". Itt a kulcsszó, hogy EGYBŐL. Ezt azért kérdeztem, mert sokan úgy feltételezik, hogy láncos vezérlés, örökélet +1 nap, ami nyilván nem igaz, de kíváncsi voltam arra, hogy ki-mikor végzi el.
A másik, hogy egy olajcserét úgy gondolom, hogy otthon is elvégezhet az ember, nem kell hozzá szakszervízes papír.(Javítsatok ki, ha tévedek). A karbantartás többi részét (pl. váltó, vezérléscsere) nyilván másra bíznám, aki tapasztalt (ahogy fent írtam), de ott a kérdést úgy értettem, hogy mindenféleképpen szakszervíz, vagy egy tapasztaltabb szerelő elég rá szerintetek.
#3 és #4
Sajnálom, hogy úgy jött le, hogy elhanyagolnám, vagy nem tudnám finanszírozni az autó karbantartását. Pont az ellenkezője vagyok, a mostani autómra is odafigyelek, pedig ég és föld a kettő, ha értitek mire gondolok. Összefoglalva: inkább fizetek (többet), csak legyen hosszú életű és később ne legyen problémája.
Köszönöm szépen a válaszokat!
Láttam írtad a vezérléscserét. A 3.0 TDI-vel már van annyi tapasztalat, hogy tudjuk, 300-400 ezer km után szokott csörögni a lánc, akkor kéne cserélni. Na most hogy mit jelent ez a csörgés, én sem tudom, laikusként nem is hallod, azt mondják. Mindenesetre az enyémben majdnem 350 ezer km volt eladásnál, gyári lánc volt benne. Felesleges cserélni, ha még jó, márcsak azért is, mert kétnapos meló, annak a költségeivel. Én jó 80 ezer km-t mentem ezzel az autóval, sokan mondták, hogy a vízpumpára legalább illett volna ránézni, hát én azt sem cseréltem.
Egyébként az automataváltó olajcsere 70 ezer forint volt alkalmanként, egyszer cseréltem mikor megvettem, majd rá 60 ezer km-re megint. Jó volt ez a 6 sebességes Tiptronic, nekem még észrevehetetlenül, vajpuhán váltott. Minden automatára érvényes ez, vannak olyan trükkök, hogy automatát sosem padlózunk le álló helyzetből, csak mikor már haladsz rendesen. De őszinten egy 3.0 TDI-t normálisan sosem kell padlózni, nincs rá szükség, csak ha versenyzel valami hülyegyerekkel. Vagy hogy nem veszed ki D-ből, csak mikor kiszállsz az autóból. Ilyen apróságokkal lehet hibamentessé tenni egy Tiptronicot is.
Letezett kéziváltós 3.0 TDI quattro is, eszedbe ne jusson olyat venni. Egy olyanra a kuplung + kettőstömegű +lendkerék annyiba kerül, hogy abból kijön a Tiptronic felújítása garanciával (300-400 ezer ft, vagy több). Nameg ebbe automata illik.
Ha valami konkrétum érdekel, kérdezz nyugodtan. 5ös voltam.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!