Mik kezdődő hengerfej jelei?
Hűtőfolyadék fogyás, víz a kipufogó rendszerben (a normális kondenzvizen kívül), olajfogyasztás, olaj a hűtőfolyadékban, vagy víz az olajban. Kiegyenlítő tartály bugyogása, felforr a hűtőfolyadék.
Hirtelen ennyi jut eszembe, ezek a leggyakrabbak, de a fentiek sok más hibától is előjöhetnek, illetve a hengerfej és sok más hibát okozhat.
Szuper, köszönöm az infót!
Igazából van most egy kiszemelt 2010-es H astra, 100k km-el, ahol az olajat töltöd bele a motorba annak a felülete volt olyan "tejeskávés" illetve a hűtőfolyadék tartályban nem volt víz mikor az eladó megmutatta, de volt benne valamiféle lerakódás, és buborékos volt a tartály teteje. De más tünetet nem produkált, sem kipufogógázról nem lehet eldönteni hogy lenne bármi gondja, sem a szelepek nem voltak tejeskávé színű olajosak, csak annak a kupaknak a felszíne. Az eladó elvitte szerelőhöz, mert így nem akarja eladni azt mondta, nagyon korrektnek tűnt, a házánál találkoztunk szóval csaknem akar átverni, ma voltam a szerelőnél, és mondta ment vele 30km-t nem fogyott ki a hűtőfolyadék, de egyenlőre nem tud konkrétat mondani, ma nézik meg jobban.
Az a viszonylag rövidtávú használattól lehet a betöltő nyíláson. Rövidtáv alatt értem a napi 20-30 km-t is akár. Nem éri el a motorolaj az üzemi hőmérsékletét és a benne lévő kondenzvíz nem párolog el teljes mértékben. Ez ilyen használat esetén normális.
Ha nem volt benne víz, akkor milyen jellegű buborék volt a tartály tetején?
A szerelő is arra gyanakszik amit Te mondasz, ez azt jelentené hogy nincs semmi baja tulajdonképpen?
Nemtudom, a tulaj azt mondta, hogy mióta hozzákerült az autó nem nézegette hogy van-e benne hűtőfolyadék, akkor amikor mi néztük, akkor tutira nem volt. Mert ő egy ilyen "magánkereskedő", odaadják neki az autót hogy adja el az adott személynek. A betöltő nyílás körül volt minimális tejeskávés az olaj, még annyi esetleg, hogy a nívópálca az a maximum olajszintet jelezte, ami lehet hogy szimplán a kicsivel több olajtól van, de lehetséges hogy a befolyt víztől? 30km-en már kellett volna fogynia a víznek, ha kezdődő hengerfejes akár az autó?
Megvan rá az esély, hogy nincs baja, de ilyen rövidtávú próba során, ha fogyna a víz vagy az olaj vagy keveredne az már nagyon durva probléma lenne.
Ez fura nekem, hogy teljesen üres volt a kiegyenlítő, normáls esetben nem kellene megegye a folyadékot, vagy kinyomnia.
A másik pedig ha én el akarnék adni egy autót, akkor a folyadékokat minimum rendben tartanám, hisz ezt bárki kiszúrja és már gyanakvásra ad okot.
Nem biztos, hogy elhoznám egyébként, ha nekem kellene. Elég sok panaszt hallok az Opel motorblokkokra.
Ragaszkodsz a német típusokhoz? Japán gyártók nem jöhetnek szóba (főleg ha benzin a kiszemelt)?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!